جمعه , 31 فروردین 1403 - 5:14 قبل از ظهر

تمیز کردن پارکت با بخارشوی

سوالی که ذهن خیلی از افراد به خصوص خانم‌ها را درگیر کرده، این است که آیا می‌شود با بخارشوی یا سرامیک‌شوی، پارکت را تمیز کرد یا خیر؟ بخار شوی‌ها روز به روز بیشتر از قبل، در دل خانه‌ها جا باز می‌کنند و جایگزین دستمال، سطل و تی می‌شوند. بخارشوی ها به دلیل بیرون دادن بخار آب داغ با قفشار زیاد، می توانند حتی لکه‌ها و کثیفی‌های سرسخت و محکم را هم از بین ببرند.

تمیز کردن پارکت با بخار شوی۱

آیا می توانیم از بخارشوی برای تمیز کردن پارکت استفاده کنیم؟

جواب مثبت است، البته نه هر پارکتی. مثلا پارکت‌های چوبی که با استفاده از چسب به کف متصل می‌شوند را نمی توانید با بخارشوی نمیز کنید. زیرا استفاده‌ی مکرر از بخارشوی باعث می‌شود که این چسب‌ها به مرور زمان شل شوند، و پارکت به صورت تکه تکه از سطح جدا شود که زیبایی منزل را از بین می‌برد.

آیا می توانیم از بخارشوی برای تمیز کردن پارکت استفاده کنیم؟

استفاده از بخارشوی برای چه نوع پارکتی مناسب است؟

استفاده از بخارشوی برای پارکت‌هایی که سطحشان روغنی یا مومی است توصیه نمی‌شود. زیرا استفاده‌ی مداوم از آن باعث از بین رفتن سطح مومی و روغنی شده، به لایه‌های زیرین نفوذ می‌کند و باعث تخریب پارکت می‌شود. سطح چوب یا پارکت‌های معمولی هم در اثر تماس بیش از حد از با آب متورم می‌شوند و به اصطلاح باد می‌کنند. استفاده از بخارشو باعث می‌شود که این امر سریعتر اتفاق افتد و برآمدگی‌های نامناسبی روی سطح ظاهر شود. ولی پارکت‌های لمینتی که دارای لایه‌ی مقاومِ HDF هستند و مانع نفوذ آب به بخش زیری می‌شوند، برای استفاده از بخارشوی مناسب هستند.

استفاده از بخارشوی برای چه نوع پارکتی مناسب است؟

نکات مهم تمیز کردن پارکت با بخارشوی

با وجود اینکه گفتیم برای نظافت پارکت‌های لمینت می‌توان از بخارشوی استفاده کرد، اما حتی برای لمینت‌ها هم باید مراقب باشید و نکات زیر را رعایت کنید:

  • هنگام تمیز کردن کف با بخار دقت کنید که سطح پارکت در همه‌ی نقاط صاف و سالم باشد، در صورتِ وجودِ ترک‌خوردگی یا خراش، بخار آب به قسمت‌های زیرین نفوذ کرده و باعث تخریب سایر قسمت‌ها می‌شود.
  • قبل از استفاده از بخارشوی، حتما سطح پارکت را به دقت با جارو برقی تمیز کنید، زیرا خاک، ذرات درشت و غبار همزمان با بخار کشیدن، باعث خراش روی پارکت می‌شود.
  • کمترین میزان فشار و بخار را هنگام استفاده از بخار شوی برای تمیز کردنِ پارکت در نظر بگیرید. پس استفاده از بخارشوی‌هایی که میزان فشار و بخارِ آن‌ها قابل تنظیم است، برای تمیز کردنِ پارکت توصیه می‌شود و از دستگاه‌های بدون امکان تنظیم بخار استفاده نکنید.

نکات مهم تمیز کردن پارکت با بخارشوی

  • تمیز کردن پارکت با بخارشوی را به سرعت و به صورت یکنواخت انجام دهید.
  • بعد از استفاده از بخارشوی تا جایی که امکان دارد با دستمال روی سطح را خشک کنید.
  • از مکث کردن طولانی مدت در یک نقطه خودداری کنید، در غیر این صورت پارکت را با یک دستمال خشک کنید.

از مکث کردن طولانی مدت در یک نقطه خودداری کنید

همان طور که دیدیم، با رعایت نکات بالا و استفاده از بخارشوی مناسب می‌توانید پارکت های لمینتی و ضدآب خود را با بخارشوی تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

یک دیدگاه

  1. خوب شد من این مطلب رو قبل از سفارش پارکت دیدم … چون از وقتی بخارشو خریدم به جز اون نمی تونم با چیز دیگه ای زمین و تمیز کنم به نظرم هر خانمی باید یه دونه تو خونه اش داشته باشه. البته که اگه بخواین خرید کنید حتما گیج میشید انقدر که تنوع محصول و قیمت هست ولی یه سایت های مقایسه قیمتی مثل ترب و بریم خرید و ایمالز هست که اگه ازشون استفاده کنید فک کنم خیلی راحت بتونید چیزی که به دردتون میخوره رو انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳