سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403 - 11:38 قبل از ظهر

از کجا فرش بخریم بهتره

فروشگاه‌های بسیاری در دنیای فرش هستند که شناخته شده نیستند. در طرف دیگر فروشگاه‌های فرشی هستند که به شکل گسترده در ایران و کشورهای همسایه فعالیت می‌کنند. به نظر شما از کجا فرش بخریم بهتره؟ اصلاً از کدام برند خرید کنیم؟ شهر فرش بهتره یا آقای فرش؟ این‌ها گوشه‌‌ای از سوالاتی هستند که تلاش داریم در این مقاله به آن‌ها پاسخ بدهیم. عکس های گرانترین فرش دستباف تبریز که از زیباترین فرش های کشور ما است را می توانید در سیب مشاهده کنید.

شهر فرش یا آقای فرش کدامیک برای خرید فرش بهتر است؟

شهر فرش و آقای فرش دو برند مطرح در زمینه فروش فرش در ایران هستند که هر کدام ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم این دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم. با ما همراه بمانید.

شهر فرش یا آقای فرش کدامیک برای خرید فرش بهتر است؟

شهر فرش و هر آنچه لازم است بدانید

یکی از مهم‌ترین تبلیغاتی که شرکت شهر فرش انجام داده است، تضمین قیمت است. این برند تضمین قیمت دارد اما در صورتی که بتوانید پیش فاکتوری از فرشی که در این مجموعه هست ارائه کنید. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که شما نمی‌توانید فرشی که در شهر فرش فروخته می‌شود را جای دیگری پیدا کنید! شهر فرش برندی است که تنوع بالایی دارد. اما این تنوع از طریق خرید از کارخانه‌هایی است که تعهد کرده‌‌اند محصولات خود را تنها به این مجموعه بفروشند. البته فرش‌های این کارخانه‌ها با طرح‌های مشخص و جنس نخ‌های مشخص شده از سوی شهر فرش تولید می‌شوند. بنابراین یافتن همان فرش‌ها در فروشگاهی دیگر غیرممکن است.
این برند فروش فرش، شرایط اقساطی برای خریداران خود فراهم نکرده است. البته سیاست‌های این برند طوری است که در بسیاری از موارد مردم طوری ترغیب به خرید می‌شوند که دیگر به فکر شرایط اقساطی نیستند. اما ممکن است در آینده شرایط اقساطی نیز برای خرید از این مجموعه فراهم شود. قیمت‌ها در شهر فرش برای سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش بیشتر به دلیل هزینه‌های مواد اولیه و افزایش هزینه‌های جانبی شعب است. از سوی دیگر این برند دارای ویژگی‌های همچون ارسال رایگان نیز هست که هزینه‌های جاری آن را افزایش می‌دهد.

شهر فرش یا آقای فرش کدامیک برای خرید فرش بهتر است؟
آقای فرش و هر آنچه باید بدانید

آقای فرش یکی دیگر از برندهای ایرانی است که محصولات را به صورت مستقیم از کارخانه خریداری می‌کند. از این رو قیمت‌ها در این دو فروشگاه نسبت به سایرفروشگاه‌های فرش در سراسر کشور ارزان‌تر است. با این حال بسیاری از مشتریان معتقدند خرید از درب کارخانه‌های فرش شهر کاشان اصفهان قیمت ارزان‌تری به همراه داشته است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تبلیغات آقای فرش به آن اشاره شده است، فروش اقساطی است. شرایط این فروش را بهتر است از شعب این فروشگاه سوال کنید. اما نکته‌‌ای که این شرایط را خاص کرده است، تسهیلاتی است که در کنار فروش اقساطی به هر کدام از اقشار جامعه ارائه شده است.
این برند با بسیاری از تعاونی‌ها قرارداد بسته است. این قراردادها موجب شده فرش‌هایی که دراین فروشگاه‌ها عرضه می‌شود با تسهیلات تعاونی‌ها تناسب داشته باشد. از جمله تعاونی‌هایی که با شهر فرش قرارداد دارند می‌توان به تعاونی همیاران سپهر (بانک صادرات)، اتما (فرهنگیان) و حکمت کارت (نیروهای مسلح) اشاره کرد. اگر بخواهیم فروشگاه آقای فرش و شهر فرش را در مقام مقایسه کیفیت قرار دهیم، کاربران بسیاری معتقدند شهر فرش کیفیت بالاتری دارد. به طور کلی فرش‌های این مجموعه از کارخانه‌های مختلفی محصولات خود را تهیه می‌کند. اما شرط خرید از این کارخانه‌ها، استفاده از نخ‌های با کیفیت و ضد حساسیت است. با این حال توصیه ما این است که هنگام خرید از هر دو این برندها درباره کیفیت نخ‌ها و آنتی باکتریال بودن آن‌ها از فروشنده سوال کنید.

آقای فرش و هر آنچه باید بدانید
اگر آن‌ها را از نظر شرایط ارسال در مقام مقایسه بیاوریم، آقای فرش برگ برنده را در دست دارد. بسیاری از کاربران و مشتریان شهر فرش از بدقولی‌های زمان ارسال محصولات ابراز نارضایتی کرده اند. با این حال شهر فرش و آقای فرش هر دو شرایط ارسال رایگان را برای شما فراهم کرده اند.

ویژگی‌های خرید از برندهای معتبر

خرید از برندهای معتبر فرش مزایای بسیاری را برای شما به همراه دارد. مزایایی که شاید خرید از یک فروشگاه ناشناخته در یک شهر کوچک نتواند به شما ارائه کند. ارائه تخفیف‌های گسترده و قیمت‌های مناسب‌تر از جمله این ویژگی هاست. شهر فرش و آقای فرش دو برند معتبر در حوزه فرش هستند. اما چون از کارخانه‌ها به صورت عمده و مستقیم خرید می‌کنند، می‌توانند تخفیف‌ها و جشنواره‌های مختلفی برگزار کنند. بنابراین قیمت در این فروشگاه‌ها مناسب‌تر خواهد بود.

آقای فرش و هر آنچه باید بدانید
از سوی دیگر تعداد شعب این برندها بسیار زیاد است. شعبه‌هایی که مساحت‌های زیادی نیز دارند. بنابراین می‌توانند فرش‌ها را روی زمین پهن کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای پهن کردن فرش‌ها روی زمین آن است که می‌توان فرش را همانطور که هست مشاهده و انتخاب کنید. با این حال این تنوع شعب همانند شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای نیست. یعنی نمی‌توان در هر محله و شهری ردی از این فروشگاه‌ها پیدا کرد. اما بازهم جای نگرانی نیست. بسیاری از برندهای معتبر دنیای فرش برای محصولات خود ارسال رایگان را در نظر گرفته اند.
به طور کلی سیب معتقد است باید از یک برند معتبر اما مناسب خرید کرد. برندی که بتواند تمام نیازهای شما را در کنار هم برطرف کند. شهر فرش و آقای فرش هر دو برندهای خوبی در دنیای فرش به شمار می‌روند. اما تنها در یک صورت است که می‌توانید بهترین را انتخاب کنید. آن هم اینکه درباره این برندها اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید کدام مزیت برای شما اولویت دارد.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *