شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 9:15 قبل از ظهر

کاغذ دیواری طرح گرافیتی

کوهی از طرح‌های جذاب هستند که می‌توانند به عنوان کاغذ دیواری مورد استفاده قرار گیرند. کاغذ دیواری طرح گرافیتی تنها یکی از این طرح‌های جذاب است که به تازگی طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده است. این نوع کاغذ دیواری در طرح‌ها و شکل‌های گوناگون دیده می‌شود. اما اینکه کاغذ دیواری طرح گرافیتی چیست یا طرفداران آن کدام اند؟ را در ادامه این مقاله مورد برسی قرار می‌دهیم.

کاغذ دیواری طرح گرافیتی چست؟

گرافیتی یا به نام اصلی آن دیوار نگاری هنری است که از دیرباز میان ایرانیان شهرت بسیاری داشته است. این هنر امروزه به شکل‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شود. یکی از این اشکال، کاغذ دیواری‌های اتاق است. اصطلاح Graffiti یک کلمه ایتالیایی است که از ریشه گرافو به معنی خط خطی یا خراش به وجود آمده است. امروزه طراحی‌های گرافیتی در دیوارهای شهرها، بیلبوردهای مترو و دیگر سطوح عمومی نقاشی می‌شود.

کاغذ دیواری طرح گرافیتی چست؟
تاریخچه این هنر به مهد هنر دنیا، فرانسه باز می‌گردد. دیوارهای غارهای لاسکو فرانسه نشان می‌دهد این هنر از زمان امپراطوری روم و حتی یونان باستان وجود داشته است. اما امروزه با تغییراتی که در این هنر به وجود آمده است، طرفداران بسیار بیشتری پیدا کرده است. اواخر دهه ۱۹۶۰ بود که یک نقاش نیویورکی به فکر استفاده از این هنر به شکلی دیگر افتاد. وی شروع به طراحی نقش‌های مدرن‌تر با استفاده از اسپری‌های رنگ روی دیوارها و دیگر مکان‌های عمومی کرد. این آغازی برای هنر گرافیتی مدرن به شمار می‌رود.
امروزه طرح‌های متنوعی روی کاغذ دیواری‌های گرافیتی به نمایش در می‌آید. طرح‌هایی که بیش از ۱۵ سبک مختلف را شامل می‌شوند. با این حال بسیاری از کاغذ دیواری طرح گرافیتی که در ایران به فروش می‌رسند، ترکیبی از این سبک‌ها هستند. در ادامه به تعدادی از سبک‌های نقاشی گرافیتی دیواری اشاره می‌کنیم:

  • سبک ساده
  • سبک نقره‌‌ای سبک بهشت نقطه‌ها
  • سبک استنسیلی (stencils)
  • سبک وحشی
  • سبک‌های فیلم و کتاب
  • سبک پنل و…

کاغذ دیواری طرح گرافیتی چست؟

همه این سبک‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارند. فرد با مشاهده هر کدام احساس متفاوتی پیدا می‌کند. به طور کلی برخی از این سبک‌ها مختص کامپیوترها هستند. یعنی معمولاً توسط انسان‌ها کشیده نمی‌شوند. سبک بهشت نقطه‌ها در این میان گران‌ترین و سخت‌ترین سبک به شمار می‌رود. چرا که کامپیوترها باید با دقت بسیاری آن را طراحی و سپس نصب کنند. از این رو استفاده از این سبک برای کاغذدیواری، مقرون به صرفه نیست.
سبک فیلم و کتاب سبکی است که براساس آنچه شما دوست دارید طراحی می‌شود. این سبک بیشتر به عنوان کاغذ دیواری به کار گرفته می‌شود. چرا که مشتریان تضمین شده بیشتری دارد. از جمله سبک‌های پر طرفدار دیگر می‌توان به سبک ساده و استنسیلی اشاره کرد. فراموش نکنید کاغذ دیواری‌های گرافیتی در دسته کاغذ دیواری‌های سه بعدی قرار می‌گیرند. بنابراین ممکن است در اولین دیدار توهم خاصی در دید بیننده ایجاد کنند که مورد پسند نباشد. از این رو بهتر است پیش از هر اقدامی بازخوردهای اطرافیان را در نظر داشته باشید.

کاغذ دیواری طرح گرافیتی چست؟
در خرید این کاغذ دیواری‌ها پس از کیفیت، طراحی حرف اول را می‌زند. پس از آن نوبت به کیفیت رزولوشن چاپ می‌رسد. در نهایت نیز رنگ‌هایی که به کار گرفته شده‌‌اند اهمیت دارند. با این حال تمام این موارد مستلزم این است که بدانید کاغذ دیواری طرح گرافیتی را برای کجا می‌خواهید. اگر این محصولات قرار است در معرض نور خورشید باشند، بهتر است با فروشنده در میان بگذارید. چرا که رنگ‌هایی که در کاغذدیواری‌های معمولی به کار گرفته می‌شوند، قابلیت مقاومت در برابر نور خورشید را ندارند.
همچنین توصیه ما به تمام طرفداران کاغذ دیواری گرافیکی این است که کاغذ دیواری‌های ضد آب بخرید. حتی اگر از این کاغذها در طراحی دکوراسیون خانه استفاده می‌کنید، بهتر است نوع ضد آب آن‌ها را تهیه کنید. این کاغذ دیواری‌ها شست و شوی ساده‌تری دارند. اگر یک دکوراتیو خوب دارید، می‌توانید از کاغذ دیواری طرح گرافیتی سه بعدی لذت ببرید. این کاغذهای دیواری با ایجاد نوعی توهم دیداری زیبا می‌توانند چشم‌ها را مجذوب خود کنند. کافی است بدانید از کدام طرح و در کدام قسمت استفاده کنید.

طرفداران کاغذ دیواری طرح گرافیتی

طرفداران کاغذ دیواری طرح گرافیتی

طرح‌های گرافیتی محدودیت‌های نقاشی دیواری را از میان برده اند. رنگ، نقش، تقارن و… از اصولی هستند که در نوع مدرن طرح‌های گرافیتی کمتر به چشم می‌آیند. نقاشی‌های گرافیتی در ایران برحسب اینکه به چه سبکی باشند، طرفداران متنوعی دارند. بسیاری از افراد طرفدار کاغذ دیواری گرافیتی کاملاً ایرانی هستند. این طرح‌ها شامل المان‌های ایرانی اصیل بسیاری می‌شود. اما عمده‌ترین طرفداران این سبک کاغذ دیواری، نوجوانان پسر هستند. طرح‌هایی که کمی سبک شکن و رپ گون هستند، طرفداران بسیار بیشتری از این قشر را به خود اختصاص داده اند.
با این حال طرفداران این نوع کاغذ دیواری محدود نیستند. حتی افراد مسن نیز می‌توانند با انتخاب یک طرح هر چند ساده، از این نوع کاغذ دیواری داشته باشند. کاغذ دیواری‌های گرافیتی قابلیت چاپ در هر ابعاد و طرحی را دارند. کاغذ دیواری‌های طرح گرافیتی جذابیت‌های خاص خود را دارند. با این حال نویسندگان مجله سیب معتقدند هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد! بنابراین اگر شما هم تمایل دارید از این طرح‌های زیبا استفاده کنید، بهتر است پیش از همه درباره مکان این طراحی فکر کنید. پس از آن به سراغ مجله سیب بیایید و هر گونه سوال دیگری در این حوزه دارید، از ما بپرسید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳