شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 9:40 قبل از ظهر

تزیین دیوار پشت تلویزیون با نمد

شما می توانید به سادگی دیوار پشت تلویزیون خودتان را با نمد تزئین کنید. این شیوه یک روش بسیار خلاقانه است که در بین خانواده های ایرانی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. مکان قرارگیری تلویزیون در خانه های ایرانی در مرکز اتاق نشیمن و یا هال است. از این رو تزئین کردن آن می تواند در عین اینکه ساده و راحت باشد، بعضاً پیچیده و دشوار به نظر برسد. چرا که شما باید این تزئینات را با سایر وسایل خانه خود نیز هماهنگ کنید. شما می توانید تزئین دیوار پشت تلویزیون خود را که به کمک نمد انجام گرفته است را با سایر تزئینات نمدی منزلتان نیز ست کرده و یک دکوراسیون بسیار زیبا و شیک را داشته باشید. سیب در این مقاله به شما در این امر کمک کرده است.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با نمد

مزایای استفاده از نمد برای تزئین دیوار پشت تلویزیون

امروزه نمد بافی به یکی از کارهای خانگی برخی از بانوان ایرانی بدل شده است که طرح های بسیار زیبا و جذابی را به کمک نمد ایجاد می کند. از آن جایی که نمد دارای رنگ ها و طرح های بسیار متفاوتی است، دست شما برای انتخاب یک طرح برای دیوار پشت تلویزیون کاملا باز خواهد بود. از سوی دیگر قیمت پارچه های نمدی در مقایسه با سایر روش های تزئینی، بسیار مقرون به صرفه تر بوده و برای شما ارزان تر خواهد شد. این موارد از مهم ترین دلایلی هستند که تزئین دیوار پشت تلویزیون با نمد را بسیار محبوب کرده است. یکی دیگر از مزایای تزئین دیوار با نمد این است که شستشوی این پارچه ها بسیار راحت خواهد بود.
برای شستن پارچه های نمدی باید از آب سرد و یا از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب گرم باعث می شود که نمد تغییر شکل بدهد. حال کافی است تا به کمک یک برس نرم مانند مسواک آن را به صورت بالا و پایین کردن، بر روی قسمت هایی که کثیف شده اند بکشید. البته بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه، پارچه های نمدی که برای تزئین پشت تلویزیون استفاده کرده اید را با دست بشویید. بعد از این که پارچه های نمدی را شستشو دادید، اجازه دهید تا خودشان کم کم خشک شوند. استفاده کردن از وسایل حرارتی مانند سشوار می تواند باعث عوض شدن حالت پارچه نمدی شما شود.

مزایای استفاده از نمد برای تزئین دیوار پشت تلویزیون

ایده هایی برای تزئین دیوار پشت تلویزیون با نمد
استفاده از نمد در دیوار پشت تلویزیون، باعث زیباتر شدن هرچه بیشتر فضای داخلی و دکوراسیون شما خواهد شد. اما یکی از اصلی ترین مشکلات بانوان ایرانی برای استفاده از نمد، در تزئین دیوار پشت تلویزیون است که هیچ ایده ای برای انجام این کار ندارند. شما می توانید در قدم اول به سلیقه و ذائقه خودتان توجه کنید. ببینید که از چه رنگی بیشتر از همه خوشتان می آید. البته در هنگام انتخاب رنگ برای پارچه های نمدی باید به این نکته نیز توجه کرد که رنگ انتخاب شده با سایر دکوراسیون منزل نیز همخوانی داشته باشد.
بعد از این ببینید که چه میزان فضای خالی برای تزئین دیوار در اختیار دارید. تلویزیون ها دارای ابعاد بسیار متنوع و مختلفی هستند و هر کدام از آن ها حجم مشخصی از دیوار را اشغال خواهند کرد. طبیعی است که هر چه دیوار شما فضای خالی بیشتری داشته باشد، نیاز به استفاده از تزئینات نمدی بزرگ و بیشتری خواهد بود. برای مثال شما می توانید از نمدهایی به شکل پنجره و یا نمدهایی به شکل عروسک استفاده کنید. همچنین می توانید از برخی ساعت های نمدی استفاده کنید که علاوه بر تزئین دیوار پشت تلویزیون، ساعت بسیار زیبایی را هم در فضای خانه خود داشته باشید. شما می توانید از تزئینات نمدی هم برای تزئین دیوار پشت تلویزیون و هم برای تزئینات سایر مکان های منزلتان استفاده کنید. برای مثال شما این امکان را دارید که از تزئینات مختلف نمدی در آشپزخانه و یا اتاق کودکانتان هم استفاده کنید. البته امروزه استفاده از رومیزی های نمدی نیز، رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و می توان رد پای آن ها را در هر خانه ای پیدا کرد.
از دیگر استفاده های پارچه های نمدی در خانه ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کوسن های نمدی
  • استفاده از آویزهای نمدی
  • استفاده از گل های نمدی
  • استفاده از جاکلیدی های نمدی

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳