پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 2:17 قبل از ظهر

عوارض رنگ کردن مو

امروزه رنگ کردن موها برای خانم ها و حتی آقایان از سنین بسیار پایین شروع می شوند.  بسیاری از افرادی که قصد دارند موهایشان را رنگ کنند مایل هستند تا از عوارض ناشی از رنگ کردن مو ها،اطلاع داشته باشند. به هر حال استفاده از رنگ مو ها علاوه بر جنبه زیبایی ممکن است دارای مضرات و عوارضی هم باشد. برای آشنایی با مضرات و عوارض رنگ مو تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
شاید بتوان عوارض رنگ مو را در مکرر رنگ کردن موها دانست. رنگ هایی که برای مو مورد استفاده قرار می گیرن دارای ساختاری کاملا شیمیایی هستند. خوشبختانه امروزه سعی بر این است که ساختار های رنگ مو به گونه ای تغییر پیدا کنند تا کم ترین مضرات را داشته باشند. گیاهی کردن رنگ مو ها و حذف ترکیب های مضری مانند سولفات و آمونیاک از ترکیب رنگ مو ها تاثیرات بسیار مثبتی بر این موضوع داشته است. مضرات رنگ مو های غیر استاندارد و شیمیایی فقط مختص به مو ها نمی شود بلکه می تواند قسمت هایی دیگر از بدن را نیز درگیر کند. در ادامه مهم ترین عوارض رنگ کردن مکرر مو ها را بررسی می کنیم.
آیا رنگ کردن مو عوارضی دارد؟

آیا رنگ کردن مو عوارضی دارد؟

عوارض رنگ مو معمولا بعد از مدتی خود را نشان می دهد. این مدت ممکن است از چند هفته یا حتی چند سال بعد خود را نشان دهد. عوارض رنگ مو ها ارتباط مستقیمی  با میزان نفوذ آن ها روی کوتیکول مو و پوست سر دارد. برای آگاهی از این موضوع بهتر است با انواع رنگ مو، میزان تاثیر آن ها بر کوتیکول و پوست سر و فواصل زمانی که باید از آن ها استفاده شود آشنا شویم:
رنگ موی دائمی : این نوع رنگ مو ها دارای ph بسیار قوی هستند و حداقل می توان یک بار در سال از آن ها استفاده کرد.
رنگ موی نیمه دائمی: نفوذ این رنگ ها بر روی کوتیکول و پوست سر بیشتر است.
رنگ موی موقتی: تاثیر بسیار کمی دارند و روی پوست سر نفوذ نمی کنند و می توان چند هفته یکبار از آن ها استفاده کرد.
آیا رنگ کردن مو عوارضی دارد؟
دکلره کردن: بیشترین آسیب به مو از طریق دکلره کردن مو است. بهتر است تا حد امکان در فواصل طولانی مدت اینکار را انجام دهید و یا قسمت ریشه را دکلره نکنید. تکنیک های لایت، هایلایت، آمبره  سامبره برای دکلره مناسب ترند.
حتی الامکان بهتر است که از رنگ مو های فاقد آمونیاک استفاده کنید. آمونیاک تاثیرات مخربی بر روی مو و ساختار آن دارد.

عوارض رنگ کردن مو چیست؟

از مهم ترین و شایع ترین عوارض رنگ مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حساسیت
برخی از رنگ مو ها باعث می شوند تا فرد دچار حساسیت پوستی در کف سر شود. افرادی که برخی بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوزیاس دارند بیشتر در معرض این نوع از حساسیت ها هستند.
  • شکنندگی تار مو
ترکیباتی مانند آمونیام  و پراکسید به مرور باعث می شوند که رنگ مو ها تغییر پیدا کند و ساختار مو تا حد زیادی تضعیف شود که باعث خشکی و شکنندگی مو می شود.
  • ریزش مو
رنگ کردن های مداوم  موی سر باعث از بین رفتن چربی پوست سر و در نتیجه تضعیف فولیکول های مو می شود که این امر باعث ریزش مو می شود.
عوارض رنگ کردن مو چیست؟
  • موخوره
از مهم ترین عوارضی که رنگ مو دارد می توان به ایجاد موخوره که در اثر دهیدراته شدن و خشک شدن مو به وجود می آید اشاره کرد.
  • سفید شدن مو ها
با اینکه از رنگ مو برای کاور کردن سفیدی مو ها استفاده می شود اما استفاده مکرر از رنگ مو باعث می شود که موهای شما زودتر از موعد سفید شوند.
  • ورم و التهاب چشم
اگر در حین رنگ کردن مو به اشتباه رنگ شیمیایی وارد چشم هایتان شود ممکن است باعث شود که چشم ها قرمز و دچار التهاب شوند.
عوارض رنگ کردن مو چیست؟
  • تغییر تدریجی رنگ پوست
  • کراتین یکی از پروتئین های موجود در ساختار پوست است که در واکنش با  مواد شیمیایی تغییر رنگ می دهد.
  • ابتلا به سرطان
ماده ای به نام رزورسینول در بسیاری از رنگ مو ها وجود دارد که در غدد درون ریز بدن و عملکرد هورمون ها اختلال ایجاد می کند. این اختلال ممکن است فرد را مستعد انواع سرطان کند. از این رو بهتر است که از رنگ مو های با کیفیت بالا و در فواصل زمانی طولانی استفاده کنید.
اگر مایلید در رابطه با رنگ مو اطلاعات بیشتری داشته باشید، دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *