شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 3:44 قبل از ظهر

نحوه انداختن فرش در منزل

نحوه انداختن فرش در منزل یکی از آن نکاتی است که می‌تواند یک خانه تنگ و کوچک را به خانه‌‌ای دلباز و پر از آرامش بدل کند. پس اگر شما هم از روش‌های قدیمی انداختن فرش خسته شده‌‌اید، این مقاله از مجله سیب را از دست ندهید. تا همین چند سال پیش مردم به محض اینکه خانه جدید می‌خریدند، کل خانه را فرش می‌کردند! این کار دلایل مختلفی داشت اما مهم‌ترین دلیل آن محبوبیت بیش از اندازه پشتی و متکا بود. هیچکس دوست نداشت زمانی که روی متکای گرم و نرم خود تکیه کرده است، روی یک سطح زمخت و سخت دراز بکشد!
اما دنیای امروز موجب تغییرات بسیاری در دکوراسیون‌ها شده است. به طوری که امروزه بیش از آنکه پشتی و متکا در خانه‌ها دیده شود، مبلمان و فرش‌هایی دیده می‌شود که به خانه جلوه بخشیده اند. تفاوت در دکوراسیون امروز در نحوه انداختن فرش‌ها نیز تاثیر گذار بوده است. این روزها مردم ترجیح می‌دهند فرش کمی از دیوارها فاصله داشته باشد. اگر سالن پذیرایی شما اجازه می‌دهد، این فاصله می‌تواند زیاد باشد. برای مثال اگر پذیرایی کوچکی دارید، بهتر است فرش‌ها حداکثر ۳۰ سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشند. اما اگر سالن شما بزرگ است، این فاصله تا بیش از ۶۰ سانتی متر هم می‌تواند برسد. عکس های گرانترین فرش دستباف تبریز که از زیباترین فرش های کشور ما است را می توانید در سیب مشاهده کنید.

بهترین نحوه انداختن فرش در منزل چه روشی است؟

بهترین نحوه انداختن فرش در منزل چه روشی است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام انداختن فرش در خانه‌های امروزی به آن توجه کنید، پایه‌های مبلمان است. به طور کلی بهتر است پایه‌های عقبی مبلمان یا در لبه فرش و یا کمی عقب‌تر باشند. در عوض پایه‌های جلویی بهتر است روی فرش قرار بگیرند. با این کار زمانی که روی مبلمان لم داده‌‌اید، پاهای خود را روی یک سطح مناسب قرار می‌دهید. طب اسلامی یکی از مجموعه طب‌هایی است که این روش را توصیه کرده است.
اگر به دنبال یک طراحی دکوراسیون مدرن هستید، بهتر است میان فرش‌ها به اندازه کافی فاصله بیندازید. این فاصله با توجه به ابعاد فرش و طراحی آن متفاوت است اما مزایای بسیاری به همراه دارد. انگشت کوچک مزایای فاصله میان فرش‌ها، دلباز نشان دادن فضایی است که در اختیار دارید. در بسیاری از خانه‌ها اتاق جداگانه‌‌ای به منظور ناهارخوری یا نشیمن طراحی نشده است. تمامی این فضاها امروزه در سالن پذیرایی ترکیب شده اند. اما برای جداسازی این فضاها می‌توان از فرش‌ها استفاده کرد. فرش‌های با طراحی متفاوت که با فاصله از یکدیگر انداخته شده‌‌اند، یکی از بهترین ابزارها برای تفکیک فضا به شمار می‌روند.

بهترین نحوه انداختن فرش در منزل چه روشی است؟

طراحی دکوراسیون امروز از افرادی که کمی خلاقانه و سنت شکن عمل می‌کنند، استقبال می‌کند. شما هم می‌توانید با رعایت تعدادی اصول، سنت شکن باشید. برای مثال اگر میز ناهارخوری گرد دارید، می‌توانید به جای استفاده از فرش‌های مستطیل شکل معمول، از یک فرش گرد استفاده کنید. با این کار خلاقیت و تازگی را به منزل خود هدیه می‌کنید.
یکی دیگر از بهترین روش‌های پهن کردن فرش برای اتاق‌ها، فرش‌های پتینه و سنتی است. این فرش‌ها حال و هوای آرامش را به خانه شما هدیه می‌کنند. این فرش‌ها هم صنایع دستی ایرانی هستند و نشان از ایرانی بودن شما دارند، هم زیبا و ساده هستند. پس به جای اینکه از آن‌ها روی دیوار لذت ببرید، آن‌ها را کف اتاق خواب و به خصوص نزدیک تخت قرار دهید.
کفپوش‌های زیبا فرش‌ها را زیباتر می‌کنند. در اکثر خانه‌ها قسمت‌هایی از کفپوش هست که به دلایل مختلف آسیب دیده است. فرش یکی از بهترین ابزارها برای پوشاندن قسمت آسیب دیده است. اما به یاد داشته باشید که کل کفپوش شما خراب نیست! بنابراین برای دلباز شدن فضا هم که شده، به کفپوش‌ها اجازه خودنمایی بدهید.

بهترین نحوه انداختن فرش در منزل چه روشی است؟

چیدمان فرش در منزل

اینکه فرش‌ها را در منزل چطور بچینید، از آن دست تعریف‌هایی است که کاملاً مختص شماست. اما اصول کلی برای هر قسمت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اگر فرش برای اتاق خواب است، بهتر است آن را طوری بچینید که کنار تخت فرش شده باشد. به این شکل که زمانی که از تخت پایین می‌آیید، پاها روی فرش قرار بگیرند. این کار از نظر طبی بسیار مفید است. اگر فرش برای آشپزخانه است، بهتر است قسمت‌هایی که بانوی خانه بیشتر در آن می‌ایستد فرش شده باشد. اما به طور کلی آشپزخانه یکی از آن مکان‌هایی است که کاربردی بودن در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.
بنابراین به طور معمول تنها جلوی سینک ظرفشویی یک قالیچه کوچک پهن می‌کنند. اگر در خانه راهرو دارید، می‌توانید این قسمت را نیز فرش کنید. البته فرش کردن راهرو به پلن و طراحی ساختمان شما بستگی دارد.

بهترین نحوه انداختن فرش در منزل چه روشی است؟

به طور کلی اگر راهرو تا میانه سالن ادامه دارد، فرش کردن آن توصیه می‌شود. اما اگر در فضای بیرونی خانه و نزدیک درب ورود است، بهتر است به سنگ‌ها اجازه هنرنمایی بدهید. اگر از آن دست خانه‌ها دارید که اتاق کار و مطالعه از اتاق خواب جداست، باید گفت فرش دیگری نیز برای این قسمت نیاز دارید. فرش اتاق مطالعه بهتر است طوری باشد که جلوی مبلمان پوشیده باشد.
برای اتاق کار نیز بهتر است از تکنیک‌های خلاقانه‌تر همچون مورب پهن کردن فرش استفاده کنید. در کل بهتر است سنت شکن و خلاق باشید. اصل طراحی یعنی همین! اگر تعدادی اصل کلی که در این مقاله از سیب برای شما گفتیم را در کنار اصولی از رنگ‌ها قرار دهید کافی است.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳