چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 10:58 قبل از ظهر

از بین بردن جای سوختگی روی چوب

لوازم خانگی چوبی از لحاظ کارایی واقعا عالی هستند و به همین دلیل میان مصرف کنندگان محبوبیت زیادی دارند. این لوازم معمولا عمر طولانی دارند، اما متاسفانه در برخی مواقع به شدت صدمه می بینند و کارایی آن ها تحت شعاع قرار می گیرد. یکی از این دلایل نیز سوختگی است که خوشبخاته برای رفع آن، راهکارهای بسیار مفیدی وجود دارد.

از آن جایی که اکثر افرادی که با چنین مسئله ای مواجه می شوند، هیچ اطلاعی در مورد راه حل های آن ندارند. ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد روش از بین بردن جای سوختگی روی چوب صحبت کنیم و تمام ابعاد این موضوع را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید که اگر با مشکل سوختگی لوزام چوبی مواجه شدید، بتوانید یک راه کار مناسب برای رفع آن بیاید و مجبور نباشید هزینه های سنگینی را برای خرید دوباره لوازم خانگی جدید بپردازید.

از بین بردن جای سوختگی روی چوب

آیا می توان جای سوختگی روی چوب را از بین برد؟

از آن جایی که چوب از قابلیت های ویژه ای برخوردار است و کارایی خوبی دارد همیشه کاربرد زیادی در زندگی انسان داشته است و نقش های قابل اهمیتی را در این عرصه بازی کرده است. به طور مثال می توان به استفاده از چوب برای ساخت لوازم خانگی چوبی اشاره کرد که در حال حاضر، با وجود تحولات زیادی که در سبک زندگی انسان به وجود آمده، طرفداران زیادی دارد. مهم ترین نتیجه این موضوع نیز ساخت لوازمی است که نه تنها زیبا هستند، بلکه عمر زیادی دارند و با قیمت بسیار مناسبی به بازار عرضه می شوند. البته، قابل ذکر است که وقتی از مقاومت بالای لوازم خانگی چوبی صحبت می کنیم، منظور این نیست که آن ها به هیچ وجه آسیب نمی بینند؛ چرا که ممکن است این لوازم نیز به دلیل استفاده نادرست و غیر اصولی صدمه ببینند و کارایی خود را از دست بدهند.

شایان ذکر است که قرار گرفتن در معرض حرارت بالا، یکی از اصلی ترین عواملی است که به لوازم چوبی آسیب وارد می کند و باعث می شود که کیفیت و کارایی این وسایل، به صورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. البته اگر شدت سوختگی کم باشد، می توان وسیله سوخته شده را ترمیم کرد و دوباره از آن استفاده کرد. البته این کار باید توسط یک فرد ماهر و متخصص انجام شود.

آیا می توان جای سوختگی روی چوب را از بین برد؟

نحوه از بین بردن جای سوختگی روی چوب

روش ترمیم جای سوختگی روی چوب، باید بر اساس میزان و شدت سوختگی انتخاب شود و در حقیقت همیشه نمی توان برای از بین بردن آثار سوختگی اجسام چوبی، از یک روش مشخص استفاده کرد. به عنوان مثال اگر میزان سوختگی بسیار جزئی باشد و آسیب قابل ملاحظه ای به وسیله مورد نظر شما وارد نشده باشد، شما می توانید به راحتی با استفاده از روش هایی مثل برچسب رنگی یا رنگ کاری، جای سوختگی را کاملا از بین ببرید و دوباره آن وسیله را به کار بگیرید. این در حالی است که اگر حرارت زیاد بوده باشد و به وسیله چوبی شما، آسیب جدی وارد شده باشد دیگر نمی توانید از روش های مذکور برای ترمیم آن استفاده کرد. چرا که در واقع کارایی لازم را ندارند و به کارگیری آن ها، هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.

بد نیست بدانید که برای رفع سوختگی های شدید، ابتدا باید با استفاده از یک کاردک، قسمت سوخته شده را خوب تراش بدهید تا جای سوختگی از بین برود و هیچ اثری از آن باقی نماند. بعد نیز باید حفره ای که در مرحله قبل ایجاد شده را با  بتونه کاری پر کنید تا با سایر قسمت ها هم طراز شود. در مرحله آخر هم، با یک اسپری مناسب جای سوختگی را رنگ کنید تا وسیله شما به حالت اولیه اش برگردد و مثل روز اولش، قابل استفاده باشد.

نکته: در برخی مواقع ممکن است که در حین تراش دادن قسمت های سوخته شده وسایل چوبی، قسمت های جانبی آن ها نیز دچار خش خوردگی بشوند. در این موارد، فقط کافی است که شما بر روی آن قسمت ها سمباده بکشید و کمی روغن روی آن ها بزنید تا تمام خش ها از بروند و ظاهر وسیله سوخته شده، کیفیت سابق خود را به دست بیاورد.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

یک دیدگاه

  1. عجبببببب خیلی راهنمایی کردی دااش
    انگار که یکی بپرسه گرمازدگی را چگونه درمان کنیم و شما هم اینجور پاسخ بدی که
    آب خوردن یک مساله حیاتی برای بدن انسانه خداوند در قرآن فرموده للماء کل شیء حی پیامبر اکرم فرموده …. بعد داستان نحوه ایجاد آب روی کره زمین رو سرهم کنی و آخرش بگی:
    تشنگی را با خوردن اب برطرف میکنیم ولی اگر تشنگی از حدگذشته باشد دیگر آب خوردن نتیجه مورد نظر را نمیدهد بلکه باید روشهای دیگرری را انتخاب کرد
    خوب این مثل درآوردن صدای باد روده است و هیچ فایده ای برای مخاطب نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳