جمعه , 27 مهر 1403 - 8:04 قبل از ظهر

تخم هویج برای پریود شدن

 

تخم هویج یا زردک خواص بی‌شماری برای سلامتی انسان دارد. برای مثال خانم‌ها می‌توانند از خواص این دانه برای افزایش شیر، پریود شدن، تنظیم عادت ماهانه، رفع عفونت واژن و درمان ناباروری خود استفاده کنند. مصرف تخم زردک مزیت‌های دیگری نظیر پاکسازی دستگاه گوارش، فعال کردن روده‌ها و تقویت عمومی بدن نیز دارد. درمان اسهال مزمن، اسهال خونی و نفخ معده نیز با خوردن بذر این سبزی رفع می‌شوند. بذر مورد بحث را می‌توانید به راحتی از عطاری‌های موجود در سطح شهر تهیه نموده و پس از شستشو استفاده نمایید. در این مطلب علاوه بر اینکه با نحوه استفاده از تخم هویج برای پریود شدن آشنا خواهید شد، مضرات این بذر گیاهی را نیز می‌شناسید.

طریقه استفاده از تخمه هویج برای پریود شدن

از آنجایی که زردک خاصیت ادرار آوری دارد، از آن برای درمان بند آمدگی ادرار، افزایش خون قاعدگی و به عنوان داروی قاعده آور استفاده می‌کنند. البته این خواص درمانی بیشتر در ریشه هویج وجود دارد. دانه این نوع سبزی ریشه‌دار جهت تقویت و تحریک رحم مناسب است و به منظور رفع ضعف نیروی جنسی به کار می‌رود.

خود زردک و بذر آن حاوی بتاکاروتن و سایر ترکیبات فعال زیستی هستند. این ترکیبات از طریق ریزش پوشش داخلی رحم، به پریود شدن سریع خانم‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل بانوان جهت درمان عقب افتادگی قاعدگی و تقویت رحم خود، تونیک ترکیبی تخم هویج مصرف می‌نمایند. برای درست کردن تونیک ترکیبی مورد اشاره به مواد زیر نیاز دارید:

  • تخم هویج: 25 گرم
  • آویشن کوهی: 10 گرم
  • تخم تره: 10 گرم
  • اَفسَنطین: 5 گرم
  • رازیانه: 15 گرم
  • عسل: 100 گرم
  • تخم پیاز: 5 گرم

برای تهیه تونیک ترکیبی دانه زردک باید تمام مواد ذکر شده در بالا را با یکدیگر مخلوط کرده و خیلی خوب بسایید. ترکیب به دست آمده را روزی 2 قاشق مرباخوری (در دو وعده صبح و عصر) نوش جان کنید. همچنین مصرف روزانه یک قاشق قهوه خوری بذر زردک (حدود 8 گرم) به همراه یک فنجان آب جوش، قاعدگی را باز کرده و دردهای این دوران را کاهش می‌دهد. البته امکان جویدن این دانه گیاهی پرخاصیت نیز وجود دارد.

به شما خانم‌های گرامی پیشنهاد می‌کنیم که یک هفته پیش از تاریخ عادت ماهانه خود، روزانه یک تا دو زردک بخورید. با مصرف خام یا آبپز این سبزی ریشه‌دار یا نوشیدن آب هویج می‌توانید از ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند شوید.

فواید مصرف تخم هویج

علاوه بر خاصیت قاعده آوری تخم هویج، این بذر فواید دیگری نیز برای خانم‌ها دارد که از آن جمله می‌توان به تقویت تخمدان، از بین بردن عفونت‌های واژن و کمک به بارداری اشاره کرد. بذر یاد شده به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون را محدود کرده و از بروز آن‌ها جلوگیری کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در بذر زردک قدرت حمله به رادیکال‌های آزاد موجود در بدن انسان و مهار آن‌ها را دارند. همچنین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهند که اثرات آنتی اکسیدانی این دانه توانایی محافظت از کبد در برابر آسیب‌های احتمالی را دارد.

همانطور که بیان شد، مصرف دانه هویج برای رفع تنبلی تخمدان نیز مفید است. این دانه پرخاصیت با تقویت تخمدان خانم‌ها به درمان ناباروری آن‌ها کمک می‌کند. همچنین بذر زردک عفونت‌های گوناگون واژن را از بین می‌برد. برخی منابع غیرعلمی معتقد هستند که مصرف این دانه علاوه بر درمان تنبلی تخمدان باعث پسرزایی می‌شود. البته این ادعا تاکنون توسط هیچ منبع علمی تایید نشده است.

در ضمن، زردک و بذر آن حاوی مقادیر زیادی استروژن گیاهی است که برای بانوان در شرایط مختلف مفید هستند. با این وجود، این داروی گیاهی را تنها با مشورت متخصص طب سنتی استفاده کنید، زیرا مصرف بیش از حد یا خودسرانه آن می‌تواند عوارض متعددی به همراه داشته باشد. در بخش بعدی برخی از مضرات این گیاه دارویی معرفی شده است.

مضرات تخم هویج

فواید مصرف تخم هویج برای پریود شدن و تقویت رحم بر کسی پوشیده نیست. اما این سبزی ریشه‌دار مانند سایر داروهای گیاهی مضراتی نیز به همراه دارد. در واقع مصرف بیش از اندازه بذر این گیاه می‌تواند به سلامتی انسان آسیب وارد کند. برای مثال بهتر است که افرادی با مشکلات گوارشی و زخم معده دانه هویج نخورند. همچنین خوردن افراطی بذر این سبزی برای افرادی با طبع گرم مضر است.

 

 

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *