شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 1:41 بعد از ظهر

سوراخ کردن گوش با آنژیوکت

 

مطالب این مقاله برای افزایش آگاهی شما در مورد سوراخ کردن گوش با آنژیوکت آورده شده اند و نباید برای سلامتی شما مورد استناد قرار گیرند. لذا بهتر است که از این روش ها برای سوراخ کردن گوش استفاده نکنید و حتما با پزشک متخصص برای این کار مشورت نمایید. آویزان کردن یک گوشواره در گوش می تواند زیبایی شما را چندین برابر کند. پس اگر می خواهید که چهره ای زیبا داشته باشید، بد نیست که به فکر سوراخ کردن گوش های خودتان باشید و از روش های مناسب نیز برای این کار کمک بگیرید. اگرچه توصیه اکید ما این است که برای این کار به یک پزشک و مراکز معتبر مراجعه کنید، ولی اگر باز هم اصرار دارید که در خانه مراحل سوراخ کردن گوش را انجام دهید، می توانید از آنژیوکت استفاده نمایید. البته انجام این مراحل به صورت اصولی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

آموزش پیرسینگ گوش با آنژیوکت

اگر قصد سوراخ کردن گوش با آنژیوکت را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید. دقت داشته باشید که انجام این مراحل بدون درد و خونریزی نیست. پس نباید انتظار داشته باشید که پس از انجام پیرسینگ هیچ خونریزی در گوش شما به وجود نیاید و یا اینکه دردی را احساس نکنید. با این حال اگر طبق مراحل زیر پیش بروید، می توانید احتمال عفونت را پس از سوراخ کردن گوش خود کاهش دهید.

  • تمیز کردن گوش با الکل

برای جلوگیری از هر گونه عفونت پس از پیرسینگ گوش، باید لاله گوش خودتان را با الکل ضد عفونی کنید. مقداری الکل را به پنبه بزنید و به آرامی روی غضروف گوش بکشید. با این کار پوست شما از هر گونه آلودگی تمیز می شود.

  • مشخص کردن مکان سوراخ

حالا باید محل سوراخ گوش خودتان را مشخص کنید. برای این کار به یک ماژیک نیاز دارید. اگر قرار است که چند سوراخ روی گوش ایجاد کنید، به فاصله میان سوراخ ها توجه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است در هنگام آویزان کردن گوشواره در گوش های خودتان، زیبایی آن ها تحت تاثیر قرار گیرد.

  • آماده کردن یک جسم سفت در پشت گوش

حالا نوبت به آن رسیده که یک جسم سفت برای قرار دادن در پشت گوش خودتان را آماده کنید. برای این کار می توانید از یک چوب پنبه محکم استفاده نمایید تا گوش شما در هنگام وارد کردن آنژیوکت تکان نخورد. دقت کنید که استفاده از سیب زمینی و یا محصولات خوراکی برای این کار توصیه نمی شود. چون ممکن است این محصولات آلودگی را به همراه داشته باشند که باعث عفونت گوش های شما شوند.

  • آماده کردن گوشواره ها

گوشواره هایی که قرار است پس از سوراخ کردن گوش با آنژیوکت مورد استفاده قرار دهید را آماده کنید. بهتر است که از گوشواره های حساسیت زا برای آویزان کردن در گوش های خود استفاده نکنید. چون با این کار احتمال اینکه عفونت در گوش های شما ایجاد شود، وجود دارد. می توانید از گوشواره های طلا ضد حساسیت و یا گوشواره های بدلی که پوشش ضد حساسیت دارند، استفاده نمایید.

  • ضد عفونی کردن آنژیوکت با حرارت

حالا نوبت به آماده کردن آنژیوکت می رسد. آنژیوکت را از پوشش خود در بیاورید و آن را با مقداری الکل تمیز کنید. البته این محصولات به صورت استریل شده به شما ارائه می شوند، اما بهتر است که برای اطمینان آن ها را روی حرارت نیز قرار دهید. به مدت 5 دقیقه آنژیوکت را روی حرارت مستقیم گاز بگیرید و اجازه دهید تا حرارت تمامی آلودگی های روی این آنژیوکت ها را از بین ببرد.

  • وارد کردن آنژیوکت به محل مورد نظر

پس از اینکه با حرارت آنژیوکت را ضد عفونی کردید، اجازه دهید تا آن خنک شود. سپس جسم سفت را پشت گوش خودتان نگه دارید تا غضروف گوش حرکت نکند. به آرامی آنژیوکت را نزدیک گوش کنید و یک نفس عمیق بکشید. با نفس عمیق خودتان آن را وارد لاله گوش کرده و با یک چرخش از آن خارج کنید.

  • استفاده از گوشواره مناسب

اگر گوش شما خونریزی ندارد، می توانید گوشواره را در سوراخ گوش آویزان کنید. اگر هم گوش شما دچار خونریزی شده است، می توانید با کمی دستمال و یخ خونریزی را بند بیاورید و سپس گوشواره را در گوش خود قرار دهید. بهتر است که روزانه گوش خود را با مقداری آب و نمک دریا بشویید تا احتمال عفونت را کاهش دهید.

آیا سوراخ کردن گوش با آنژیوکت ایمن است؟

در این مقاله سعی کردیم که آموزش دقیقی را برای سوراخ کردن گوش با آنژیوکت به شما ارائه کنیم. اما موضوع اصلی اینجاست که حتی اگر تمامی موارد فوق را رعایت کنید، باز هم احتمال اینکه با مشکل مواجه شوید، وجود دارد. از این رو توصیه اکید ما این است که این روش خطرناک را برای سوراخ کردن گوش انتخاب نکنید و برای جلوگیری از هر گونه عفونت، به پزشک یا افراد متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *