شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 2:18 بعد از ظهر

برای جوش خوردن بخیه لثه چی بخوریم

دندانپزشکان پس از آنکه دندان‌ های بیماران را جراحی می‌ کنند با سوالات مختلفی از سوی آن ها مواجه می‌ شوند. یکی از پرتکراترین سوالاتی که دندانپزشکان همواره با آن مواجه می‌ شوند این است که برای جوش خوردن بخیه لثه چی بخوریم؟

همانگونه که می‌ دانید برخی مواقع لازم است برای درمان مشکلات دهان و دندان، دندانپزشکان عزیز به سراغ برش لثه بروند. پس از انجام این جراحی بخش زیادی از بیماران به سراغ روش‌ هایی برای بالا بردن سرعت جوش خوردن بخیه لثه خواهند رفت. نکات مختلفی وجود دارند که با رعایت کردن آن ها می‌ توانید به خواسته خود دست پیدا کنید. چه بخواهید برای کشیدن دندان عقل و یا چه برای کاشت دندان به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید، پس از جراحی باید برای طی کردن مرحله بهبودی چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا به شما روش‌ هایی برای جوش خوردن بخیه لثه و بالا بردن سرعت آن ارائه دهیم. فراموش نکنید که این اطلاعات صرفا بر اساس دانسته‌ ها بوده و لازم است که برای درمان کامل خود به متخصص و پزشک مراجعه کنید.

برای جوش خوردن بخیه لثه چی بخوریم؟

مدت زمان جوش خوردن بخیه لثه

مدت زمانی که بیماران باید منتظر بمانند تا بخیه لثه آن ها جوش بخورد با توجه به شرایط عمل و نوع مشکلی که داشته‌ اید متفاوت است. علاوه بر این بر اساس دستورالعمل‌ هایی که پزشک متخصص به بیماران می‌ دهد این مدت زمان می‌ تواند تغییر یابد. اگر به دنبال بالا بردن سرعت جوش خوردن بخیه لثه هستید باید غذاهای مقوی را میل کنید. در کنار این موارد شرایط دهان و دندان و میزان جراحی لثه نیز از جمله نکاتی به شمار می‌ روند که می‌ تواند در مدت زمان جوش خوردن بخیه لثه تاثیر خود را بگذارد. گاهی مواقع مشاهده شده است که بین یک هفته تا ۱۰ روز نیز بیماران با چین مشکلی دست و پنجه نرم می‌ کنند. چند نکته کلیدی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد تا مدت زمان جوش خوردن بخیه لثه را بتوانید کاهش دهید.

مدت زمان جوش خوردن بخیه لثه

برای ترمیم لثه چی بخوریم؟

پس از آنکه بر روی دهان و دندان خود جراحی انجام دادید و لثه‌ های شما توسط پزشک متخصص بخیه شد، می‌ توانید با هدف بالا بردن سرعت ترمیم لثه از چند روش استفاده کنید.

  • محافظت از ناحیه بخیه شده: بلافاصله پس از جراحی ممکن است صحبت کردن، نوشیدن و غذا خوردن برای شما دشوار باشد. به همین علت سعی کنید در ساعات ابتدایی از لثه های خود به خوبی مراقبت نمایید. تف کردن زیاد نیز ممکن است فشار زیادی به زخم و ناحیه بخیه شده وارد کند.
  • استراحت کنید: با توجه به نوع جراحی که انجام داده‌ اید و بر اساس میزان بخیه‌ ها باید استراحت لازم را در دستور کار خود انجام دهید. به هیچ عنوان کارهای سنگین را در ۲۴ ساعت اول انجام ندهید و تا یک هفته سعی کنید همچنان مراقبت‌ های لازم را در دستور کار داشته باشید.
  • مصرف فراوان مایعات به خصوص آب: نوشیدن مایعات و به خصوص آب در دوران پس از جراحی لثه بسیار حیاتی است. توصیه می‌ کنیم حتی الامکان آب را به صورت مستقیم از لیوان بنوشید. با توجه به اینکه وارد کردن فشار به نی ممکن است زخم را مختل کند، استفاده از این روش را فراموش کنید.

برای ترمیم لثه چی بخوریم؟

  • خوردن سوپ: قطعا هنگامی که بیمار از دندانپزشک سوال می‌ کند که چه غذایی می‌ تواند برای جوش خوردن بخیه لثه مناسب باشد، پزشک متخصص خوردن سوپ را توصیه خواهد کرد. خوردن انواع سوپ‌ ها مانند سوپ جو، سوپ شیر و سوپ رشته فرنگی مرغ در این بین می‌ توانند مناسب‌ تر باشند. علاوه بر این برای نوشیدن اسموتی نیز اقدامات احتیاطی را در دستور کار قرار دهید.
  • ماست: یکی دیگر از گزینه‌ هایی که می‌ تواند برای افراد جهت جوش خوردن بخیه لثه لذت بخش باشد، ماست است. انواع ماست را با طعم مورد علاقه می‌ توانید تهیه کنید. در هنگام گرسنگی مصرف ماست می‌ تواند یک ایده مناسب باشد.
  • پوره سیب زمینی: برای جوش خوردن بقیه لثه، مصرف پوره سیب زمینی نیز توسط دندانپزشکان توصیه می‌ شود. در دوران نقاهت می‌ توانید این غذای دلپذیر را میل کنید. افزودن خامه ترش یا مقداری سس به پوره سیب زمینی نیز کمک می‌ کند تا طعم این خوراکی لذت بخش‌ تر شود.
  • اسموتی: اکنون قصد داریم یکی از بهترین انتخاب‌ ها را به شما معرفی کنیم. برای جوش خوردن بخیه لثه توصیه می‌ کنیم به سراغ اسموتی بروید. کافیست که مقداری از ترکیبات مورد علاقه خود مانند آب، آبمیوه و یا میوه را در مقداری یخ ریخته و یک مکمل پروتئین نیز به آن بیفزایید. اسموتی‌ ها برای این گروه از بیماران می‌ توانند انتخابی ایده‌ آل باشند.

مجموعه سیب تلاش کرده است که اطلاعات کافی را به شما در زمینه‌ های مختلف ارائه دهد. با این وجود تاکید می‌ کنیم برای طی کردن روند درمانی با پزشک متخصص مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *