جمعه , 21 اردیبهشت 1403 - 4:15 قبل از ظهر

چگونه رنگ مو را با اکسیدان ترکیب کنیم

ترکیب رنگ مو با اکسیدان و انتخاب این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. اکسیدان‌ها آنقدر متفاوت هستند که بدون اطلاعات قبلی نمی‌توان اکسیدان مناسب خریداری کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نسبت رنگ مو به اکسیدان و انتخاب این محصول به طور کامل آشنا کنیم. کافی است با سیب تا انتهای این مقاله همراه بمانید.

راهنمای جامع نسبت رنگ مو به اکسیدان

دولوپر یا همان اکسیدان یکی از اعضای جدایی ناپذیر هنگام رنگ کردن موهاست. در واقع بدون اکسیدان هیچ گاه نمی‌توان شاهد تغییر عمده در موها بود. اما اکسیدان‌های مختلف با درصدها و حجم‌های مختلفی در بازار وجود دارند. حتی برندها و ارائه دهندگان این محصول نیز تنوع بسیاری دارند. اکسیدان ماده‌ای است که برای باز کردن کوتیکول‌های مو به کار گرفته می‌شود. رنگدانه‌های موهای شما درون کوتیکول‌های مو قرار گرفته‌اند. برای اینکه رنگ دانه‌های رنگ مو به کوتیکول مو دسترسی داشته باشند، لازم است اکسیدان مسیر را باز کند. در نهایت رنگ دانه‌ها به کمک این ماده می‌توانند جایگزین شوند.

راهنمای جامع نسبت رنگ مو به اکسیدان
این انتخاب براساس معیارهای متفاوتی انجام می‌شود. برای مثال ممکن است انتخاب شما براساس رنگ مویی است که تمایل دارید استفاده کنید. به یاد داشته باشید نسبت رنگ مو به اکسیدان در تمام این موارد متفاوت است. در صورتی که معیار رنگ موی شماست، اگر رنگ مو در دسته رنگ موهای موقت قرار می‌گیرد، باید به دنبال اکسیدان شماره یک یا ۳ تا ۲۰ درصد حجمی باشید. این رنگ موها حتی بدون اکسیدان نیز می‌توانند به کار گرفته شوند. اما اگر رنگ شما در دسته رنگ‌های دائمی است، باید اکسیدان متوسط یا ۲۰ تا ۳۰ درصد حجمی را انتخاب کنید. اگر رنگ مو در دسته روشن کننده‌ها قرار گرفته است، باید از سنگین‌ترین اکسیدان یعنی اکسیدان ۳۰ تا ۴۰ حجمی استفاده کنید.

نسبت رنگ مو به اکسیدان

به یاد داشته باشید هر ۳ درصد اکسیدان بیشتر، یک درجه موها را روشن‌تر می‌کند. بنابراین در صورتی که می‌خواهید رنگ موهای خود را تغییر ندهید، از اکسیدان سه درصد استفاده کنید. اکسیدان سه درصد همان اکسیدان ۱۰ حجمی است. اکسیدان ۶ درصد پراکسید، اکسیدان ۲۰ حجمی است. به همین نسبت اکسیدان ۳۰ حجمی نیز همان اکسیدان ۹ درصد پراکسید است. اکسیدان ۱۲ درصدی پراکسید نیز اکسیدان ۴۰ حجمی است. از سوی دیگر می‌توانید اکسیدان را براساس نوع موهای خود نیز استفاده کنید. به طور کلی روشن شدن موهای نازک ساده‌تر است.

راهنمای جامع نسبت رنگ مو به اکسیدان
برای مثال اگر با موهای نازک‌تر کار می‌کنید، بهتر است اکسیدان با درصد پایین‌تر استفاده کنید. چرا که در این موها رنگ سریعتر به کوتیکول مو نفوذ می‌کند. کیفیت مو یکی دیگر از معیارهایی است که باید براساس آن اکسیدان را انتخاب کنید. برای مثال اگر مدل شما دارای موهای متخلخل است، رنگ کردن مو ساده است، اما ماندگار کردن رنگ مو سخت به نظر می‌رسد. اگر تمایل دارید رنگ موی این افراد تیره‌تر شود، باید از اکسیدان قوی‌تر استفاده کنید. اما اگر میخواهید موها روشن‌تر شود، باید از اکسیدان ضعیف‌تر از حالت معمول استفاده کنید.
اما نسبت رنگ مو به اکسیدان معمولا یک به یک و نیم یا دو است. اما برای موهای مختلف می‌توانید این نسبت را تغییر دهید. به طور کلی هرچقدر بخواهید رنگ موهای روشن‌تری داشته باشید، باید از اکسیدان بیشتری استفاده کنید. اگر موها کاملاً سالم است، بهتر است از همین نسبت استفاده کنید.

نسبت رنگ مو به اکسیدان
اگر می‌خواهید موهایی همیشه سالم داشته باشید، توصیه ما این است که اکسیدان ضعیف‌تر و کمتر با زمان بیشتر را به اکسیدان قوی‌تر و بیشتر در زمان کمتر ترجیح دهید. به یاد داشته باشید هرچه اکسیدان قوی‌تر باشد، زمان کمتری لازم است تا موها رنگ بگیرند. اما رنگ دانه‌های بیشتری از بین می‌روند.
اکسیدان بیشتر و قوی‌تر یعنی آسیب بیشتر به کوتیکول‌های مو! به یاد داشته باشید پس از هر بار استفاده از این محصول باید مراقبت‌های خاصی از موها به عمل آورید. بهتر است از یک نرم کننده خوب و تقویت کننده‌های مو استفاده کنید. در بسیاری از اکسیدان‌ها از روغن‌های تقویت کننده نیز استفاده می‌شود.

نسبت رنگ مو به اکسیدان
اگر به دنبال بهترین نتیجه از استفاده از اکسیدان هستید، باید این ماده را به درستی انتخاب کنید. اکسیدان‌ها انواع مختلفی دارند که توسط شرکت‌های مختلف تولید و توزیع می‌شوند. اینکه کدام یک از این محصولات را انتخاب کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است.
نسبت رنگ به اکسیدان و نسبت اکسیدان به پودر دکلره نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله سیب به برسی اکسیدان و نسبت آن با رنگ پرداختیم. همچنین درباره انتخاب اکسیدان و نسبت آن نیز صحبت‌هایی داشتیم. شما از کدام رنگ مو استفاده می‌کنید؟ این محصول را با چه نسبتی به کار می‌گیرید؟

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *