شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 1:19 قبل از ظهر

چگونه کفپوش را بکنیم

شاید با دیدن موضوع بحث تعجب کرده باشید و بپرسید که اصلا چه دلیلی دارد که بخواهیم کفپوش را بکنیم؟
به هرحال ممکن است بعد از سال ها، بنا به دلایلی مثل خرابی بعضی از قسمت‌ها، یا آمدن انواع جدید کفپوش به بازار و قدیمی کفپوش های موجود، ترجیح دهید که کفپوش خود را تغییر دهید و آن را به روز کنید.
در این مقاله می خواهیم روش های برای کندن کفپوش را به شما آموزش دهیم تا در هنگام انجام این کار به مشکل بر نخورید.

استفاده از هیت گان یا سشوار صنعتی برای کندن کفپوش

سشوارهای صنعتی یا تفنگ حرارتی همانطور که از اسم شان مشخص است، شبیه به سشوارهای معمولی هستند که برای خشک کردن مو استفاد می‌شوند. البته تفاوت‌هایی هم دارند، که مهم‌ترین آن شدت باد و میزان درجه حرارت است. مثلا درجه‌ی حرارت در سشوار صنعتی، ممکن است به ۶۰۰ تا ۷۰۰ درجه هم برسد، در صورتی که سشوار معمولی یا آرایشی نهایتا حرارت ۳۰۰ درجه دارد.
کاربردهای زیادی برای سشوارهای حرارتی وجود دارد، مثل وکیوم کردن محصولات مختلف، از بین بردن رنگ روی فلز، نرم کردن شیشه‌های طلقی، حذف چسب از رو و زیر سطوح مختلف مثل پارکت‌ها و …

استفاده از هیت گان یا سشوار صنعتی برای کندن کفپوش

کندن کفپوش با سشوارهای صنعتی

  • برای کندن کفپوش، بهتر است از کنارهای‌ اتاق شروع کنید و بعد به وسط برسید، چرا که در لبه‌ها از کفپوشاستفاده نشده و معمولا قرنیزهای چوبی برای پوشاندن لبه‌ها به کار می‌روند. پس در ابتدا با یک کاردک مناسب، قرنیزها را جدا می‌کنیم. بعد از برداشتن قرنیزها، می‌بینید که زیر آن‌ها کفپوشی وجود ندارد و کفپوش‌ها تا لبه‌ی دیوار نصب نشده اند.

از قرنیزها شروع کنید

  • حالا کاردک را بین پارکت و شکاف دیوار قرار دهید و بعد به آرامی آن را بلند کنید تا پارکت جدا شود. اگر پارکت با چسب اتصالش به کف محکم چسبیده بود و جدا نشد، به سراغ سشوار بروید و آن را در زیر کفپوش قرار دهید، تا وقتی که چسب اتصال کاملا نرم شود.

کندن کفپوش با سشوار صنعتی

  • سعی کنید هیت‌گان را ثابت نگه دارید، مثل مواقعی که موهای خود را سشوار می‌کشید و می‌خواهید اول موهای جلوی سر خشک شود، به مرور گرما به ناحیه‌های اطراف هم انتقال پیدا می‌کند.

هیت گان را ثابت نگه دارید

  • پس از نرم شدن چسب تا جایی که می‌شود کفپوش را بالا ببرید. در صورتی که کفپوش هنوز محکم ن است، با کاردک شروع به کندن چسب کنید. وقتی که کفپوش جدا شد، آن را کنار بگذارید. حالا می‌بینید که همچنان تکه‌های چسب به کف متصل هستند، در این صورت چسب‌ها را با سشوار گرم کنید تا نرم شوند. اما مراقب باشید که سشوار با چسب‌ها مستقیم در تماس نباشد.

پس از نرم شدن چسب، کفپوش را بکنید

  • به آرامی این کار را انجام دهید تا تکه‌های چسب و کفپوش های باقی‌مانده را به طور کامل جدا کنید.

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳