شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 7:10 قبل از ظهر

ترمیم ام دی اف سوخته

امروزه استفاده از وسایلی که با چوب ام دی اف ساخته شده اند بیشتر شده است از این رو اطلاعات در مورد این نوع چوب می تواند در بسیاری از مسائل کمک کننده باشد.
سوالی که اینجا به وجود آمده این است که آیا وسیله ای با جنس ام دی اف که به هر دلیل دچار آسیب و سوختگی شده قابل ترمیم است یا خیر؟ بهتر است اینگونه پاسخ داد که در بیشتر مواقع اگر پای رطوبت در این آسیب دیدگی در میان نباشد وسیله ام دی اف شما قابل ترمیم است.

ترمیم ام دی اف سوخته

مزایای ترمیم ام دی اف سوخته

اگر وسیله شما قابل ترمیم باشد و آسیب جرئی به آن وارد شده باشد بهتر است خودتان دست به کار شوید و یا وسیله ام دی افی خود را به استاد کاری ماهر برای ترمیم بسپارید، این کار بهتر از تعویض است زیرا اقتصادی تر است و مشاغل خدماتی و تعمیراتی بیکار نمی مانند.
همانطور که می دانید چوب ام دی اف در کیفیت و ضخامت متفاوت تولید می شود از این رو میزان آسیب دیدگی آن ها در برابر سوختگی و دیگر عوامل نیز متفاوت خواهد بود. در واقع قسمت اصلی ام دی اف میزان ضخامت روکش آن است که کیفیت محصول را تعیین می کند به گونه ای که هرچه ضخامت بیشتر باشد امکان آسیب دیدگی چوب نیز کمتر می شود.
قبل از ترمیم ام دی اف سوخته ابتدا شدت سوختگی را بررسی کنید زیرا در صورتی که سوختگی به ماده خام تشکیل دهنده و مغز اصلی ورق ام دی اف رسیده باشد تقریبا ترمیم آن امکان پذیر نیست در غیر این صورت با انجام چند روش می توان تا حدودی چوب ام دی اف را ترمیم کرد.

ترمیم ام دی اف سوخته

مراحل ترمیم ام دی اف سوخته

اگر لک سوختگی روی ام دی اف وجود دارد و یا وسیله شما دچار سوختگی کمی شده باشد برای ترمیم و از بین بردن آن مراحل زیر را می توان انجام داد:

  • ابتدا قسمت آسیب دیده را با استفاده از وسیله ای تیز مانند کاردک جدا کرده
  • حفره و قسمت خالی شده را با بتونه مخصوص پر کنید. بتونه گیری پروسه مهمی است که تاثیر بسیاری در ترمیم ام دی اف سوخته دارد. بتونه گیری گاهی به وسیله بتونه حرارتی انجام می شود و برای انجام آن به وسایلی چون:لیسه، رنده آشپزخانه، پودرهای مخصوص رنگی، صابون، پارافین و غیره نیاز است.

مزایای ترمیم ام دی اف سوخته

  • ابتدا مقداری از صابون سفید را رنده و مقدار کمی آب به آن اضافه کرده به صورتی که خمیری شود، دقت کنید میزان آب زیاد نشود و کف کند زیرا از خمیری شدن آن جلوگیری می کند، سپس با اضافه کردن پودر رنگ مورد نظر خمیر را به رنگ ام دی اف برسانید (انجام این کار بسیار حساس بوده و نیازمند تمرین زیاد است). محل آسیب دیده را بتونه کرده و اضافه آن را با دستمال جدا کنید، پس از تکمیل بتونه به وسیله دستمالی که به پارافین آغشته است هر نیم ساعت یک بار روی بتونه را پارافین بزنید
  • با توجه به رنگ چوبی که دارید قسمت بتونه زده را رنگ آمیزی کنید

اما در صورتی که سوختگی بسیار کم باشد به وسیله برچسب مشابه ام دی اف، ماژیک، واکس و … می توان قسمت آسیب دیده را ترمیم کرد.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳