سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403 - 11:58 قبل از ظهر

اگر اکسیدان رنگ کم باشد چه می شود

امروزه بیشتر خانم ها برای ایجاد تغییر در چهره و زیبایی بیشتر سراغ رنگ کردن مو می روند. یکی از اصلی ترین ترکیبات برای رنگ مو اکسیدان است. در واقع اگر اکسیدان در ترکیب رنگ مو نباشد این عملیات با مشکل مواجه می شود. بیشتر افراد ممکن است این تجربه را داشته باشند که رنگ موی خانگی با رنگ مو در آرایشگاه بسیار متفاوت است و دلیل اصلی این تفاوت رنگ در میزان اکسیدانی است که با رنگ مو مخلوط می شود. اکسیدان مانند رنگ مو انواع مختلفی دارد که هر کدام برای رنگ موی خاصی مناسب و کاربردی هستند از این نظر باید به درصد اکسیدان، پایه رنگ و … دقت کنید.

نسبت اکسیدان به رنگ مو
در صورتی که اکسیدان رنگ، کم باشد، رنگ تاثیر خوبی روی مو ندارد و رنگ درستی ایجاد نمی شود. از این رو باید به مقدار اکسیدان دقت شود. روی تیوپ و بسته بندی بیشتر اکسیدان ها اطلاعاتی در مورد میزان ترکیب رنگ مو و اکسیدان وجود دارد. به عنوان مثال روی برخی بسته بندی ها عبارت 1:1 وجود دارد که به معنای ترکیب کردن اکسیدان و رنگ مو به میزان مساوری است؛ یا عبارت 1:2 یعنی مقدار اکسیدان باید دو برابر رنگ مو باشد. در کل برای رنگ کردن مو باید شناخت کاملی نسبت به انواع اکسیدان، انواع رنگ، میزان ترکیب مواد و … داشته باشید تا رنگ موی حرفه ای را اجرا کنید.
از مهم ترین اطلاعات در مورد رنگ مو میزان اکسیدان در رنگ است و در صورتی که میزان اکسیدان رنگ کم باشد تارهای مو به خوبی رنگ نمی گیرد یا به اصطلاحی رنگ نمی تواند روی موی شما باز شود در نتیجه رنگ موی دلخواه شما ایجاد نمی شود و زمان و هزینه تان بیهوده از دست خواهد رفت.

نسبت اکسیدان به رنگ مو

نسبت اکسیدان به رنگ مو

رنگ کردن مو کار تخصصی است و فردی که این کار را انجام می دهد باید نسبت به ترکیب رنگ، اکسیدان، واریاسیون و … اطلاعات کافی داشته باشد؛ زیرا نداشتن تجربه و تخصص در زمینه رنگ مو می تواند به موهای شما آسیب جدی وارد کند و رنگ دلخواهی که می خواهید ایجاد نشود. یکی از بخش های مهم در رنگ مو میزان اکسیدانی است که با رنگ ترکیب می شود. در واقع کم و زیاد شدن نسبت اکسیدان تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی رنگ مو می گذارد. از این رو اطلاع از نسبت اکسیدان به رنگ مو بسیار حائز اهمیت است. در بیشتر مواقع درصد مناسب برای ترکیب رنگ و اکسیدان یک به یک و نیم است؛ یعنی در ازای 100 میلی لیتر رنگ مو از 150 میلی لیتر اکسیدان استفاده می شود.

البته این درصد بسته به پایه مو، نوع رنگ مو، نوع اکسیدان و … متفاوت است و نمی توان نسبت ثابتی برای آن در نظر گرفت. اکسیدان ها انواع گوناگونی دارند که بهتر است نسبت به درصد، حجم و … آن ها آشنایی داشته باشید تا هنگام ترکیب آن با رنگ مو دچار سردرگمی نشوید. اکسیدان رنگ مو را فعل می کند، رنگ را به صورت یکنواختی روی مو پخش می کند، به نفوذ رنگ مو کمک می کند و …. از این رو بسیار حائز اهمیت است و باید به نسبت آن در ترکیب رنگ مو دقت شود.

آیا رنگ کردن مو بدون اکسیدان ممکن است؟

طبق بررسی های انجام شده نسبت اکسیدان به رنگ مو 1:1 یا 1:2 است؛ ولی در صورتی که می خواهید درجه رنگ مو روشن تر شود، باید مقدار اکسیدان را افزایش دهید. اما بهتر است برای این کار اطلاعات روی بسته بندی رنگ مو را با دقت مطالعه نمایید و یا از افراد ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

آیا رنگ کردن مو بدون اکسیدان ممکن است؟

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد اکسیدان نقش اساسی در رنگ کردن مو دارد. از این رو ممکن است برای برخی افراد این سوال پیش بیاید که آیا رنگ کردن مو بدون اکسیدان ممکن است؟ با توجه به ضرورت اکسیدان در ترکیبات رنگ مو می توان به این نتیجه رسید که عدم وجود اکسیدان می تواند مشکلاتی را برای موی شما به وجود بیاورد.

آیا رنگ کردن مو بدون اکسیدان ممکن است؟

در واقع از اکسیدان به عنوان یک کاتالیزر در رنگ مو استفاده می شود؛ زیرا این ماده کمک می کند رنگ مو با سرعت بیشتری فعال شود تا مو کمتر دچار سوختگی یا آسیب جدی شود.
علاوه بر این اکسیدان کمک می کند کوتیکول های مو باز شوند و رنگ به عمق مو برسد. با این تفاسیر در صورت رنگ کردن مو بدون اکسیدان نمی توان به رنگ دلخواه رسید؛ زیرا رنگ مو وارد کوتیکول مو نمی شود و پس از شستن از روی موها پاک می شود. با توجه به این مطالب رنگ کردن موها بدون اکسیدان ممکن نیست و عدم وجود آن می تواند آسیب جدی به موها وارد کند. دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *