پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 3:34 بعد از ظهر

کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی

به طور کلی انتخاب کاشی به مکان مورد استفاده از آن بستگی دارد. کاشی های مات و براق هم مزایا و معایب خاص خود را دارند، بسته به اینکه در کف سرویس بهداشتی یا مکان های دیگر استفاده شوند یا در دیوار. به طور کلی می توان گفت کاشی های مات برای کف و کاشی های براق برای دیوارهای سرویس بهداشتی مناسب ترند.

کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی

تاثیرات استفاده از کاشی براق در کف سرویس بهداشتی

بله، در صورت استفاده از کاشی براق در کف سرویس بهداشتی، ریسک لغزنده شدن آن را به جان می خرید. کاشی های براق لایه ای شیشه مانند بر روی خود دارند که همین لایه موجب براق شدن و البته لغزنده شدن آن ها می شود. البته کاشی های براق به خودی خود لغزنده نیستند، اما درصورتی که آب یا روغن یا مواد مشابه روی آن ها بریزد، لیز خواهند شد.

کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی

به همین خاطر استفاده از کاشی های براق در دیوارهای سرویس بهداشتی گسترده تر است. ذکر این نکته نیز لازم است که استفاده از نوع کاشی برای کف سرویس بهداشتی به نوع فرهنگ ها و عقاید خاص مردم نقاط مختلف دنیا بستگی دارد.

کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی

به طور مثال، اروپایی ها از کاشی برای برای کف سرویس بهداشتی و حمام خود استفاده نمی کنند، اما در هند مردم به خاطر اینکه گرد و خاک و کثیفی راحت تر بر روی کاشی براق قابل شناسایی بوده و تمیز می شود، از این کاشی در کف سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کنند.

کاشی سرامیک برق و مات

همچنین برای این که در این مکان، حس تهویه ی مناسب به ما القا شود، به انعکاس از سطح کاشی نیاز داریم و به همین خاطر استفاده از آن ها در دیوار سرویس بهداشتی توصیه می شود. به طور کلی استفاده از کاشی براق علاوه بر کف سرویس بهداشتی و حمام در کف مکان های دیگری همچون بالکن، تراس، مسیرهای پر تردد و پارکینگ و مکان هایی که می توانند مستقیما در معرض باران یا ریزش آب قرار گیرند پیشنهاد نمی شود.

کاشی براق دستشویی

مزایا و معایب کاشی مات و براق برای سرویس بهداشتی

در مجموع هر دو گروه کاشی های براق و مات به دلیل استحکام، در دسترس بودن و گزینه های طراحی مختلف بسیار محبوب هستند. هر کدام از آن ها می توانند ظاهر کاملا متفاوتی ایجاد کنند، اما استفاده از آن ها در هر مکان نیازمند رعایت مواردی خاص است. استفاده از کاشی های سفید براق در دیوارهای سرویس بهداشتی، روشنی خاصی به این مکان می بخشد. طبیعت درخشان کاشی های براق آن ها را به انتخابی بی نقص برای دیوار سرویس بهداشتی و حمام بدل می کند.

کاشی براق و مات

از سوی دیگر، کاشی های مات به طور ذاتی، سنگ های سختی هستند که از گزند آب در امانند. از این رو رطوبت و شرجی بودن بر روی چنین کاشی های اثر ندارد. علاوه بر این کاشی های مات مایعات را جذب نکرده و در برابر شکستگی انعطاف زیادی از خود نشان می دهند و به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در کف سرویس بهداشتی هستند. کاشی های مات بهتر می توانند لکه ها و جای قطرات خشک شده ی آب را پنهان کنند و هنگام تمیز کردن آن ها نیازی نیست خیلی مراقب باقی ماندن جای آب و مواد شوینده بر روی این کاشی ها باشید. کاشی های مات لغزنده نمی شوند.

کاشی مات و براق
به عنوان جمع بندی می توان گفت که کاشی های براق دارای سطوح درخشان و همواری هستند که به سادگی تمیز می شوند اما به دلیل لغزنده شدن شان در صورت وجود رطوبت استفاده از آن ها نه در کف سرویس بهداشتی بلکه در دیوار آن پیشنهاد می شود. کاشی های مات با وجود سطح سخت شان گزینه ی مناسب برای استفاده در کف سرویس بهداشتی هستند.

مطلب پیشنهادی

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام[

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام]

ایران سرام عرضه کننده کاشی ضد اسید از تولید کننده های معتبر کاشی و سرامیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *