جمعه , 31 فروردین 1403 - 6:27 قبل از ظهر

تميز كردن مبل پارچه اي با شامپو فرش

اغلب شامپوهایی که برای تمیز کردن فرش، گلیم، موکت و … به کار می روند قابلیت استفاده برای مبلمان های پارچه ای را نیز دارند و به خوبی می توانند آن ها را تمیز کنند. خشک شویی و استفاده از تجهیزات تمیز کننده مبل در منزل ممکن است هزینه های بالایی را در بر داشته باشد. مزیت استفاده از شامپوی فرش برای شست و شوی مبل هزینه به صرفه آن است.

تميز كردن مبل با شامپو فرش

نکات مهم تميز كردن مبل پارچه اي با شامپو فرش

شامپو فرش به دلیل ترکیبات خاصی که در ساختار خود دارد مناسب برای شست و شوی فرش، موکت، مبل و … است. در واقع غیر از شامپو فرش شوینده های دیگر مانند صابون، مواد سفیدکننده، انواع دیگر شامپو و … مناسب برای شستن مبل نیستند. برای شست و شوی مبلمان با شامپو فرش باید از یک مارک مطمئن و قابل اطمینان استفاده شود. همچنین بهتر است بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را بدانید.

نکات مهم تميز كردن مبل پارچه اي با شامپو فرش

چگونه با شامپو فرش مبل ها را تمیز کنیم؟

قبل از انجام عمل شست و شو باید سطح مبلمان تمیز شود. پرز هایی که روی مبلمان های پارچه ای وجود دارند باید با دقت برداشته شوند تا عمل شست و شو با کیفیت انجام شود. استفاده از جاروبرقی برای برداشتن پرزها در درزهای مبلمان انتخاب مناسبی است.

چگونه با شامپو فرش مبل ها را تمیز کنیم

در مرحله بعد یک تشت و یا لگن باید تا نیمه از آب پر شود، آب مورد استفاده باید ولرم باشد. میزان شامپویی که به آب اضافه می شود باید طبق دستورالعمل روی شامپو و به نسبت مناسب با آب مخلوط شود.
اندازه مورد نظر شامپو فرش و آب را با هم مخلوط کنید تا کف کند. کفی که روی آب تشکیل می شود نقش اصلی تمیز کننده را ایفا می کند و برای تمیز کردن مبلمان از آن استفاده می کنیم.

چگونه با شامپو فرش مبل را تمیز کنیم
استفاده از شامپو فرش به طور مستقیم یا استفاده از ترکیب آن با آب برای شست و شوی مبل مناسب نیست و حتما باید از کف آن استفاده شود. کفی که در اثر مخلوط شدن آب و شامپو فرش تولید شده است باید توسط یک پارچه نخی یا کتان بزرگ جمع آوری شود و با کمک آن مبلمان را تمیز کرد. دقت کنید که در هنگام قرار دادن کف روی مبلمان، پارچه کتان یا نخی را به مبل تماس ندهید. بعد از کفمالی کردن کل مبلمان با گذشت چند دقیقه کف اضافی باید جمع شود. این کار باید توسط یک پارچه بزرگ نخی تمیز انجام شود.

تمیز کردن مبل ها با شامپو فرش
بعد از اینکه کف از روی مبلمان برداشته شد. باید با یک تشت آب تمیز و پارچه نخی چندین بار مبل ها تمیز شوند. پارچه تمیز را در آب فرو برده و آب آن را خوب بچلانید و مبل ها را چندین بار با آن پاک کنید.

تمیز کردن مبل با شامپو فرش

  • قبل از انجام شست و شوی مبلمان پارچه ای، قسمتی از کف را بر روی پارچه پشت مبلمان تست کنید.
  • بعد از پاک کردن مبلمان با شامپو فرش از نشستن یا تماس با آن تا 24 ساعت خودداری کنید.
  • حتما قبل از استفاده از شامپو فرش برای انتخاب یک برند مناسب تحقیق کنید. برخی از شامپو فرش های موجود در بازار برای شست و شوی مبل های پارچه ای مناسب نیستند.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳