شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 2:04 قبل از ظهر

چگونه روابط دوستانه قوی داشته باشیم؟

 

داشتن روابط دوستانه قوی برای هر فردی خوشایند و لذت بخش است. به طوری که افراد دوست دارند رابطه دوستانه خود را مستحکم و ماندگار نگه دارند. جهت ایجاد روابط دوستانه قوی باید در همه اوضاع خوشایند و ناخوشایند کنار دوستان خود باشید. بهتر است با دوستان خود وقت بگذرانید و با هم تماس برقرار کنید حتی اگر از هم دور هستید. در نتیجه باید تبحر گفتگوی سازنده را داشته باشید و از کشمکش و سوء برداشت ها اجتناب نمایید.

راهکارهای ایده آل جهت بقای روابط دوستانه قوی

در ادامه به راهکار های مناسب جهت بقای روابط دوستانه قوی می پردازیم. این راهکار ها کمک می کنند روابط شما با دوستانتان قوی تر شود. این راهکارها عبارتند از:

  • مهربان باشید

این رفتار مهم ترین فاکتور در روابط دوستی می باشد. بهتر است به دوستی به منزله یک منبع احساسی نگاه کنید. مهربانی کردن و قدرشناسی سبب می شود شما پیش دوستان خود با ارزش تر شوید.

  • شنوای هر آنچه در زندگی دوستان خود می گذرد، باشید

به هر شکل که می توانید به وسیله ارتباط چشمی، زبان بدن و…به دوست خود نشان دهید که شما توجه زیادی به او دارید. زمانی که دوست شما در خصوص روز های سخت و چالش برانگیز یا تجربه های خود با شما صحبت می کند حتما با او همدردی و همدلی نمایید ولی به هیچ وجه نصیحت نکنید. فقط در صورتی که دوست شما به آن احتیاج داشته باشد این کار را بکنید.

  • سر صحبت را باز کنید

یکی از روش های اساسی جهت ایجاد روابط دوستانه قوی این است که سرصحبت را با دوستانتان باز کنید. همچنین با شرح شرایط و وضعیت زندگی خود با دوستان خود صمیمی شوید. زمانی که شما تجربه ها و تشویش های شخصی خود را با دوستتان در میان می گذارید نشان می دهد که دوست شما جایگاه خاصی پیش شما دارد که سبب عمیق تر و قوی تر شدن روابط دوستانه شما می شود.

  • در شرایط دشوار در دسترس باشید

یکی از راهکار های ایده آل جهت بقای روابط دوستانه قوی این است که در اوضاع وخیم و سخت خود را در دسترس دوستانتان قرار دهید. برقراری یک دوستی نزدیک نیازمند زمان است. بهتر است با دوستان جدید خود به صورت مداوم ملاقات کنید. بهتر است در اوضاع و شرایط سخت کنار دوستانتان باشید تا با همدلی و کمک به هم دوستی پایدار و قوی داشته باشید.

نحوه مستحکم نمودن روابط دوستانه قوی

برای دوام و مستحکم نمودن روابط دوستانه قوی چه کاری باید کرد؟ برای این کار روش های متنوعی به شرح زیر وجود دارد:

  • به صورت عاقلانه باید دوست خود را انتخاب کنید

با افرادی دوست شوید که ‌به پیشرفت و ساختن شما یاری رسانند نه افرادی که شما را خراب می کنند. افرادی را برای دوستی انتخاب کنید که یاور و حمایت گر شما باشند نه افرادی که حرمت شما را نگه نمی دارند، بدین صورت دوستان خود را حتما عاقلانه انتخاب کنید.

  • گوش کنید

با دقت به صحبت های شخص مقابل خود گوش فرا دهید. اجازه دهید او بفهمد که شما به حرف های او گوش می دهید. پرسش های روشن و واضحی از او بپرسید. حرف هایی که شنیده اید را جمع بندی کنید. همواره نباید با حرف از خود عکس العمل نشان دهید. ایجاد ارتباط چشمی و زبان بدن هم می تواند نشان دهنده آن باشد که شما به صحبت های او گوش داده اید.

  • با دقت جواب دهید

پیش از صحبت کردن فکر کنید، خصوصا زمانی که عصبی و ناراحت هستید. اغلب پیش از این که ناخواسته حرفی بزنید و احساس و غرور دوست خود را زیر پا بگذارید اندکی بیشتر سکوت کنید و کلمات خود را با دقت بیشتر انتخاب کنید.

  • برای حل همه مشکلات دوست خود دست از نصیحت کردن بردارید

چنانچه دوست شما در خصوص مسئله ای به مشورت و نصیحت شما نیاز داشت مضایقه نفرمایید. شاید او تردید دارد که فلان پیام را بهتر است ارسال کند یا نه؟ یا احتمالا در گیر و دار یک رابطه می باشد. حتما آن ها به نظرات و ساپورت شما نیاز خواهند داشت. ولی لازم است در همه زندگی آن دخالت نکنید و راهکار های متنوع به او نشان ندهید. زمانی که دیدگاه و نظر خود را بیان کردید اجازه دهید او کمی به فکر کردن بپردازد تا بتواند تصمیم درستی بگیرد.

  • دوستان خود را همانگونه که هستند قبول کنید

یکی از روش های مستحکم و عمیق نمودن روابط دوستانه قوی این است که دوستان خود را همانگونه که هستند بپذیرید. دوست های شما این حق را دارند که خودشان باشند. همان طور که شما دوست دارید آن گونه که هستید شما را قبول داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳