پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 9:12 قبل از ظهر

درمان خار پاشنه با: اسفند، زنجبیل، موبر، آجر، حنا، آبغوره و عسل

 

به دلیل اهمیت پا در زندگی روزانه این عضو ضروری با نام قلب دوم شناخته شده است. خار پاشنه یکی از مشکلات عمده ای است که می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. روش های کارساز و کاربردی زیادی برای حل این معضل در دسترس هستند. در این مقاله از مجله اینترنتی سیب با روش های درمان خار پاشنه آشنا خواهید شد. خار پاشنه را می توان با اسفند، زنجبیل، موبر و آجر از میان برد. علاوه بر آن شما قادر هستید با استفاده صحیح از حنا، آبغوره و عسل این مشکل را حل کنید. برای آشنایی با روش های انجام کار تا پایان مقاله همراه ما باشید‌.

درمان خار پاشنه با اسفند

خار پاشنه عارضه ای است که در پاشنه پا ظاهر می شود. این معضل مربوط به پیدایش زائده ای استخوانی در پاشنه پا است. مشکلات مختلفی از جمله چاقی می توانند به بروز خار پاشنه منجر شوند. خوشبختانه راه حل هایی برای درمان خار پاشنه وجود دارند. یکی از روش های مقابله با این مشکل استفاده از اسفند است. به دو صورت مختلف می توان از این روش استفاده نمود. روش اول به این صورت است که روزانه ۷ عدد اسفند بخورید. این روش آسان تر از راه دوم است. با این حال دقت داشته باشید که قبل از خوردن اسفند آن را به خوبی بشویید. راه دوم ترکیب کردن اسفند با شربت سرکه انگبین است. برای تهیه این شربت به مواد زیر نیاز دارید:

  • واحد سرکه
  • واحد عرق نعنا
  • واحد عسل

سرکه و عرق نعنا را با هم ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی شعله قرار دهید. صبر کنید که مخلوط به درجه جوش برسد. بلافاصله ترکیب را از حرارت بردارید و بگذارید کمی ولرم شود. در نهایت عسل را به مخلوط اضافه کنید. شربت را در یخچال قرار دهید تا خنک گردد. دقت داشته باشید که شربت سرکه انگبین باید در یخچال نگهداری شود. برای حل مشکل خار پاشنه به میزان یک قاشق چایخوری اسفند به شربت بیفزایید. دقت داشته باشید که اسفند نباید جویده شود. آن را به صورت کامل قورت دهید. هر شب می توانید تا بهبودی کامل خار پاشنه از این ترکیب استفاده نمایید.

درمان خار پاشنه با زنجبیل

اگر نمی خواهید از اسفند استفاده کنید، می توانید خار پاشنه را با مصرف زنجبیل بهبود بخشید. ماساژ می تواند تاثیر مثبت و قابل قبولی بر رفع خار پاشنه داشته باشد. به خصوص اگر با موادی چون زنجبیل همراه شود. برای از میان بردن خار پاشنه با این روش به روغن گرم نیاز دارید. مقداری زنجبیل به روغن اضافه نمایید. هر شب قبل از خواب مقداری از این روغن را بر پاشنه بریزید. اطراف پاشنه و تاندون را به خوبی به روغن آغشته کنید. پس از جذب شدن، روغن پاشنه را با کیسه ای پلاستیکی بپوشانید. استفاده از این روش به مرور زمان درد را کاهش داده و مشکل خار پاشنه را درمان خواهد کرد.

درمان خار پاشنه با موبر

همان طور که می دانید خار پاشنه به دلیل ازدیاد و تجمع کلسیم به وجود می آید. یکی از روش های پیشنهادی برای کم کردن کلسیم پاشنه استفاده از موبر است. این روش می تواند در بهبود مشکل تاثیرگذار باشد. با این حال روش قطعی و مطمئن برای بهبود خار پاشنه به شمار نمی رود.

درمان خار پاشنه با آجر

از مهم ترین کارهایی که برای حل مشکل خار پاشنه می توان انجام داد گرم نگه داشتن محل درد است. این کار دو مزیت عمده دارد. اول اینکه درد را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. این روش همچنین به بهبود و درمان خار پاشنه کمک زیادی می کند. برای انجام این کار می توان از روغن های مختلفی استفاده نمود. شما همچنین قادر هستید در داخل کفش خود پشم بگذارید تا پایتان را گرم نگه دارد. یکی از متداول ترین روش ها برای گرم کردن پاشنه پا استفاده از آجر است. آجر را داغ کنید. سپس پاشنه پای آسیب دیده را روی آجر قرار دهید. اگر هر دو پا مشکل دارد، از دو آجر استفاده نمایید. هر پا را روی یک آجر قرار داده و بر آن ها بایستید. پس از گذشت چند دقیقه و با سرد شدن آجر می توانید پایین بیایید.

درمان خار پاشنه با حنا

حنا ماده ای طبیعی و استثنایی است. این ماده پرخاصیت کاربردهای زیادی دارد. برخی بر این باورند که خار پاشنه را می توان با حنا درمان کرد. در پاسخ به فرضیه درمان خار با حنا باید گفت متاسفانه شواهد کافی برای اثبات این باور وجود ندارد.

درمان خار پاشنه با آبغوره

آبغوره یکی دیگر از محصولاتی است که برای رفع و بهبود خار پاشنه پیشنهاد می شود. آبغوره فواید و مزایای زیادی دارد. با این حال برای کسب نتیجه مورد نظر باید به درستی از آن استفاده شود. استفاده از آبغوره سه مزیت دارد. این روش نسبت به سایر راه ها بسیار کم هزینه است. رفع خار پاشنه با استفاده از آبغوره سخت و دشوار نیست. مزیت سوم استفاده از آبغوره، سرعت زیاد و تاثیر قابل توجه این روش در بهبود این مشکل است. به عبارت دیگر با آبغوره می توان به سرعت مشکل خار پاشنه را از میان برداشت.

به دلیل خاصیت فوق العاده آبغوره درمان به سرعت پیش می رود. برای ساخت آبغوره از دانه های انگور استفاده می شود. این ماده غنی از ویتامین سی است. برای همین التهاب را به راحتی رفع می کند. روش های ذکر شده برترین روش های طب سنتی برای بهبود و رفع خار پاشنه هستند. در صورت عدم بهبودی بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا از روش های درمانی دیگر بهره بگیرید.

حل مشکل خار پاشنه زمان بر است. به عبارت دیگر برای دیدن نتیجه قابل قبول باید صبور باشید. در این مقاله با روش های مختلفی برای درمان خار پاشنه آشنا شدید. با توجه به نکات درج شده، نیاز و دسترسی خود به مواد مورد نظر یکی از روش ها را انتخاب فرمایید. وب سایت سیب مرکزی استثنایی برای افزایش دانش و کسب اطلاعات جدید است. اگر به خواندن چنین مقالاتی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به صفحات دیگر مجله سیب بیندازید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳