شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 9:02 بعد از ظهر

10 نکته کلیدی مهم درباره قیمت میلگرد و تحویل بار آن

مجموعه آهن آلات شهر آهن با سال ها سابقه درخشان در زمینه تامین آهن آلات و توزیع این محصول، با نکات کلیدی خرید میلگرد آشنایی کامل دارد. اگر به دنبال خرید میلگرد هستید توصیه می شود قبل از خرید به 10 نکته کلیدی مهم درباره قیمت میلگرد و تحویل بار آن توجه کنید. توجه به این نکات می تواند خرید بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. با ما همراه باشید.

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد بستگی به انواع و اقسام آن دارد. میلگرد به صورت میلگرد ساده یا بدون آج و میلگرد آجدار به فروش می رسد که هر کدام کاربردهای خاص خودش را دارد. قیمت میلگرد آجدار و میلگرد ساده بر اساس قیمت تمام شده کارخانه، نرخ دلار، نوع گرید (A2  ، A3 ،A4 ) و هزینه حمل نقل آن تعیین می شود. اما به طور کلی قیمت میلگرد آجدار کمی بالاتر از قیمت میلگرد ساده است.

بعد از نوع میلگرد، پارامتر بعدی تأثیر گذار در قیمت میلگرد، سایز آن است. میلگردها بر اساس سایز 8 تا 32 میلی متری خود، قیمت های متفاوتی را دارند. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد می توان به وزن میلگرد، کیفیت آن و فروشنده میلگرد اشاره کرد.

قیمت میلگرد

دانستنی های مهم قبل از سفارش میلگرد

  • استاندارد میلگرد: میلگردها در استانداردهای متفاوتی تولید می شوند. رایج ترین استاندارد A2 و A3 است . باید قبل از خرید میلگرد با کارشناس مربوطه مشورت کنید و مطمئن شوید که کدام استاندارد برای ساختمان یا سازه مورد نظر شما مناسبت است.
  • قیمت میلگرد: قیمت میلگرد مرتبا در حال نوسان است. بنابراین قبل از خرید میلگرد باید قیمت به روز آن را داشته باشید.
  • نمره، وزن و طول: میلگردها وزن، شماره و سایز مخصوص به استاندارد خود را دارند که باید هنگام خرید به آن دقت شود.
  • گرفتن پیش فاکتور: قبل از خرید قطعی بهتر است از فروشنده پیش فاکتور بگیرید و از جزئیات باری که سفارش داده اید مطمئن شوید. در غیر اینصورت ممکن است پس از تحویل بار، دچار مشکل شوید.
  • تسویه کامل: مقداری از مبلغ را بعد از تحویل بار و بررسی کامل بار پرداخت کنید. این کار می تواند اطمینان خاطر بیشتری را به همراه بیاورد.

دانستنی های مهم قبل از سفارش میلگرد

نکات مهم برای خرید میلگرد و تحویل بار

نکته ی اول: در مورد خرید میلگرد، قیمت لحظه ای آن مهم است. قیمت میلگرد با توجه به شرایط مختلف داخلی و خارجی ممکن است نوسان داشته باشد. در صورتی که عوامل و فاکتورهای اصلی مانند نرخ دلار و غیره دچار نوسان شوند، قطعا قیمت میلگرد نیز دچار تغییر خواهد شد.

نکته ی دوم: میلگرد انواع و اقسام متفاوتی دارد. قیمت میلگرد با توجه به نوع میلگرد و مدل آن محاسبه می شود. برخی از مدل های میلگرد قیمت بالاتری در مقایسه با سایر مدل های آن دارند.

نکته ی سوم: هر کارخانه ای کیفیت ساخت و هزینه تمام شده متفاوتی از سایر کارخانه ها دارد. به همین خاطر قیمت میلگرد در کارخانه ها متفاوت است. هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

نکته چهارم: هنگام تحویل بار میلگرد حتماً آن را بازرسی کنید تا دچار زنگ زدگی نشده باشد.

نکته پنجم: هنگام تحویل بار میلگرد به آرم حک شده روی میلگردها دقت کنید که باری که سفارش داده اید با میلگردی که تحویل داده می شود، یکی باشد.

نکته ششم: هنگام تحویل بار میلگرد محل قرارگیری میلگردها بسیار مهم است. باید در محلی باشد که در معرض آب، باران، برف و رطوبت نباشد.

نکته ی هفتم: میلگردها به صورت شاخه، کلاف، شبکه جوش شده یا بافته شده از کارخانه خارج می شود. در نتیجه تا قبل از قرار گیری در بتن نباید خم شدگی پیدا کنند.

نکته هشتم: بهتر است میلگرد با فاصله ای بیش از 15 سانتی متری از سطح زمین قرار گیرد و مستقیما روی خاک نباشد.

نکته نهم: در صورتی که قرار است میلگردها انبار شوند باید کاملاً تمیز شوند. هر گونه خاک، زنگ زدگی، رطوبت و سایر عوامل مخرب باید تمیز شوند.

نکته دهم: میلگرد نباید در تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. تابش نور خورشید بر روی میلگردها می تواند بر کیفیت آن اثر نامطلوبی بر جای بگذارد. 

کلام آخر

توصیه می شود قبل از خرید به نکات کلیدی مهم درباره قیمت میلگرد و تحویل بار آن دقت کنید. برای مشاهده قیمت پروفیل و قیمت به روز میلگرد می توانید به شهر آهن  مشاهده کنید. علاوه بر این قبل از خرید می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. 

 

مطلب پیشنهادی

تأثیر میلگرد در استحکام سقف و سازه

تأثیر میلگرد در استحکام سقف و سازه

میلگرد (Rebar) نوعی پروفیل بسته و توپر فولادی است که به صورت گسترده در صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *