جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 0:42 قبل از ظهر

تفاوت رنگ موی مشکی و پرکلاغی

 

رنگ موی مشکی و رنگ پرکلاغی در نگاه اول شباهت بسیار زیادی به هم دارند، اما این دو رنگ هم از لحاظ فرمول ترکیب و هم از لحاظ رنگ واقعی با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما در زیر نور آفتاب به این دو رنگ مو نگاه کنید خواهید دید که پرکلاغی درخشش بسیار زیادی داشته و در زیر آفتاب شبیه به بادمجان یا سرمه ای درخشان و یا آبی پررنگ درخشان ظاهر می شود.

پرکلاغی جزو تناژهای سرد مشکی است. تفاوت بعدی این دو رنگ در فرمول آن ها است. البته در مورد فرمول این دو در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد. تنها نکته مهمی که در همین ابتدا باید به آن اشاره کنیم این است که دقت داشته باشید عدد رنگ مشکی ۱/۰ است اما عدد مشکی پر کلاغی ۱/۱ است. بنابراین از لحاظ عدد این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید زیرا نتیجه کاملا متفاوتی دارند.

رنگ موی مشکی چه شماره ای است؟

رنگ موی طبیعی در نامگذاری رنگ ها با نام natural شناخته می‌ شود. به همین جهت نیز رنگ موی طبیعی را با حرف N نامگذاری می کنند. بنابراین شما هر کجا حرف N را دیدید باید متوجه طبیعی بودن رنگ بشوید. رنگ موی مشکی نیز با عدد N1 نام گذاری می شود. بنابراین فرمول مشکی کردن موها رنگ n۱ بعلاوه اکسیدان شماره یک یا همان اکسیدان ۶ درصد است. ممکن است برخی افرادی که طرفدار رنگ کردن موهای خود با مشکی هستند، قصد پوشانندگی موهای سفید خود را داشته باشند.

بنابراین اگر شما هم جزو این دسته هستید باید در ابتدا به صورت کامل موهای خود را شانه زده و آن ها را از هم باز کنید. زیرا موهای سفید شده بسیار زبر هستند و حالت گره خوردگی زیادی دارند. این مسئله ممکن است باعث عدم رنگ پذیری کامل آن ها شود. نکته دیگر اینکه موهای سفید به دلیل عدم وجود رنگدانه قابلیت رنگ پذیری بسیار پایینی دارند. به همین جهت شما باید از برخی مواد مخصوص استفاده کنید تا پیگمنت های موی شما باز شوند و قابلیت رنگ پذیری آن ها افزایش پیدا کند. مدت زمان ماندن رنگ روی موی شما نیز بین ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه است و بعد از ۳۰ دقیقه شما می توانید موهای خود را بشویید. در صورتی که موهای سفید خود را با مشکی طبیعی رنگ کرده اید بهتر است از ماسک مو و روغن های مخصوص همچون روغن آرگان استفاده کنید.

اگر هم به صورت کلی علاقمند به رنگ مشکی هستید بهتر است بدانید که این رنگ در مدت زمان کوتاهی از بین نمی ‌رود و شما حداقل باید ۶ الی ۷ ماه برای از بین رفتن آن صبر کنید. پس هنگامی که قصد رنگ کردن موهای خودتان با رنگ مشکی را گرفتید به هیچ عنوان در کوتاه‌ مدت قصد تغییر رنگ موهایتان را نداشته باشید، زیرا ممکن است به موهای خود آسیب بزنید. رنگ مشکی یک رنگ کاملا طبیعی و نچرال است و هیچ تفاوتی با رنگ موهای طبیعی ندارد بنابراین کسی متوجه نمی شود که موهای شما رنگ شده هستند یا نه.

رنگ موی پرکلاغی چه شماره ای است؟

برای اینکه موهای شما به رنگ پرکلاغی بشوند باید پایه موها کاملا ثابت و رنگ نشده باشد. اگر موهای شما دکلره باشند نتیجه ترکیب تناژ آبی با تناژ زرد یک رنگ سبز خواهد شد و شما در نهایت به جای مشاهده رنگ پرکلاغی شاهد رنگ سبز تیره خواهید بود. بنابراین پایه موهای شما باید تیره باشد تا بتوانید این رنگ را روی موهای خود به خوبی پیاده کنید. پرکلاغی با نام مشکی آبی نیز شناخته می ‌شود و جذابیت و براقیت بسیار خاصی دارد. هر چقدر که شما واریاسیون آبی آن را بیشتر کنید درجه براقیت و بادمجانی شدن آن نیز بیشتر می‌ شود. فرمول ترکیب این رنگ مو به شرح زیر است:

  • رنگ c1 به مقدار ۷۰ یا ۱۰۰ میل ( بسته به حجم موها)
  • واریاسیون آبی ۱۰ یا ۳۰ میل ( بسته به سلیقه شما برای بادمجانی شدن موها می تواند بین ۱۰ الی ۳۰ میل استفاده شود که هر چقدر مقدار آن بیشتر شود تناژ آبی موها نیز بیشتر می شود)
  • اکسیدان ۶ درصد به مقدار لازم

ترکیب این رنگ مو را بر روی سر خود قرار دهید و حدود نیم ساعت صبر کنید. البته برخی از موها به دلیل بافت خاص خود زودتر رنگ می گیرند و برخی دیرتر. بنابراین شما ۲۰ دقیقه پس از قرار دادن مواد بر روی سر خود شروع به چک کردن موها کنید. ممکن است نیاز به صبر کردن تا حدود ۴۰ دقیقه نیز داشته باشید. اما بیشتر از ۴۰ دقیقه رنگ را روی سر خود قرار ندهید زیرا ممکن است موهای شما دچار آسیب شوند.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳