پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 0:29 قبل از ظهر

صادرات ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف از جمله کالاهای است که همواره تقاضا بالایی دارد. به طور کلی ظروف یکبار مصرف طیف بسیار گسترده ای را شامل می شوند. صادرات و واردات ظروف و انواع سفره یکبار مصرف به کشورهای مختلف مزایای بسیار زیادی برای تجار، صادر کنندگان و اقتصاد کشور دارد، بنابراین شرکت هایی که به دنبال کسب سود قابل توجه ای هستند سعی دارند که با صادرات این نوع محصولات، سود خود را تضمین کنند. از طرفی با افزایش تقاضای مردم برای ظروف یکبار مصرف این تجارت بسیار رونق گرفته است، همچنین به طور کلی صادرات ظروف یکبار مصرف این پتانسیل را دارد که حجم قابل توجهی از نقدینگی خارجی را وارد کشور کند. از این طریق سرمایه کشور افزایش پیدا می کند، اما نکته قابل ذکر این است که قبل از هرگونه فعالیت مرتبط با صادرات باید با افرادی مشورت کرد که صلاحیت و دانش کافی در این زمینه را دارند. قطعا در جریان این بیزنس مشکلاتی وجود دارد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم. شرکت های ایرانی در زمینه صادرات ظرف های یکبار مصرف به دستاوردهای قابل توجهی رسیدند. اگر می خواهید درباره صادرات ظروف یکبار مصرف اطلاعات زیادی کسب کنید، این مطلب از مجله سیب را مطالعه کنید.

صادرات ظروف یکبار مصرف

مشکلات صادرات ظروف یکبار مصرف

امروزه تعداد زیادی از تولیدکنندگان موفق به صادرات محصولات خود به خارج از کشور شده اند. این تولیدکنندگان سخت تلاش می کنند که بهترین شیوه ها را برای تولید کالاهایی ایجاد کنند که در بازارهای بین المللی به فروش می رسند. خوشبختانه تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، کاغذی، شیشه ای و … در کشورمان بسیار پیشرفت کرده است. علاوه بر استفاده عموم مردم در داخل کشور تقاضا در کشورهای دیگر نیز بسیار زیاد شده است، در این بین یک سری مشکلات و نکاتی وجود دارد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید به آن توجه کنند. برای مثال هر کشوری سیاست های خاص خود را در زمینه واردات و صادرات دارد و کشورهای صادرکننده باید با قوانین گمرکی کشورهای هدف، آشنا باشند. از دیگر مشکلات و نکاتی که هنگام صادرات ظروف یکبار مصرف باید به آن توجه کرد به شرح زیر هستند.

  • عدم دسترسی به مواد اولیه مرغوب
  • نیاز به استفاده از تکنولوژی برتر روز برای تولید ظروف یکبار مصرف
  • داشتن دانش و علم کافی در زمینه صادرات ظروف یکبار مصرف
  • پیش بینی ضرر و زیان های احتمالی
  • آشنایی با کشورهای مصرف کننده
  • گرفتن مجوز صادرات ظروف یکبار مصرف از ارگان های مربوطه
  • بسته بندی مناسب جهت صادرات
  • شناخت بازارهای خارجی
  • قوانین گمرکی

پس از بازاریابی و شناسایی کشور هدف، بسته بندی مهم ترین مرحله صادرات است. بسته بندی ظروف یکبار مصرف باید استاندار و طبق قوانین بسته بندی باشد. پس از مرحله بسته بندی هزینه های مربوط به گمرک ظروف یکبار مصرف باید مشخص شود. علاوه بر همه این ها داشتن مدارک و مجوزهایی برای صادرات ظروف یکبار مصرف لازم است. این مدارک عبارت هستند از

  • اظهارنامه
  • گواهی مبدا
  • مجوزهایی مثل سازمان حمایت و بهداشت سیاست های حمل و نقل
  • کارت بازگانی
  • مقررات بسته بندی
  •  فاکتور تجاری

مشکلات صادرات ظروف یکبار مصرف

ظرفیت صادرات ظروف یکبار مصرف ایران چقدر است؟

ظرف لانچ باکس یا به طور کلی ظروف یکبار مصرف از جمله کالاهایی هستند که در تمامی کشورها بسیار استفاده می شوند و همیشه بازار خود را برای فروش خواهد داشت. ایران با توسعه تجهیزات و کارخانه های خود در این زمینه توانسته است درآمد خوبی از راه صادرات ظرف های یکبار مصرف به کشورهای دیگر به دست آورد. عراق و کشورهای عربی بیشترین تقاضا را برای ظروف یکبار مصرف دارند، از همین رو ایران بیشترین صادرات خود را به کشور های عربی دارد. صادرات ظرف های یکبار مصرف در ایران از طریق شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش انجام می شود. کارخانه ها و تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در ایران توانسته اند با توسعه تجهیزات خود تقاضای مشتریان خود را برآورده کنند. با پیشرفت کارخانه های تولید ظروف پلاستیکی کشور ایران توانسته است ظرفیت صادرات خود را به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه مانند هند و چین بسیار زیاد کند. ایران و اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین صادر کننده ظروف یکبار مصرف در جهان حرف اول را می زنند.

ظرفیت صادرات ظروف یکبار مصرف ایران چقدر است؟

کشورهایی که صادرات ظروف یکبار مصرف به آنها انجام می شود

موقعیت جغرافیایی کشور ایران و نزدیک بودن فرهنگ کشورهای همسایه به کشور ایران باعث شده است که بتوانیم در زمینه صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم. همانطور که گفتیم عراق و کشورهای عربی یکی از مهم ترین درخواست کننده ظروف یکبار مصرف در جهان هستند. عراق جمعیتی جوان و مصرف گرا دارد و ارزش ریالی بالای این کشور باعث شده که به یکی از کشورهای هدف تبدیل شود. می توان گفت تقریبا نیمی از بازار ظروف یکبار مصرف افغانستان در دست ایران است. همسایگی با این کشور و مسافت کم حمل و نقل باعث شده که صادرکنندگان ظروف یکبار مصرف توجه ویژه ای به این کشور داشته باشند، همچنین صادرات ظروف یکبار مصرف به عمان، ارمنستان و سایر کشور های همسایه مثل کویت و گرجستان در سال های اخیر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

کشورهایی که صادرات ظروف یکبار مصرف به آنها انجام می شود

کد تعرفه ظروف یکبار مصرف

عموما برای صادرات و یا واردات ظروف یکبار مصرف به تعرفه گمرکی نیاز است. این تعرفه بر اساس ارزش کالا در نظر گرفته می شود. یکی دیگر از نام هایی که برای تعرفه گمرکی به کار برده می شود تعرفه ارزش است. این تعرفه برای هر یک از کالاهای مرتبط با ظروف یک بار مصرف متغیر است و نرخ های متفاوتی دارد. با در نظر گرفتن این شرایط هر یک از محصولات تولیدی در کارخانه های ظروف یکبار مصرف کد تعرفه گمرکی جداگانه دارد. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ظروف یکبار مصرف به شرح زیر است

  • ظروف یکبار مصرف کاغذی 48234000
  • ظروف یکبار مصرف گیاهی 48236100
  • ظروف یکبار مصرف ساخته شده از سایر مواد 48236900

کد تعرفه ظروف یکبار مصرف

درآمد صادرات ظروف یکبار مصرف

زمانی که صحبت از صادرات هر کالایی به میان می آید اولین چیزی که در نظر گرفته می شود میزان سود دهی و درآمدی است که می توان از این صادرات به دست آورد، به خصوص برای تجاری که به فکر درآمد بالایی از صادرات و یا واردات محصولات سالانه خود هستند. سود نهایی از صادرات محصولات مختلف برای تجار ادامه تجارت آن ها را تضمین می کند. با در نظر گرفتن این موارد ظروف یکبار مصرف محصولی است که به دلیل مصرف بسیار زیاد مورد نیاز است، همچنین قیمت مناسب آن ها در داخل کشور و میزان سود بالایی که صادرات این محصول به همراه دارد و همچنین میزان تقاضای بالایی که مصرف کنندگان خارجی دارند، بسیار مورد توجه است. همیشه صادرات ظروف یکبار مصرف مورد توجه بوده است. البته این را به خاطر داشته باشید که قبل اقدام در راستای صادرات این محصولات باید با افرادی که در گذشته تجربه کافی در راستای صادرات ظروف یکبار مصرف را دارند مشورت های لازم را انجام دهید تا مراحل را به طور صحیح پیش ببرید و دچار مشکل نشوید. دستگاه های تولید ظروف یکبار مصرف برای هر مدل از ظروف، ظرفیت تولید متفاوتی دارد، به عنوان مثال در دستگاه های تولیدی لیوان کاغذی در هر دقیقه 55 لیوان می توانیم تولید کنیم. که با در نظر گرفتن سرمایه اولیه می توان انتظار داشت که حدود 20 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشیم یا به عنوان مثال ظروف یکبار مصرف کریستالی طرفداران زیادی دارند، اما حاشیه سود آن ها اندک است، اما بیشترین و چشمگیرترین سود را می توانید از تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی داشته باشید.

کلام آخر

لازمه ی صادرات موفق در هر زمینه ای داشتن دانش و اطلاعات کافی است. صادرات در هر زمینه و کسب و کاری نقش مهمی در اقتصاد کشور را به خود اختصاص می دهد. کشور ایران در زمینه تولیدات و صادرات ظروف یکبار مصرف، مواد اولیه و تجهیزات آن در جهان حرفی برای گفتن دارد.

مطلب پیشنهادی

دستگاه تولید لیوان کاغذی

دستگاه تولید لیوان کاغذی

دستگاه تولید لیوان کاغذی می‌تواند با تولید حرارت در دماهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *