پنجشنبه , 30 فروردین 1403 - 4:38 قبل از ظهر

فرش مناسب مبل سبز

اگر به دنبال شنیدن کلیشه‌هایی هستید که شما را از خرید مبل سبز منع می‌کنند، همین حالا این مقاله را ترک کنید! این مقاله مناسب عاشقان سبزی است که به دنبال فرش مناسب مبل سبز می‌گردند. روانشناسی در طراحی دکوراسیون منزل از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که فردی در خانه خویش است، انتظار دارد در راحت‌ترین حالت ممکن باشد. رنگ‌ها در دریافت این احساس از اهمیت بالایی برخوردارند. اما رنگ سبز ویژگی‌های بسیاری دارد که باعث شده به طور گسترده در خانه‌ها، ادارات، طبیعت و… مورد استفاده قرار گیرد.
رنگ سبز از ترکیب آبی و زرد ساخته شده است. این رنگ با ترکیب ساده اما فوق العاده‌‌ای که دارد بیش از یک میلیون طیف متفاوت از خود خلق کرده است. از سوی دیگر این رنگ در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد. از این رو استفاده از آن مستلزم دقت و توجه بیشتری است. فراموش نکنید که طیف‌های گسترده‌‌ای از این رنگ هستند که می‌توانید در طراحی دکوراسیون از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است پیش از هر خریدی، بازی با این طیف‌های رنگی را یاد بگیرید. اما زمانی که مبلمان خود را خریداری کرده باشید، بهتر است از رنگ‌های متنوع‌تری برای بخش‌های دیگر خانه استفاده کنید. عکس های گرانترین فرش دستباف تبریز که از زیباترین فرش های کشور ما است را می توانید در سیب مشاهده کنید. می خواهید بدانید ست مبل با فرش فیلی رنگ چیست؟ این مقاله را بخوانید.

فرش مناسب مبل سبز تیره

فرش مناسب مبل سبز تیره

اگر مبلمان شما سبز درباری است، بهتر است فرشی با رنگ نسبتاً روشن همانند کرمی تهیه کنید. اگر نمی‌دانید سبز درباری کدام سبز است، باید گفت زمردی کمی تیره‌تر همان سبز درباری است. سبز درباری متداول‌ترین نوع سبز است که در دکوراسیون داخلی به کار گرفته می‌شود. سبز زمردی روشن یکی دیگر از رنگ‌هایی است که بیشتر در مبلمان دیده می‌شود. این رنگ بهتر است در کنار فرشی به رنگ طوسی قرار گرفته باشد تا بتواند خود را به خوبی نشان دهد. طوسی روشن و کرم تیره بهترین انتخاب برای این طیف از رنگ سبز هستند.
اگر از مبلمان سبز پسته‌‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید یک ترکیب خلاقانه از رنگ قهوه‌‌ای داشته باشید. طیف‌های قهوه‌‌ای طبیعی هارمونی بهتری با این رنگ دارند. اما پیش از استفاده از این ترکیب بهتر است به رنگ مبلمان و دیگر اجزای دکوراسیون خود توجه بیشتری داشته باشید. سبز زیتونی از آن طیف رنگ‌هایی است که کمتر شما را اذیت می‌کند. این رنگ مبلمان نیز بهتر است با یک فرش ساده و سفید ست شود. اما اگر ترکیب جذابی از رنگ‌های سفید، سبز، کرم و طوسی در بازار یافتید، می‌توانید کمی خلاقانه و سنت شکنانه رفتار کنید!

فرش مناسب مبل سبز تیره
طلایی یکی دیگر از رنگ‌هایی است که بیشتر برای مکان‌های فاخر به کار گرفته می‌شود. با این حال بهتر است از این رنگ برای فرش استفاده نشود. چرا که چشم را اذیت می‌کند. از سوی دیگر با این کار رنگی که نمادی فاخر است، ذات لوکس خود را از دست می‌دهند! قرمز یکی دیگر از رنگ‌های گرم است که ترکیب آن با رنگ سبز می‌تواند دلنشین باشد. اما استفاده از رنگ قرمز به دلیل بار روانی متفاوتی که دارد، در المان‌های مهم خانه همچون فرش توصیه نمی‌شود. این رنگ بهتر است کمی در حاشیه و درکنار رنگ سبز قرار بگیرد. تنها در این صورت است که می‌توان از جلوه زیبای قرمز به اندازه کافی بهره برد.

فرش مناسب برای مبل سبز

فرش مناسب برای مبل سبز

سبز روشن و چرک در کنار فرش صورتی چرک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب دخترانه هستند. این رنگ‌ها بار روانی مثبت و آرامش خاصی دارند. زمانی که این دو در کنار هم قرار می‌گیرند، زیبایی آن‌ها دو چندان می‌شود. اگر مبلمان در این ترکیب به رنگ سبز کله غازی باشد، ترکیب کمی اشرافی‌تر خواهد شد! به طور کلی رنگ‌های پاستیلی قابلیت ست شدن بیشتری با سبز دارند. این رنگ‌ها تنوع زیادی دارند اما تعداد کمی از آن‌ها هستند که برای فرش به کار گرفته می‌شوند. در انتخاب این رنگ‌ها به مکان توجه زیادی داشته باشید.
سبز و زرد یکی از طلایی‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. اما در این ترکیب بهتر است از سبز تیره‌تر و زرد خردلی استفاده کنید. مبلمان سبز و فرش زرد با طراحی خاص منزل شما را شادتر و مدرن‌تر نشان می‌دهد. البته اگر کمی با طیف‌های این دو رنگ در کنار هم بازی کنید، متوجه می‌شوید که ترکیب‌های با احساسات متفاوت نیز می‌توان ساخت. کافی است خالی از کلیشه‌ها امتحان کنید!

فرش مناسب برای مبل سبز
اگر به دنبال یک ترکیب جذاب و سنت شکن برای منزل خود هستید، پیشنهاد ما رنگ‌های طوسی، پاستیلی، زرد و سفید است. اما اگر می‌خواهید کمی متمول و فاخر به نظر برسید، از طلایی غافل نشوید. بازی با رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که پیشنهاد می‌کنیم انجام دهید. اگر شما هم ترکیب جالبی از فرش و مبلمان سبز می‌شناسید، به ما معرفی کنید. ما آماده دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.
با مجله اینترنتی سیب شما یک دفترچه راهنما برای دکوراسیون منزل را دارید.

 

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *