سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403 - 10:16 قبل از ظهر

طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری + سیاه دانه برای لاغری چه موقع بخوریم

سیاه دانه به دلیل داشتن خواص معجزه‌آسای خود از گذشته تا به امروزه بسیار مورد توجه بوده است. شما نیز حتما تاکنون درباره فواید خوردن سیاه دانه برای لاغری شنیده‌اید. این خوراکی با کنترل قند خون و تنظیم کربوهیدارت‌های بدن انسان به کاهش وزن او کمک می‌کند. این گیاه چربی‌سوز سرشار از مواد معدنی همچون روی، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم و همچنین انواع ویتامین‌ها است. از این رو مصرف سیاه دانه باعث احساس سیری در انسان می‌شود. در ضمن از آنجایی که این گیاه بسیار گرم و خشک است، استفاده از آن برای لاغری بسیار پرفایده و مفید است. در این مطلب 5 طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری را آموزش داده‌ایم. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری

توجه داشته باشید که روغن سیاه دانه حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک است که این ماده موجب افزایش توانایی چربی سوزی بدن می‌شود. این موضوع اثبات می‌کند که روغن سیاه دانه یکی از مواد خوراکی موثر در کاهش وزن است. اگر می‌خواهید برای لاغری از سیاه دانه استفاده نمایید، یکی از این 5 روش را امتحان کنید.
طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری
مصرف سیاه دانه با غذا
بسیاری از افراد طعم تند و تیز و بوی معطر قوی پودر سیاه دانه را در غذا دوست دارند. اما روغن سیاه دانه نسبت به پودر آن غلظت بیشتری دارد و به همین دلیل می‌توانید آن را به سس سالاد خود نیز بیفزایید. بدین ترتیب همزمان با خوردن غذا و سالاد  از خواص سیاه دانه نیز بهره‌مند خواهید شد.
مصرف سیاه دانه و عسل
بهتر است که برای استفاده از سیاه دانه آن را آسیاب نکنید. زیرا این گیاه سرشار از روغن‌ها و مواد معدنی است کع با پودر کردن آن از بین می‌روند. برای استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل به دو روش زیر عمل کنید:
  • هر روز یک قاشق چای‌خوری سرخالی از ترکیب سیاه دانه و عسل طبیعی میل کنید. این ترکیب تاثیر فوق‌العاده‌ای روی کاهش وزن و درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد.
  • همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را با دو قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. این ترکیب را هر روز قبل از صبحانه به صورت ناشتا میل نمایید.
طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری
مصرف روغن سیاه دانه و دارچین
برای بدست آوردن این ترکیب باید یک لیوان آب را با یک قاشق چای‌خوری عسل و دارچین ترکیب کرده و سپس یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. این ترکیب را می‌توانید هر روز قبل از صبحانه و شب‌ها قبل از خواب بنوشید.
مصرف روغن سیاه دانه و پرتقال
یکی دیگر از 5 طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری ترکیب آب یک عدد پرتقال با یک قاشق چای‌خوری عصاره سیاه دانه است. بهتر است که این نوشیدنی را هر روز با شکم خالی میل کنید.
طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری
مصرف روغن سیاه دانه و لیموترش
اگر قصد کاهش وزن خود را دارید، ابتدا یک لیوان آب ولرم با آبلیمو بنوشید. سپس 3 میلی گرم سیاه دانه خورده و روی آن یک لیوان آب ولرم دیگر میل کنید. به یاد داشته باشید که حتما باید دانه‌های این گیاه را با آب قورت دهید. در نهایت نیز یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی بخورید.

سیاه دانه برای لاغری چه موقع بخوریم؟

با رعایت یک رژیم غذایی سالم می‌توان سلامت و تناسب اندام ایده‌ال خود را حفظ کرد. البته بسیار مهم است که این رژیم غذایی به یک عادت همیشگی تبدیل شود. برای بهره‌مندی از خواص سیاه دانه به منظور لاغری شکم باید این ماده غذایی را در یکی از وعده‌های روزانه خود قرار دهید. همانطور که ملاحظه فرمودید، طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری بسیار متنوع است. افراد مختلف باید بر اساس شرایط جسمی و زندگی خود نسبت به مصرف این ماده خوراکی اقدام نمایید. همچنین بهتر است که ترکیب‌های مختلف سیاه دانه با مواد غذایی دیگر را هر بار به صورت تازه درست کرده و میل کنید.
سیاه دانه برای لاغری چه موقع بخوریم؟ 
البته لازم به ذکر است که متخصصان در طب سنتی بهترین زمان را برای مصرف معجون‌های سیاه دانه پیش از صبحانه و به صورت ناشتا بیان کرده‌اند. در این زمان باید به اندازه یک قاشق چای‌خوری سیاه دانه را با مواد دیگر ترکیب کرده و میل بفرمایید. در مواردی نیز توصیه می‌شود که ترکیب سیاه دانه و روغن را 3 بار در روز بخورید. در این صورت باید این معجون را قبل از صبحانه، قبل از ناهار و شام مصرف کنید. برای افرادی با فشار خون بالا بهتر است که این ترکیب را هر 24 ساعت یکبار بخورند.

مطلب پیشنهادی

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه نام دانه های گیاهی است که اغلب در جنوب اروپا، جنوب غربی آسیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *