جمعه , 30 شهریور 1403 - 8:21 قبل از ظهر

معایب زندگی در پرتغال

هیچ بهشت یا جهنم مطلقی در دنیا وجود ندارد. اگر پیش از مهاجرت در ذهن خود بهشتی از کشورهای دیگر بسازید، خیلی زود از تصمیم خود پیشیمان می‌شوید. زندگی در پرتغال مزایای بسیاری دارد؛ اما اگر از معایب زندگی در پرتغال غافل شوید، خیلی زود تاوان می‌دهید!

مروری بر مزایا و معایب زندگی در پرتغال

به چه منظوری می‌خواهید مهاجرت کنید؟ آیا به دنبال کار بهتر هستید؟ آیا به دنبال شرایط اجتماعی بهتری هستید؟ شاید هم به دنبال مکان بهتر برای آموزش فرزندانتان هستید. هر کشوری مزایا و معایب خود را دارد. زندگی در کشور پرتغال نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به مزایا و معایب زندگی در پرتغال می‌پردازیم. با کارشناسان مقاله سیب همراه بمانید.

مروری بر مزایا و معایب زندگی در پرتغال

مزایای زندگی در کشور پرتغال

سبک زندگی مردم پرتغال عاری از استرس و اضطراب است. همین سبک زندگی سالم موجب شده میانگین عمر مردمی که در این کشور زندگی می‌کنند، افزایش یابد. از سوی دیگر مردم پرتغال مردمانی با حوصله و صبور هستند که شاید به مزاق ما ایرانی‌ها خوش نیاید. تحصیل آسان و ارزان از جمله اصلی‌ترین مزایایی است که زندگی در کشور پرتغال به همراه دارد. پرتغال یک کشور اروپایی است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به آن سفر می‌کنند. کیفیت دانشگاه‌ها و مدارس درجات عالی این کشور نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است.

وسعت مناسب شهرها و پراکندگی جمعیت در شهرهای گوناگون موجب شده در این کشور از شر ترافیک راحت شوید. از سوی دیگر حمل و نقل عمومی در پرتغال زیرساخت‌های خوبی دارد. شبکه جاده‌ای و ریلی گسترده در کنار پراکندگی جمعیت و وسعت مناسب شهرها موجب شده رانندگی در پرتغال لذت بخش باشد. در یک دیدگاه کلی هزینه‌های زندگی در اروپا نسبت به اکثر کشورهای آسیایی بیشتر است. اگر بخواهید در شهرهای مشهوری همچون لندن، آمستردام، برلین، وین و… زندگی کنید؛ هزینه‌های شما بیشتر نیز می‌شود. اما پرتغال از آن دست کشورهایی است که هزینه‌های زندگی در آن بسیار مناسب است.

مروری بر مزایا و معایب زندگی در پرتغال

آب و هوای متعادل و مناظر طبیعی پرتغال از دیگر مزایایی است که با زندگی در این کشور از آن بهره مند می‌شوید. تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل پرتغال مناظر طبیعی بسیاری را در هر زمان از سال فراهم کرده است. البته سواحل زیبا، باغ‌های زیتون و پارک‌های ملی این کشور زیبایی‌های آن را بیشتر کرده‌اند.

معایب زندگی در کشور پرتغال

روند کاری طولانی و صف‌های طویل کارهای اداری در کشور پرتغال موجب شده گرفتن ویزای این کشور زمانبر باشد. اگرچه مردم پرتغال سخت کوش، وظیفه شناس و کاربلدی هستند؛ اما برای انجام کارهای اداری در این کشور باید زمان زیادی را سپری کنید. رانندگی در پرتغال بدون ترافیک و لذت بخش است؛ اما برخی از این ویژگی سوء استفاده می‌کنند! بسیاری از رانندگانی که در این کشور گواهی نامه دارند، با سرعت بالا رانندگی می‌کنند. اگرچه پرتغال یک کشور اروپایی است که ماشین‌های به روز زیادی دارد؛ اما آمار تصادف در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاست.

مزایای زندگی در کشور پرتغال

هزینه‌های حمل و نقل از جمله اصلی‌ترین هزینه‌هایی است که در این کشور باید بپردازید. از جمله اصلی‌ترین هزینه‌های حمل و نقل در این کشور، مربوط به عوارضی بزرگراه‌های ملی است. استانداردهای جاده در این کشور بسیار سخت گیرانه اعمال می‌شوند؛ به همین دلیل عوارضی‌ها هزینه بالایی دارند. پرتغال یکی از کشورهایی است که منازل آن به دو دسته قدیمی-سنتی و مدرن و تازه ساز تقسیم می‌شوند. منازل سنتی این کشور فاقد سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هستند.

همچنین عمر این خانه‌ها بسیار زیاد است؛ از این رو مقاومت خوبی در برابر بلایای طبیعی برخوردار نیستند. از سوی دیگر گرم کردن و خنک کردن این خانه‌ها نیازمند برق زیادی است. برق یکی از اصلی‌ترین انرژی‌های مصرفی در پرتغال است که قیمت بالایی دارد. شاید خرید خودرو در پرتغال بسیار ساده باشد، اما استفاده از آن بسیار مشکل است! هزینه‌های سوختی در پرتغال شامل بنزین، گازوئیل، برق و… هستند. براساس آمارها پرتغال یکی از گران‌ترین کشورها از نظر سوختی به شمار می‌رود. این سوخت‌ها نه تنها برای خودروها، برای خانه‌ها و کارخانه‌ها نیز گران به شمار می‌روند.

معایب زندگی در کشور پرتغال

یکی از مهم‌ترین معایب زندگی در پرتغال، لوازم گران قیمت منزل است. این کشور هزینه گمرک نسبتاً بالایی دارد. هزینه‌های انرژی بالا در کنار هزینه‌های گمرک موجب شده تولید کنندگان تمایلی به تولید لوازم خانگی یا واردات آن نداشته باشند. همین موضوع قیمت لوازم منزل به خصوص تجهیزات برقی را بالا نگه داشته است. انس گرفتن با یک کشور تازه همیشه مشکل بوده است. اما در کشور پرتغال این مشکل نمود بیشتری پیدا می‌کند. مردم پرتغال به سختی شما را در گروه‌های خود جای می‌دهند. اگر زبان پرتغالی بلد نباشید، این موضوع آزاردهنده‌تر می‌شود.

البته این بدان معنی نیست که مردم پرتغال مهمان نواز نیستند. از اتفاق رفتار بسیار خوبی با گردشگران دارند؛ اما اگر بخواهید به جمع دوستانه مردم پرتغال وارد شوید، نباید انتظار داشته باشید با شما راحت برخورد کنند. انس گرفتن مشکل مردم با مهاجران روی جنبه‌های مختلف زندگی همچون پیدا کردن شغل نیز تاثیر گذار است. نگرش استخدام فرد آشنا در این کشور به نسبت دیگر بخش‌های اروپا بیشتر به چشم می‌خورد. در واقع اگر در پرتغال با افراد درستی آشنا نباشید، نمی‌توانید یک شغل خوب با درآمد مناسب پیدا کنید.

معایب زندگی در کشور پرتغال

افرادی که به پرتغال مهاجرت می‌کنند، باید رابطه خوبی با غذاهای دریایی داشته باشند. فرهنگ مردم پرتغال همانند دیگر کشورهای اروپایی وابسته به موقعیت جغرافیایی آن است. پرتغال نیز در نزدیکی اقیانوس اطلس و آب‌های سرد آن قرار دارد. از این رو غذاهای دریایی و محصولات مبتنی بر ماهی در این فرهنگ زیاد دیده می‌شوند. زندگی در کشور پرتغال برای افرادی که با این کشور آشنایی کافی ندارند مشکل است. در این مقاله سیب تلاش کردیم شما را با مزایا و معایب زندگی در پرتغال آشنا کنیم.

به نظر شما زندگی در پرتغال چه مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره نشده است؟ ما آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *