یکی از عوامل اصلی برای جذب مشتری و موفقیت در بازاریابی انتخاب رنگ صحیح برای دکور است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته برخی از رنگ ها توانایی تحریک حواس را دارند از این رو نقش عمده ای در موفقیت بازاریابی خواهند داشت. بر اساس برخی از این مقاله ها به این نتیجه رسیده اند که 90% قضاوت مصرف کنندگان درباره محصول و جذب مشتری بر اساس رنگ است.
در کل افراد با توجه به حال و هوایی که دارند به رنگ های متفاوتی جذب می شوند و هر رنگ می تواند حال و هوای مثبت یا منفی در افراد ایجاد کند، این تاثیرات می توانند دو جانبه عمل کنند به عنوان مثال قرمز می تواند رنگ هیجان و یا رنگ خطر باشد.
تاثیر رنگ برای جذب مشتری
رنگ خوش بینی و جنون باشد پس استفاده صحیح و متناسب از انواع رنگ می تواند به طرز چشمگیری در جذب مشتری تاثیر گذار باشد.
انتخاب رنگ مناسب برای دکور مغازه بحثی جالب است که می تواند نقش مهمی در متقاعد سازی مشتریان برای خرید داشته باشد، به گفته برخی روانشناسان رنگ و ذهن ارتباط مستقیمی با هم دارند و در گمراه کردن مشتری تاثیر گذار هستند اما همگی با این استدلال موافق نیستند و تمایلات شخصی، تجربه، فرهنگ و … را نیز در این امر سهیم می دانند.
بهترین رنگ ها برای افزایش فروش و جذب مشتری
قرمز: این رنگ نشانی از قدرت و طراوت است که توجه بیشتر افراد را به خود جلب می کند از این نظر به عنوان مهم ترین رنگ برای جذب مشتری و موفقیت در بازاریابی شناخته شده است. از قرمز بیشتر برای حراجی ها به منظور اقدام فوری و هیجانی استفاده می شود.
آبی: خانواده رنگ های آبی انتخابی بسیار مناسب برای برندهای قابل اعتماد است که حس و حال عجیبی را در مشتری ایجاد می کند. گاهی برای نتیجه بهتر خانواده رنگ های آبی را با رنگ های مکمل دیگر ترکیب کرده تا در جذب بیشتر مشتری موفق تر باشند.در واقع آبی تداعی کننده آسایش و ثبات است و بیشتر در مواقعی استفاده می شود که باید به مشتری حس امنیت و راحتی را القا کند این امر استرس مشتری را کاهش می دهد.
صورتی: از آن جایی که علاقه بانوان به خرید بیشتر است رقابت برای جلب توجه این قشر از جامعه بیشتر خواهد بود، رنگ صورتی با توجه به جذابیتی که دارد می تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.
زرد: یک رنگ پر قدرت که برای دستور دادن به مخاطبین از آن استفاده می شود. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون مغازه این اجازه را به شما می دهد که نسبت به انتخاب خود اطمینان بیشتری داشته باشید.
بنفش: رنگی سلطنتی با نماد ثروت و اشرافیت که می تواند احساسی سرشار از ظرافت را به مشتریان انتقال دهد این امر به محتوای بازاریابی و جذب مشتری شما کمک می کند.
نارنجی: نارنجی پر از انرژی است و همین ویژگی حس خنکی و سرگرم کننده ای را به افراد القا می کند. استفاده از این رنگ به مشتری این حس را می دهد که با یک شرکت پیشرفته و مدرن سروکار دارند از این رو به جذب مشتری کمک بسیاری می کند.