جمعه , 21 اردیبهشت 1403 - 0:23 قبل از ظهر

روشن کردن مو با آبلیمو

 

رنگ کردن موها روشی موثر برای تغییر چهره است. با وجود اینکه رنگ موهای موجود در بازار به شیوه‌ای سریع و تضمینی باعث زیباتر به نظر رسیدن موها می‌شوند، اما مواد شیمیایی موجود در آن‌ها می‌توانند آسیب‌های زیادی را به تارهای مو وارد ‌سازند. به همین دلیل برخی افراد تصمیم می‌گیرند که برای حفظ سلامت موهای خود آن‌ها را مدتی رنگ نکنند. این در حالی است که خانم‌ها بین دو راهی بین سلامتی موها و زیبایی قرار می‌گیرند. در این مطلب از مجله اینترنتی سیب قصد داریم که شما را با روش بی‌ضرر روشن کردن مو با آبلیمو آشنا کنیم. اگر شما نیز دوست دارید، موهای خود را با یک روش خانگی طبیعی هایلایت کنید، در ادامه ما را همراهی بفرمایید.

روشن کردن مو با آبلیمو( هایلایت طبیعی مو با روش خانگی استفاده از لیمو)

آبلیمو خواصی دارد که به واسطه تاثیر آن‌ها روی پیگمنت‌ها و رنگدانه‌های مو می‌تواند رنگ موها را چند درجه روشن‌تر کند. به همین دلیل این ماده توانایی ایجاد تغییرات قابل توجه را روی انواع موها دارد. روشن کردن مو با آبلیمو روشی مناسب برای افرادی با موهای آسیب‌دیده و حساس است.

البته باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آبلیمو برای روشن‌تر کردن رنگ موها از ابتدا از نتیجه کار مطلع نخواهید بود. زیرا این ماده بر اساس نوع و جنس مو ممکن است که تاثیرات مختلفی روی موها ایجاد کند. با این وجود بهتر است که این روش بدون ضرر را برای یک بار امتحان نمایید.

استفاده از آبلیمو برای رنگ کردن موها کار آسانی نیست و احتمال وقوع یک سری مشکلات در حین انجام آن وجود دارد. اما نکته مثبت ماجرا این است که آبلیمو ماده‌ای طبیعی است که در طول روشن کردن موها هیچ ضرری به آن‌ها نمی‌رساند. لذا شما می‌توانید با آسودگی خیال از این محصول بهره ببرید. برای روشن کردن موها با این ماده طبیعی به هیچ فرآورده شیمیایی نیاز نیست. شما می‌توانید با استفاده از سه عدد لیموترش موهای خود را چند درجه روشن‌تر کنید.

اقدامات لازم برای هایلایت مو با آبلیمو

برای اینکه بتوانید موهای خود را با استفاده از آبلیمو هایلایت کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای روشن کردن مو با آبلیمو در ابتدا باید موهای خود را به طور کامل خشک کنید. به همین دلیل باید از شستشوی موهای شما یک روز گذشته باشد.
  • نصف لیوان آبلیموی طبیعی را با نصف لیوان آب جوش ترکیب کنید.
  • برای جلوگیری از وز شدن موها در اثر استفاده از ترکیب آب و آبلیمو می‌توانید دو قطره نرم‌کننده به ترکیب اضافه کنید.
  • ترکیب حاصل را در یک بطری اسپری‌دار ریخته و روی موهای خود اسپری کنید. اجازه دهید که این محلول حدود یک ساعت روی موهای شما باقی بماند. در این زمان اگر به نور آفتاب دسترسی دارید، موهای خود را در معرض آن قرار دهید.
  • مراحل شرح داده شده را باید چند نوبت در روز انجام دهید. البته اگر در نوبت اول ترکیب یک ساعت روی موها باقی ماند، در نوبت دوم این زمان را به حداقل 30 دقیقه کاهش دهید.
  • پس از گذشت این دو مرحله موهای خود را بدون شامپو و تنها با آب بشویید. البته می‌‌توانید از نرم‌کننده برای شستشوی موها استفاده کنید.
  • بهتر است که این روش خانگی را هفته‌ای دو الی سه مرتبه تکرار کنید. بدین ترتیب خیلی زود موهایی روشن و زیبا خواهید داشت.

اقدامات ضروری بعد از روشن کردن مو با آبلیمو

همانطور که بیان شد، آبلیمو هیچ ضرری برای مو و پوست سر ندارد. اما توصیه می‌شود که موهای خود را حتما پس از رنگ کردن با آبلیمو با استفاده از شامپوهای مخصوص بشویید. شامپوهای بدون سولفات و نرم‌کننده‌های مو برای کاهش اثرات منفی احتمالی آبلیمو روی مو موثر هستند. شامپوهای حاوی سولفات تاثیری بسیار بد روی فولیکول‌های مو دارند و باعث تخریب آن‌ها می‌شوند. از این رو استفاده از چنین محصولات بهداشتی مناسب نیست.

لازم به ذکر است که آبلیمو به دلیل داشتن خواص اسیدی باعث افزایش خشکی موها می‌شود. بنابراین بهتر است که پس از رنگ کردن مو با این ماده طبیعی و شستن آن، از یک روغن طبیعی برای بازگرداندن لطافت موها کمک بگیرید. اگر ساقه مو و پوست سر را با روغن طبیعی ماساژ دهید، از خشکی مو و آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌شود.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *