شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 6:17 بعد از ظهر

اقامت تمکن مالی پرتغال

پرتغال به عنوان یکی از کشورهای اروپایی می تواند محل بسیار مناسبی برای دریافت اقامت شما باشد. در حالی که برای دریافت اقامت در بسیاری از کشورهای اروپایی باید شرایط سختی داشته باشید، می توانید با در نظر گرفتن یک سری شرط و شروط ساده، اقامت پرتغال را دریافت کنید. روش های مختلفی برای دریافت اقامت از کشور پرتغال وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سرمایه گذاری اشاره کرد که بسیاری از مردم متقاضی استفاده از این روش برای دریافت ویزا از پرتغال هستند؛ اما روش ساده تر و بهتری برای دریافت اقامت پرتغال وجود دارد که می توانید از آن کمک بگیرید و آن هم دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال است.

اقامت تمکن مالی پرتغال از جمله روش های دریافت اقامت است که مزایای خاص خودش را دارد. شما می توانید با دریافت اقامت از کشور پرتغال از طریق اثبات منبع درآمد خودتان، همسر و فرزندان خود را نیز به همراه ببرید و از بسیاری از مزایای اقامت در کشور پرتغال بهره مند شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد جزئیات ویزای تمکن مالی پرتغال صحبت کنیم تا بدانید که چگونه می توانید این ویزا را دریافت کنید و به کشورهای خارجی سفر کنید. تا انتهای این مطلب با سیب همراه باشید.

ویزای تمکن مالی پرتغال (D7) و مهاجرت با اثبات درآمد در ایران

پرتغال یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که از لحاظ امکانات رفاهی و خصوصیات دیگر، توانسته نظر بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کند. بسیاری از مردم ایران که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند، علاقه‎مند به دریافت ویزا از کشور پرتغال هستند. یکی از بهترین روش ها برای دریافت ویزا از کشور پرتغال، اثبات منبع درآمد است که با کمک آن می توانید ویزای تمکن مالی پرتغال را دریافت کنید. ویزای تمکن مالی پرتغال با نام ویزای بازنشستگان یا همان ویزای D7 در کشور پرتغال شناخته می شود.

ویزای تمکن مالی پرتغال (D7) و مهاجرت با اثبات درآمد در ایران

این ویزا محدودیت سنی ندارد و همه افراد با داشتن شرایط مورد نیاز و تعیین شده توسط دولت پرتغال، می توانند این ویزا را دریافت کنند. با دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال می توانید به بیش از 160 کشور در سطح جهان سفر کنید، بدون اینکه نیاز به دریافت پاسپورت و ویزا داشته باشید. چون این ویزا جزء سومین ویزاهای معتبر در سطح جهان محسوب می شود. البته برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال باید یک سری شرایط خاصی داشته باشید که یکی از مهم ترین شرایط، داشتن آدرس محل سکونت در پرتغال است. قبل از اینکه بخواهید مراحل مربوط به دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال را انجام دهید، باید ابتدا یک محل سکونت را برای خودتان در نظر بگیرید.

بدیهی است که حتما این محل سکونت نباید به نام شما باشد و آن را خریداری کرده باشید. فقط کافیست که اثبات کنید که می توانید در این مکان اسکان داشته باشید. همچنین، شما باید شرط حضور در پرتغال را برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال رعایت کنید. طبق آخرین قانون وضع شده توسط دولت پرتغال لازم است که افراد برای دریافت اقامت 2 ساله، در هر سال حداقل 183 روز در پرتغال زندگی کنید. اگر بتوانید طبق این شرایط پیش بروید، می توانید تا 2 سال اقامت دریافت کنید و پس از آن نیز اقامت خود را 3 سال تمدید کنید. در نهایت پس از گذشت 5 سال، می توانید اقامت دائم خود را در کشور پرتغال بگیرید.

ویزای تمکن مالی پرتغال (D7) و مهاجرت با اثبات درآمد در ایران

مزایای دریافت ویزای تمکن مالی در پرتغال

دریافت ویزای تمکن مالی در پرتغال می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که مهم ترین آن، امکان سفر کردن به کشورهای عضو اتحادیه شنگن بدون گرفتن ویزا و پاسپورت است. همچنین، شما می توانید پس از گذشت 5 سال از اقامت موقت خودتان، اقامت دائم خود را دریافت کنید و پس از گذشت 6 سال نیز امکان دریافت تابعیت و پاسپورت پرتغال برای شما فراهم می شود. با دریافت ویزای تمکن مالی در پرتغال، می توانید برای همسر و فرزندان خود نیز اقامت دریافت کنید.

فرزندان شما امکان تحصیل در پرتغال را خواهند داشت و این موضوع هیچ محدودیتی را برای آن ها به وجود نخواهد آورد. همچنین، شما می توانید با دریافت اقامت تمکن مالی در پرتغال، در این کشور حساب باز کنید و در صورت نیاز سرمایه گذاری خود را با خرید ملک در پرتغال آغاز کنید.

شرایط مالی برای اقامت تمکن مالی در پرتغال

برای اینکه بتوانید اقامت تمکن مالی پرتغال را دریافت کنید، باید از لحاظ مالی دارای شرایط خاصی باشید. دولت پرتغال به منظور دریافت اقامت تمکن مالی برای مهاجرین 3 شرط اصلی را در نظر گرفته است که حتما باید به آن ها توجه کنید و فقط در صورت داشتن این 3 شرط، اقدام به دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال نمایید.

مزایای دریافت ویزای تمکن مالی در پرتغال

  • داشتن سپرده بانکی

افرادی که قصد دریافت ویزای تمکن مالی در پرتغال را دارند، باید یک سپرده بانکی حاوی 10 هزار یورو داشته باشند. البته این مبلغ برای افراد مجرد است و افراد متاهل باید به مبلغ فوق 6 هزار یوروی دیگر اضافه کنند.

  • داشتن درآمد ماهانه

برای دریافت اقامت تمکن مالی یونان لازم است که فرد در هر ماه 750 یورو درآمد ماهانه بدون کار کردن داشته باشد. در صورتی که همسر به همراه فرد نیز به پرتغال بیاید، 500 یورو به مبلغ فوق اضافه می شود. برای هر فرزند زیر 18 سال نیز باید 300 یورو در هر ماه درآمد به مبلغ فوق اضافه شود.

شرایط مالی برای اقامت تمکن مالی در پرتغال

  • ارائه سند ملکی

فردی که متقاضی دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال است، باید حداقل یک سند ملکی به نام خودش در کشور ایران داشته باشد و آن را برای دریافت ویزا ارائه کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی در کشور پرتغال

در صورتی که دارای شرایط ذکر شده برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال باشید، می توانید با ارائه مدارک زیر اقامت تمکن مالی خود را در کشور پرتغال دریافت کنید:

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی در کشور پرتغال

  • گذرنامه
  • 2 قطعه عکس به ازای هر فرد
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه دلایل مربوط به مهاجرت به کشور پرتغال
  • ارائه مدارک مربوط به محل اقامت در پرتغال
  • ارائه مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی در کشور پرتغال

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *