جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 0:20 قبل از ظهر

نحوه تشخیص فرش مرغوب

امروزه با توجه به بالاتر رفتن قیمت فرش برخی از افراد سودجو سعی می کنند فرش های بی کیفیت را با نام فرش مرغوب ایرانی در اختیار مشتریان قرار بدهند. به همین دلیل مشتریانی که به دنبال خرید فرش هستند حتماً باید نحوه تشخیص فرش مرغوب از فرش نامرغوب را به صورت کامل یاد بگیرند و سپس محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. روشهای مختلفی برای تشخیص فرش مرغوب وجود دارد که با دقت به رو و پشت فرش می توان تمامی این روشها را متوجه شد. در این مقاله قصد داریم به نحوه تشخیص فرش مرغوب بپردازیم و روش هایی برای تشخیص را در اختیار شما قرار دهیم.

چطور فرش ایرانی مرغوب رو از نامرغوب تشخیص بدیم؟!

چطور فرش ایرانی مرغوب رو از نامرغوب تشخیص بدیم؟!

روش های مختلفی برای تشخیص فرش مرغوب ایرانی است برش نامرغوب وجود دارد که برخی از این روش ها موارد زیر هستند:

دقت به نقشه: فرش هایی که دارای نقشه خیلی شلوغ و یا نقشه خیلی خلوت هستند برای استفاده چندان مناسب نیستند و بهتر است با دقت به نقشه فرش های انتخاب شود که طرح آنها مناسب باشد و در تمامی قسمت ها پراکنده شده باشد.

دقت به رنگ: دقت به رنگ فرش می تواند تا حدود زیادی در هنگام خرید فرش مرغوب کمک‌کننده باشد. برای دقت کردن به رنگ فرش در ابتدا باید فرش روی زمین پهن شود و سپس رنگ های دو طرف فرش مورد بررسی قرار بگیرند تا از نظر رنگی در دو طرف رنگ های یکسانی داشته باشیم.پ

دقت به پرزهای فرش: بلند و کوتاه بودن سطوح پرزهای فرش می تواند نشان از کیفیت پایین محصول باشد. پرزهای روی فرش باید به صورت کامل یک اندازه باشند و پرزهای خیلی بلند و خیلی کوتاه داخل آنها وجود نداشته باشد.

چطور فرش ایرانی مرغوب رو از نامرغوب تشخیص بدیم؟!

دقت به صاف بودن فرش در هنگام پهن کردن: زمانی که فرش روی زمین پهن می شود ممکن است متوجه شوید که کناره های فرش لول می شوند و به راحتی صاف نمی شوند. در این گونه موارد ممکن است پود ضخیم تاب داشته باشد و یا کیفیت مناسبی نداشته باشد.

دقت به کناره های قالی: در هنگام نگاه کردن کناره های قالی اگر متوجه شدید که قسمتی از قالی بزرگتر از قسمت دیگر است این نشان از کیفیت پایین محصول است. برای اطلاع بهتر از این مورد بهتر است کناره های قالی را با استفاده از متر اندازه گیری کنید.

دقت به شناسنامه مندرج در پشت قالی: فرش های بی کیفیت دارای شناسنامه نیستند و نام و نشان تجاری خاصی ندارند. برای خرید فرش ایرانی مرغوب حتماً باید شناسنامه مندرج در پشت فرش را مشاهده کنید مشخصات مندرج را با مشخصات محصول مطابقت دهید.

چطور فرش ایرانی مرغوب رو از نامرغوب تشخیص بدیم؟!

دقت به تعداد رنگ: فرش هایی که در آنها از تعداد رنگ خیلی کم استفاده شده است کیفیت مناسبی ندارند. هرچه تعداد رنگ به کار رفته در فرش بیشتر باشد کیفیت و مرغوبیت فرش بالاتر و بیشتر است.

لمس کردن فرش: یکی دیگر از راه هایی که با استفاده از آن می توان کیفیت فرش را متوجه شد لمس کردن آن است. اگر در هنگام لمس کردن فرش متوجه شدید که دست شما به راحتی روی فرش سر می خورد فرش کیفیت بالایی دارد در غیر این صورت فرش کیفیت چندان مناسبی ندارد.

راه تشخیص فرش اصل از تقلبی

در بالا به برخی از موارد و راه های تشخیص فرش های اصل از تقلبی اشاره کردیم، اما بهترین راه برای تشخیص فرش اصل از تقلبی این است که به شناسنامه فرش دقت کنید. در شناسنامه مواردی مانند متراژ فرش، تعداد رنگ به کار رفته در آن، نام نقشه و غیره ذکر شده است که به راحتی می توانید با مراجعه به شناسنامه به تمامی موارد پی ببرید.راه تشخیص فرش اصل از تقلبی
زمانی که متوجه شدید همه موارد مندرج در شناسنامه فرش با مشخصات ظاهری فرش تفاوت های زیادی دارند باید بدانید که نباید به هیچ عنوان این محصول را خریداری کنید، زیرا محصول اصل نیست و در آن تقلب وجود دارد.
در اکثر موارد راه های تشخیص فرش اصل از تقلبی چندان راحت نیست و نیازمند دانش و تجربه بالا است تا افراد بتوانند به راحتی فرش اصل از تقلبی را تمایز دهند، به همین دلیل می توان گفت بهترین راه برای تشخیص فرش اصل از تقلبی این است که محصول مورد نظر خود را از فروشندگان شناخته شده و با کیفیت خریداری کنید و از خرید محصولات از فروشندگان ناشناس به بهانه قیمت پایین تر خودداری کنید.
برای خرید محصول مورد نظر خود از سایت اینترنتی مربوطه می توانید در ابتدا رنگ های مختلف فرش ها و همچنین نقشه های مختلف آنها را مشاهده کنید و سپس اقدام به ثبت سفارش و خرید محصول نمایید و فرش مورد نظر خود را طی چند روز کاری در اختیار داشته باشید. با مجله اینترنتی سیب شما یک دفترچه راهنما برای همه موارد لوازم منزل را دارید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳