یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 4:32 قبل از ظهر

مرکز اصفهان کجاست؟

اصفهان یکی از زیبا ترین و جذاب ترین شهر های ایران است که به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی که دارد از دیرباز مورد توجه باستان شناسان شرق و غرب قرار داشته و از گردشگران زیادی پذیرایی می کرده است. البته چهره این شهر به دلیل حوادث تاریخی، بار ها دچار تغییرات چشمگیری شده و از آن جایی که با بررسی این تغییرات می توان شناخت کاملی نسبت به پیشینه تاریخی کشور عزیز مان ایران به دست آورد، سال ها است که این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی – تاریخی ایران شناخته می شود و افرادی که در حوزه تاریخ فعالیت می کنند توجه ویژه ای به این منطقه استثنایی دارند و با توجه به این که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما قصد داریم در ادامه این شهر فوق العاده را به طور کامل به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیش تر با این شهر آشنا شوید.

مرکز اصفهان کجاست؟

مرکز اصفهان

مرکز استان اصفهان، خود اصفهان است که در زمان حکومت آل بویه، سلجوقیان و صفویان پایتخت ایران بوده و موقعیت ویژه ای داشته است و اگر شما تا کنون به این شهر سفر کرده باشید حتماً نمودی از معماری های این سه حکومت مقتدر را در آن دیده اید. به طور مثال نیز می توان به میدان نقش جهان اشاره کرد که حاصل تلاش بی وقفه معماران صفوی است. البته از این دست آثار، در اصفهان کم نیست و خوشبختانه به دلیل اهتمام زیادی که مسئولان میراث فرهنگی به این آثار داشته اند خیلی از این آثار اصالت خود را حفط کرده اند و از تغییرات مصون مانده اند. مهم ترین این آثار نیز سی و سه پل، پل خواجو، کاخ چهل ستون، عمارت عالی قاپو، منارجنبان و مسجد شیخ لطف الله هستند که به دلیل جذابیت زیادی که دارند شهرت جهانی به دست آورده اند. البته نا گفته نماند که وجود این آثار بی نظیر در استان اصفهان موجبات رونق اقتصادی را نیز فراهم کرده است. چرا که سالانه سیل عظیمی از تاریخ دوستان برای دیدن آثار مردم هنرمند و توانمند اصفهان راهی این دیار می شوند و برای خرید صنایع دستی هنرمندان ماهر اصفهانی پول خوبی پرداخت می کنند. مثلاً سکمه دوزی ها و زربافی های اصفهان که نظیر آن ها در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود همیشه توجه تاجران خارجی را به سمت خود جلب می کنند و جزء کالا های پر طرفدار محسوب می شوند.

مرکز اصفهان کجاست؟

جالب است بدانید که این شهر توسط شخصی به نام تهمورث تأسیس شده و تا سال 10 م گی نامیده می شده است. دلیل این نام گذاری نیز این است که گی در آن زمان مهم ترین شهر اصفهان به حساب می آمده. البته قابل ذکر است که اصفهان در آن دوران، اصلاً شباهتی با اصفهان کنونی نداشته است و این شهر های زیبایی که امروزه در آن وجود دارد به مرور زمان در آن احداث شده اند. مثلاً اصفهان در زمان ساسانیان فقط دارای هفت شهر بوده که به ترتیب عبارتند از: جی، مهرین، شادریه، درام، قه، کهنه و جار. اما از آن جایی که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد همیشه مورد توجه امرا و حاکمان بوده است و می توان گفت که نقش بسیار مهمی در سرنوشت کشور ما بازی می کرده است. مثلاً در دوران قدیم در مواقع ضرور ارتش ایران در این منطقه جمع می شده، به همین دلیل نیز این منطقه اسپهان یا سپهان، نامیده می شده است. البته زمانی که اعراب به ایران حمله کردند نام این منطقه از اسپهان به اصفهان، تغییر پیدا کرد.

مرکز اصفهان کجاست؟

مرکز اصفهان چند نفر جمعیت دارد؟

استان اصفهان سومین شهر پر جمعیت ایران است و طبق سر شماری که در سال 1395 انجام شده، جمعیت این استان 5120850 نفر است. البته امکانات ویژه این شهر و فرصت های شغلی که به همت مسؤولان آن ایجاد شده، باعث شده که افراد از شهر های مختلف راهی اصفهان شوند و جمعیت این شهر روز به روز افزایش پیدا کند. به همین دلیل نیز این منطقه در حوزه صنعت پیشرفت های چشمگیری داشته است و در حال حاضر صنایع بسیار مهمی در این منطقه دایر هستند که صنعت نفت، هواپیما سازی، ذوب آهن و طلاسازی مهم ترین این صنایع هستند و اگر بخواهیم بدون تعارف در مورد این استان صحبت کنیم باید بگوییم که بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی ایران در این منطقه انجام می شود و به هیچ وجه نمی توان تأثیر این شهر بر اقتصاد ایران را نا دیده گرفت. اگر تا کنون به اصفهان سفر نکرده اید و این شهر را نمی شناسید و نمی دانید که چگونه می توانید از امکانات آن استفاده کنید پیشنهاد ما این است که برای آشنایی بیش تر با این شهر به سایت طراحی سایت در اصفهان مراجعه کنید تا اطلاعات لازم در مورد شهر اصفهان را کسب کنید و بتوانید از قابلیت ها و پتانسیل های آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک اختلال کوچک در غده تیروئید آثار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *