چهارشنبه , 2 آبان 1403 - 2:04 بعد از ظهر

نمک تشخیص سریع علائم بارداری

 

دوران بارداری، به یادماندنی‌ترین و عجیب‌ترین دوران زندگی یک زوج است. از همان لحظه تشخیص بارداری تا لحظه اولین آغوش پدرانه و مادرانه، همه‌ی ثانیه‌ها بوی خوش عشق می‌دهند. در گذشته تشخیص بارداری بسیار سخت بود، یک زن برای ابلاغ خبر بارداری خود مجبور بود تا بروز اولین علایم قطعی بارداری (ویار صبحگاهی، به تعویق افتادن خونریزی قاعدگی، خستگی مفرط، حساس شدن به عطر غذاها و…) صبر کند، اما امروزه تنها با یک تست کوچک و ارزان خانگی، می‌توان از بسته شدن نطفه مطلع شد.

امروزه روش‌های قطعی فراوانی برای حصول اطمینان از بارداری وجود دارد، اما بسیاری از بانوان دوست دارند در همان لحظه اول مشکوک شدن به بارداری، با انجام یک تست خانگی، شانس خود را امتحان کنند. اگر بیبی چک در خانه ندارید، یا برای بارداری برنامه‌ریزی نکرده‌اید، می‌توانید چند روش خانگی در دسترس را امتحان کنید.

این مطلب تنها جهت دانش‌افزایی نگاشته شده و نباید به عنوان نسخه پزشکی مورد استناد قرار گیرد. بهتر است قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی با پزشک معالج مشورت کنید.

روش‌های خانگی تشخیص بارداری

برای بررسی بارداری تنها کافیست وجود گنادوتروپین کوریونی انسانی (به اختصار hcg) در خون یا ادرار بررسی شود. تمامی تست‌های قابل استناد آزمایشگاهی نیز، ترشح همین هورمون را بررسی می‌کنند. در روش‌های خانگی تنها کافیست مقداری از ادرار صبحگاهی که بیشترین میزان hcg را در خود دارد، مورد آزمایش قرار گیرد. در ادامه چند روش خانگی را بررسی خواهیم کرد.

تشخیص بارداری با نمک

برای انجام این تست باید در یک ظرف تمیز، مقداری از ادرار صبحگاهی را جمع‌آوری کرده و با دو قاشق نمک خوراکی مخلوط کنید و آن را بر یک سطح صاف در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر پس از گذشت 30 دقیقه سطح ادرار کف کرده و حباب‌های سفید رنگ مشاهده کردید، تبریک، شما باردارید! در غیر این صورت پاسخ تست شما منفی است.

تشخیص بارداری با شکر

برای انجام این تست باید در یک ظرف خشک و تمیز، مقداری از ادرار صبحگاهی را جمع‌آوری کرده و با دو قاشق شکر سفید یا قهوه‌ای مخلوط کرده و آن را بر یک سطح صاف و بدون لرزش قرار دهید. اگر پس از گذشت 15 دقیقه شکر بر سطح ادرار جمع شد، تبریک، شما باردارید! اما اگر شکر با ادرارتان ترکیب شد، پاسخ تست شما منفی است.

تشخیص بارداری با سرکه

برای انجام این آزمایش شما به یک پیمانه دقیق نیاز دارید. مقدار ادرار جمع‌آوری شده را با دو برابر سرکه سفید مخلوط کرده و برای 5 دقیقه منتظر بمانید؛ اگر رنگ محلول تغییر کرد، تبریک، شما باردارید! در غیر این صورت پاسخ تست شما منفی است.

تشخیص بارداری با جوش شیرین

برای انجام این تست باید در یک ظرف تمیز، مقداری از ادرار صبحگاهی را جمع‌آوری کرده و با دو قاشق جوش شیرین مخلوط کنید و آن را بر یک سطح صاف در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر پس از گذشت 3 دقیقه سطح ادرار کف کرده و حباب‌های سفید رنگ مشاهده کردید، تبریک، شما باردارید! در غیر این صورت پاسخ تست شما منفی است.

تشخیص بارداری با خمیردندان

برای انجام این تست، شما به یک خمیردندان سفید نیاز دارید. ابتدا مقداری خمیردندان را بر یک سطح صاف پخش کرده و چند قطره ادرار را روی سطح آن پخش کنید. اگر خمیردندان به رنگ آبی تغییر رنگ داد، تبریک، شما باردارید! در غیر این صورت پاسخ تست منفی است.

تشخیص بارداری با وایتکس

مقداری از ادرار صبحگاهی را در یک ظرف تمیز جمع‌آوری کرده و یک قاشق غذاخوری وایتکس به آن اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا یک محلول یک‌دست حاصل شود. اگر سطح محلول کف کرده و فوم تشکیل شد، تبریک شما باردارید! در غیر این صورت پاسخ تست منفی است.

پاسخ تست‌های خانگی به هیچ عنوان قابل استناد نیست، حتی بیبی چک هم می‌تواند اشتباه کند! بهتر است همیشه بیبی چک در خانه داشته باشید تا در صورت نیاز، یک تست تایید شده و قابل استناد را انجام دهید. بهتر است چند روز متوالی تست بیبی چک را انجام دهید تا از درستی پاسخ آن اطمینان حاصل کنید.

در صورت مثبت بودن پاسخ تست، بهتر است ابتدا به بهداشت محدوده سکونت خود مراجعه کرده، تشکیل پرونده داده و مشاوره تخصصی مامایی دریافت کنید. ثبت شرایط شما، چک‌ آپ بهداشت و معرفی به یک متخصص زنان و زایمان از همان هفته‌های اول بارداری، بسیار حیاتی است.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *