جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 3:49 قبل از ظهر

از بین بردن زردی مو بعد از کراتین

 

کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج برای صاف کردن موهاست که می تواند زیبایی موهای شما را چندین برابر کند. بسیاری از افراد پس از اینکه مراحل صاف کردن مو با این پروتئین را انجام دادند، با مشکل زرد شدن موهای خودشان مواجه می شوند. این موضوع به ویژه زمانی که افراد قرار است در یک مهمانی و یا مراسم خاص شرکت کنند، چالش بسیار بزرگی را برای خانم ها ایجاد می کند. اگرچه توصیه می کنیم تا حد ممکن از اقدامات پیشگیری کننده برای پیشگیری از زردی موها بعد از کراتین استفاده کنید، ولی روش های مختلفی نیز وجود دارند که می توانید از آن ها برای از بین بردن زردی مو بعد از کراتین استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد اصول رفع زردی مو پس از کراتینه کردن صحبت کنیم.

رفع صد در صد زردی مو بعد از کراتین

کراتین یک ماده مغذی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این ماده می تواند باعث صافی و یکدست شدن موهای شما شود و زیبایی فوق العاده ای به موها بدهد. از طرفی بسیاری از خانم ها با مشکل وز شدن موها مواجه می شوند که بهترین راهکار برای رفع آن، کراتینه کردن موها است. اگرچه این روش صاف کردن مو، هیچ عارضه جانبی جدی را به همراه ندارد و می تواند برای تقویت موهای شما نیز روش ایده آلی باشد، ولی یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از کراتینه کردن موهای خودتان با آن مواجه شوید، زردی موهاست.

مواد کراتینه دارای یک سری ترکیباتی هستند که می توانند باعث باز شدن رنگ موهای شما شوند. به همین خاطر افرادی که موهای روشنی دارند، ممکن است پس از استفاده از این مواد روی موهای خودشان با مشکل زردی موها مواجه شوند. برای پیشگیری از بروز این مشکل توصیه می کنیم که حتما فاصله زمانی مشخصی را میان رنگ کردن موهای خودتان و استفاده از کراتینه قرار دهید. در این صورت احتمال اینکه موهای شما پس از کراتینه کردن زرد شوند، کاهش پیدا می کند.

اما اگر پس از کراتینه کردن موهای خودتان با مشکل زردی مو مواجه شدید، می توانید از روش های گوناگونی برای رفع زردی مو استفاده کنید. البته فراموش نکنید که تا چند هفته اجازه ندارید که موهای خودتان را رنگ کنید. چون اثر کراتینه با رنگ کردن موها از بین می رود. در ادامه چند روش که می توانند برای رفع رنگ زردی و نارنجی موها مورد استفاده قرار گیرند را به شما توضیح می دهیم.

  • استفاده از آب لیمو

آب لیمو یکی از ترکیبات اسیدی است که می تواند برای از بین بردن زردی مو بعد از کراتین مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از آب لیمو کافیست که آب دو عدد لیموی تازه را بگیرید و در یک ظرف قرار دهید. سپس، آب لیمو را روی موهای خودتان اسپری کنید. به طوری که همه بخش های مو به آب لیمو آغشته شود. اجازه دهید تا 5 دقیقه ای آب لیمو روی موهای شما باقی بماند. سپس، می توانید موهای خودتان را آبکشی کنید. معمولا پس از چند بار انجام این کار می توانید شاهد رفع زردی موهای خودتان بعد از کراتینه باشید.

  • استفاده از سرکه

سرکه یک ترکیب اسیدی است که نقش موثری در رفع زردی موها دارد. شما می توانید از سرکه برای کاهش زردی موها و برگرداندن رنگ طبیعی به موها استفاده کنید. برای این کار می توانید مقداری سرکه را در یک ظرف اسپری بریزید و آن را روی موهای خودتان اسپری کنید. به طوری که تمامی بخش های مو به ویژه بخش هایی که دچار زردی شده اند، به سرکه آغشته شوند. اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه زمان بگذرد، سپس به مدت 2 الی 3 دقیقه زیر دوش قرار بگیرید.

استفاده از واریاسیون آبی

واریاسیون آبی یکی از انواع ترکیباتی است که می تواند برای از بین بردن زردی مو بعد از کراتین مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از واریاسیون آبی، به مقداری آب و اکسیدان 6 درصد هم نیاز دارید. کافیست که به اندازه برابر واریاسیون آبی و اکسیدان 6 درصد را با هم مخلوط کنید و روی موها قرار دهید. دقت کنید که باید به ترکیب فوق 1 لیوان آب و به اندازه 15 میلی گرم واریاسیون آبی اضافه کنید. پس از گذشت چند دقیقه می توانید موهای خودتان را آبکشی کنید. نکته بسیار مهم این که اگر آرایشگر شما توصیه می کند که تا چند روز از اکسیدان و واریاسیون استفاده نکنید، نگران نباشید. می توانید پس از گذشت دوره زمانی مشخص شده، از واریاسیون آبی استفاده کنید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *