سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 8:34 بعد از ظهر

پماد برای ناخن فرورفته در گوشت

بعضی مواقع ناخ پا به جای اینکه مستقیم رشد کند به سمت پوست می رود  و در آن فرو می رود که باعث ایجاد یک عارضه دردناک و اذیت کننده است. این موضوع یک اتفاق شایع است و ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد . هر چند این عارضه خطر جدی ندارد اما در مواردی موجب التهاب، درد، و چرک کردن شود. عواملی مانند درست کوتاه نکردن ناخن ها، ضربه به پا، کفش های تنگ و … می تواند موجب این مشکل شود.

استفاده از پماد برای کاهش درد و تورم این عارضه بسیار شایع است اما اینکه از چه دارو و چه نوع پمادی استفاده شود مهم است. معمولا درمان هایی مانند فنولیزه کردن ریشه ناخن بسیار قطعی است و می تواند این مشکل را ریشه کن کند. برخی از پماد ها می تواند برای تسکین و درمان عفونت ناخن پا کمک کننده باشد. برخی از این دارو ها که در ادامه این مقاله به آن ها اشاره می کنیم را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. برخی از پماد های خانگی نیز  مانند ترکیب عسل و نمک برای تسکین عفونت موثر است.

پماد برای ناخن فرورفته در گوشت

معرفی پماد های آنتی بیوتیک برای ناخن فرورفته

انواعی از محلول ها و پماد های آنتی بیوتیک وجود دارد که از آن ها برای درمان عارضه عفونت ناخن فرو رفته استفاده می شود. یکی از روش ها این است که عسل و نمک را به نسبت 5 به 3 ب هم مخلوط کنید و هر روز بر روی بخش عفونت کرده قرار دهید. استفاده از این پماد می تواند دو تا سه هفته بعد عفونت را از بین ببرد. استفاده از آب و صابون نیز در درمان  عفونت های قارچی و فرورفتگی ناخن موثر است.

پماد هایی که برای درمان این عارضه وجود دارند در دو نوع آنتی بیوتیک و ضد قارچی وجود دارند. زمانی ک ناخن در گوشت فرو می رود باعث ایجاد آبسه و عفونت می شود. موثرترین انواع پماد آنتی بیوتیک برای این عارضه عبارتند از:

  • نئومایسین
  • پلی میکسین
  • ایکتیول
  • موپیروسین
  • کلیندامایسین

معمولا روش استفاده از هر کدام از این پماد ها بر روی بروشور های آن ها وجود دارد و در هر روز باید چندین بار بر روی محل مورد نظر مالیده شود تا زمانی که زخم و عفونت آن به طور کلی خوب شود.

برخی از کرم ها و دارو های دست ساز مانند مرهم سیاه که با عنوان هایی مانند روغن و یا پماد سیاه نیز شناخته می شوند دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب هستند و می تواند تحریکات پوستی مانند التهاب و خارش ناشی از عفونت را التیام ببخشد. از این پماد برای درمان دمل های چرکی و برخی جوش ها استفاده می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده برخی دیگر از کرم های موضعی وجود دارند که با توجه به مشکل و میزان وخیم بودن عفونت، توسط پزشک تجویز می شوند.

معرفی پماد های آنتی بیوتیک برای ناخن فرورفته

پماد خانگی برای درمان ناخن فرو رفته در گوشت

برخی از درمان های خانگی برای عفونت ناخن پا عبارتند از:

  • آلوئه ورا و چای: آلوئه ورا و چای هر دو دارای آنتی اکسیدان و دارای مواد ضد عفونی کننده قوی هستند. ترکیب این دو می تواند تاثیر مثبتی در درمان عفونت داشته باشد.
  • سیر و روغن زیتون: با ترکیب سیر له شده و روغن زیتون می توان پمادی ساخت که می تواند بسیاری از عفونت ها را درمان کند. محلول را روی ناخن شست قرار دهید و اجازه بدهید حدود 30 تا 40 دقیقه بماند. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.
  • عسل و آبلیمو: مقداری عصاره لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید و حدود 30 دقیقه بر روی ناخن قرار دهید. این کار را دو بار در روز و به مدت دو هفته انجام دهید.
  • گل همیشه بهار: گل همیشه بهار دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی است و به عنوان یک ضد عفونی کننده ملایم به کار می رود. زمانی که آب به حرارت رسید گل ها را اضافه کنید و پاها را به مدت 20 دقیقه در آن قرار دهید.
  • سرکه سیب: سرکه سیب از موادی است که از خاصیت اسیدی بالای برخوردار است و می تواند علاوه بر تنظیم ph، باعث تسریع درمان انواع عفونت باشد. استفاده مداوم از این ماده باعث می شود تا درد در ناحیه ناخن پا کاهش یابد و به مرور عفونت درمان شود.

مقداری سرکه سیب را به آب گرم اضافه کنید و هر روز به مدت 20 دقیقه پا را درون آن قرار دهید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *