جمعه , 10 فروردین 1403 - 4:39 قبل از ظهر

بهترین چسب برای چسباندن شیشه

شکستن انواع شیشه ها اتفاقی کاملا عادی بوده که در هر خانه ای ممکن است رخ دهد. آن چه در این زمان اهمیت دارد این است که چگونه می توان مجددا جسم شیشه ای شکسته شده را با کمک چسب، به هم چسباند. در صورتی که با انواع چسب های شیشه آشنایی داشته باشید، می توانید به سادگی هر نوع شکستگی شیشه را مجددا تعمیر کنید. ما در این مطلب از سیب قصد داریم شما را با بهترین چسب برای چسباندن شیشه بیشتر آشنا کنیم.

بهترین چسب برای چسباندن شیشه

انواع مختلف چسب شیشه ای برای چسباندن شیشه

ممکن است در مواقع بسیار گوناگونی، نیاز باشد شیشه ها را به کمک انواع چسب به یکدیگر بچسبانید. برای مثال ممکن است لیوان شیشه ای از دست شما افتاده باشد یا باد، یک جسم سخت را به شیشه منزل شما بکوباند. در این حال به کمک چسب های شیشه ای و آشنایی با آن ها، می توانید به سادگی محل شکستگی شیشه را مجددا ترمیم کنید. از مهم ترین و بهترین چسب برای چسباندن شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چسب های سیلیکون
    یکی از بهترین انواع چسب های شیشه برای چسباندن، چسب های سیلیکون هستند. شما می توانید از این مدل چسب های شیشه در دماهای مختلفی استفاده کنید. چسب های سیلیکون دارای یک ساختار شیمیایی به خصوصی بوده، که باعث می شود مقاومت آن ها در برابر شرایط محیطی افزایش پیدا کند. چسب های سیلیکون را در بازار با نام چسب های آکواریوم می شناسند.
    از این مدل از چسب ها، برای درزگیری شیشه های ساختمان، درزگیری سطوح شیشه ای، درزگیری کاشی و سطوح دیگر استفاده می کنند. از مهم ترین مزایای کار با چسب شیشه ای سیلیکون، این است که در برابر نفوذ آب، تغییرات دما و همچنین رطوبت، مقاومت بالایی دارد.

انواع مختلف چسب شیشه ای برای چسباندن شیشه

  • چسب های قطره ای
    یکی دیگر از بهترین چسب ها برای چسباندن شیشه، چسب های قطره ای هستند. این مدل از چسب ها که نام اصلی آن ها چسب سیانواکریلات است، برای چسباندن انواع شیشه ها، مورد استفاده قرار می گیرند. چسب های قطره ای را از رزین اکریلیک تولید می کنند و می توان از آن ها برای اصلاح شکستگی های روی شیشه و یا پر کردن کامل منافذ مختلف استفاده کنید.
    البته چسب های قطره ای برای اینکه خاصیت چسبندگی خوبی پیدا کنند، نیاز به آب دارند تا یک پیوند شیمیایی محکمی را ایجاد کنند و بدین صورت، سطوح شیشه ای مختلف را به یکدیگر پیوند می دهند.
  • چسب های اپوکسی
    یکی از مقاوم ترین نوع چسب های شیشه ای، چسب اپوکسی است. این چسب دارای دو بخش با نام های رزین و عامل پخت بوده که بعد از واکنش دادن این قسمت ها با یکدیگر، سفت و سخت خواهند شد. این مدل از چسب های شیشه ای دارای قدرت چسبندگی بسیار بالایی بوده و در برابر مواد شیمیایی و یا دماهای بالا، مقاومت بسیار مناسبی دارند.

از این رو از آن ها برای چسباندن شیشه های سنگین و با ضخامت بالا در صنعت استفاده می کنند. در کنار چسباندن شیشه، چسب های اپوکسی گزینه مناسبی برای چسباندن و یا درزگیری فلزات، پلاستیک و کاشی خواهد بود.

انواع مختلف چسب شیشه ای برای چسباندن شیشه

انتخاب چسب شیشه ای مناسب برای چسباندن شیشه

اما زمانی که می خواهید یک چسب مخصوص چسباندن شیشه را انتخاب کنید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. از مهم ترین این عوامل، داخلی و یا خارجی بودن محل شکستگی است. از آن جایی که چسب های شیشه، بعد از استفاده نیاز به زمانی برای خشک شدن دارند، باید بدانید که می خواهید از آن ها در محیط های داخلی استفاده کنید و یا در محیط های خارجی. بهترین چسب برای چسباندن شیشه در محیط های داخلی، چسب های قطره ای هستند و می توان از چسب های اپوکسی و سیلیکون در محیط های خارجی استفاده کنید.

انتخاب چسب شیشه ای مناسب برای چسباندن شیشه

از سوی دیگر چسب هایی که برای استفاده در محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند، باید در برابر رطوبت، باران، نور مستقیم خورشید، گرما و سرما و… مقاومت بالایی داشته باشند. با اینکه چسب های قطره ای در برابر نفوذ آب دارای مقاومت مناسبی هستند، اما این بدان معنی نیست که آن ها را چسب های شیشه ای ضد آب بدانیم.
اگر قرار است سطح شیشه ای که می خواهید بچسبانید مدت زیادی در مقابل نفوذ آب قرار بگیرد، می توانید از چسب های اپوکسی استفاده کنید. همچنین چسب های اپوکسی بیشترین زمان در بین چسب های شیشه ای را برای خشک شدن نیاز دارند.

 

 

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *