جمعه , 30 شهریور 1403 - 2:12 قبل از ظهر

چه چیزهایی کراتین مو را از بین میبرد

 

کراتین یکی از پروتئین های ضروری برای موهاست که می تواند تاثیر زیادی روی صافی و یکدستی موهای شما داشته باشد. ممکن است در اثر افزایش سن و یا شستشوی مداوم موها، کراتین به عنوان پروتئین اصلی در موها از بین برود. در این زمان خشکی و وزی موها آزاردهنده خواهد شد. بهترین راه حل برای رفع خشکی موها و صاف کردن موها، کراتینه کردن موهاست. اگر شما هم دوست دارید موهای خودتان را صاف و شلاقی کنید، می توانید از این تکنیک کمک بگیرید. اما اگر می خواهید ماندگاری کراتین را روی موهای خودتان افزایش دهید، باید تلاش کنید تا از کارهایی که کراتین مو را از بین می برند، جلوگیری کنید.

همه چیز در مورد کراتینه کردن مو

کراتینه مو یکی از روش های رایج برای صاف کردن موهاست که می تواند موهای شما را لخت، صاف و شلاقی کند. اگر قصد صاف کردن موهای خودتان را با این روش دارید، توصیه می کنیم که از قبل موهای خودتان را رنگ کنید. چون پس از انجام آن به دلیل باز بودن پیگمنت های مو، قادر به رنگ کردن موهای خودتان نخواهید بود.

ماندگاری کراتینه مو محدود است و نمی توان گفت که چه مقدار طول می کشد تا موهای شما مثل روز اول باقی بمانند. اما اینکه شما چه رفتاری با موهای خودتان داشته باشید، تاثیر بسیار زیادی روی ماندگاری کراتینه مو دارد. اگر می خواهید در هزینه های خودتان صرفه جویی کنید، باید بدانید که چه چیزهایی کراتینه مو را از بین می برند. به همین خاطر، در ادامه به اشتباهات رایجی که می توانند باعث از بین رفتن اثر صافی موها شوند، اشاره می کنیم.

  • شستشوی موها با آب گرم

حرارت و گرمای بالای آب دشمن موهای شما است. اگر می خواهید موهای صاف و زیبایی داشته باشید، می توانید از آب ولرم برای شستشوی موهای خودتان استفاده کنید. شستشوی موها با آب گرم می تواند به موهای شما آسیب زیادی وارد کند. حتی بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که آب گرم می تواند باعث چرب شدن موهای شما شود. پس سعی کنید که به جای استفاده از آب بسیار گرم، از آب ولرم برای شستشوی موهای خودتان استفاده کنید.

  • استفاده نامناسب از نرم کننده و ماسک مو

نرم کننده و ماسک مو می توانند برای افزایش ماندگاری کراتینه مو مورد استفاده قرار گیرند. ولی اگر به صورت نامناسب از آن ها استفاده کنید، شاهد بروز مشکلات مختلفی خواهید بود. سعی کنید که یک نرم کننده و یا ماسک موی مناسب موهای کراتینه شده را برای موهای خودتان انتخاب کنید. در این صورت خیالتان راحت خواهد بود که به موهای شما آسیبی وارد نمی شود.

نرم کننده و ماسک مو فقط باید به ساقه موها زده شوند. اگر این ترکیبات به ریشه موهای شما برخورد کنند، ممکن است مشکلات زیادی را از قبیل ریزش مو به وجود آورند. از طرفی برخورد ماسک مو به ریشه مو باعث چرب شدن زودهنگام آن می شود. پس در مصرف این محصولات مراقبتی مو زیاده روی نکنید، چون باعث بروز مشکلات زیادی در موهای شما می شوند.

  • استفاده از حرارت بالا برای حالت دادن به موها

برای اینکه موهای خود را حالت دهید، نیازی به استفاده از اتو مو با حرارت بسیار بالا نیست. به طور کلی، حرارت دشمن موهای سالم است. اگر می خواهید موهای سالم و بدون مشکل داشته باشید، از حرارت کمتری برای موهای خودتان استفاده کنید. چون حرارت بالا باعث خشکی موها و وزی آن ها می شود. اگر موهای خودتان را کراتینه کرده اید، حتما از حرارت دادن به موهای خودتان جلوگیری کنید. چون حرارت دشمن موهای کراتینه است و می تواند معایب بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

  • رنگ کردن موها پس از چند روز

رنگ کردن موها پس از کراتینه کردن موها، می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. رنگ مو می تواند اثر کراتین را از بین ببرد و مجددا شما با موهایی وز و فر مواجه شوید. سعی کنید که حداقل 2 هفته فاصله زمانی میان رنگ مو و کراتینه قرار دهید. در غیر این صورت باید انتظار هر چیزی را داشته باشید!

عدم استفاده از شامپوی مناسب

شامپو یکی از مهم ترین شوینده هایی است که می توانید برای افزایش ماندگاری کراتینه مو انتخاب کنید. سعی کنید که از شامپوهای ملایم برای شستشوی موهای خودتان استفاده کنید. شامپوهای بدون سولفات یکی از بهترین گزینه ها برای شستشوی موهای صاف شده و لخت شده هستند. حتما باید موهای خودتان را در هر بار حمام به طور کامل شستشو دهید. در غیر این صورت احتمالا شاهد چربی و یا از بین رفتن اثر کراتینه خواهید بود.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

بهترین مدرس رنگ مو در ایران

بهترین مدرس رنگ مو در ایران

اگر از هنرجویان هنر آرایشگری هستید، قطعا می‌دانید که پرطرفدارترین و درآمدزاترین لاین این حرفه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *