دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 10:59 قبل از ظهر

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان مهاجرت از طریق دعوتنامه یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت است. مهاجرت از طریق دعوتنامه میتواند با روشهای متفاوتی انجام شود اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است این است که حتماً باید مدت زمان مهاجرت در دعوتنامه ذکر شده باشد. در این مقاله قصد داریم به مهاجرت از طریق دعوتنامه و موضوعاتی در این باره بپردازیم و شما را بیشتر با این نوع مهاجرت آشنا کنیم. با سیب همراه باشید.

انواع دعوتنامه مهاجرتی و شرایط مهاجرت از طریق اخذ دعوتنامه

اگر بخواهیم به انواع دعوتنامه مهاجرتی بپردازیم می توان به صورت کلی به موارد زیر پرداخت:

۱. دعوت نامه تحصیلی

یکی از دعوت نامه هایی که به واسطه آن می‌توان به کشورهای مختلف اروپایی مهاجرت کرد دعوتنامه تحصیلی است. اروپایی دانشگاه‌ها و مدارس مختلفی برای تحصیل دارند که برخی از آنها در صدر دانشگاه‌های جهان قرار گرفته اند. اگر این مدارس و دانشگاه ها برای شما دعوتنامه ارسال کنند، می توانید در کشور اروپایی مورد نظر خود اقامت بگیرید.

انواع دعوتنامه مهاجرتی و شرایط مهاجرت از طریق اخذ دعوتنامه

برای تحصیل یک دعوت نامه است که زمانی که تحصیل شما تمام می شود خود به خود باطل میشود و باید در کمترین زمان ممکن خاک کشوری که در آن اقامت تحصیلی داشته اید را ترک کنید. در برخی از موارد ممکن است دوران تحصیلی شما تمام نشده باشد و مدرک خود را نگرفته باشید اما به دلایلی مانند انصراف و یا اخراج از دانشگاه و مدرسه دوران تحصیلی شما از نظر دولت آن کشور به پایان رسیده است و باید کشور مورد نظر را ترک کنید.

از آنجایی که دعوت نامه تحصیلی تنها برای افرادی که ممتاز هستند و هوش زیادی دارند فرستاده میشود، افراد زیادی نمی‌توانند دعوت نامه تحصیلی دریافت کنند به همین دلیل این روش را می توان یکی از روش‌های محدود برای اقامت در کشورهای اروپایی دانست.

۲. اخذ اقامت از طریق دعوتنامه کاری

اگر یک شرکت خصوصی یا دولتی برای شما دعوت نامه کاری ارسال کند می توانید با استفاده از آن دعوت نامه به کشور اروپایی مهاجرت کنید. دعوت نامه ای که برای این منظور برای شما فرستاده می شود حتماً باید مدت زمان لازم برای حضور شما در موسسه و یا شرکت را ذکر کرده باشد، زیرا بعد از گذشت مدت زمان مقرر در دعوتنامه باید خاک کشوری که در آن اقامت پیدا کرده اید را ترک کنید.

برای گرفتن دعوتنامه حتماً صاحب کاری که اقامت کشور مورد نظر را دارد باید برای شما دعوت نامه کاری ارسال کند. در دعوتنامه باید مواردی مانند نحوه تامین مالی، تاریخ ارسال دعوتنامه و غیره ذکر شده باشد.

انواع دعوتنامه مهاجرتی و شرایط مهاجرت از طریق اخذ دعوتنامه

۳. دعوتنامه از طریق دوستان و خویشاوندان

زمانی که از طریق دوستان و خویشاوندان برای شما دعوتنامه ارسال شود می توانید در کشور مورد نظرتان اقامت داشته باشید. پیش آوندی که برای شما این دعوتنامه را مینویسد حتماً باید در کشور مورد نظر اقامت داشته باشد و از آن کشور با ذکر مواردی مانند نام نشانی و مشخصات شما دعوت نامه را برای شما ارسال کند. در این نوع از دعوتنامه حتماً باید مدت اقامت شما در کشور ذکر شده باشد زیرا بعد از گذشت مدت مورد نظر باید خاک کشور را ترک کنید.

۴. دعوتنامه اسپانسری

در برخی از موارد ممکن است شما هزینه‌های لازم برای تنفر را نداشته باشید و فرد دیگری به عنوان اسپانسر بخواهد شما را به کشور مورد نظر دعوت کند. در این صورت فردی که در یکی از کشورهای اروپایی اقامت دارد باید دعوتنامه اسپانسری را برای شما ارسال و شما را به کشور دعوت کند. در این گونه موارد فردی که دعوت نامه را ارسال می کند حتماً باید مشخصات مربوط به شما را ذکر کند و همچنین توضیح دهد که چرا رابطه ای با شما دارد و چرا می خواهد اسپانسر شما برای سفر باشد.

در مواردی که فرد متقاضی خودش تمکن مالی مورد نظر برای سفر و دریافت اقامت را ندارد این نوع دعوتنامه بهترین نوع دعوت نامه است، اما بدیهی است که افراد زیادی به این نوع از دعوتنامه دسترسی ندارند، زیرا امکان اینکه فردی تمامی هزینه‌های سفر شما را به عهده بگیرد بسیار کم است.

انواع دعوتنامه مهاجرتی و شرایط مهاجرت از طریق اخذ دعوتنامه

۵. دعوتنامه درمانی

در موارد کرمان درمان داخل کشور ایران وجود نداشته باشد باعث استفاده از دعوتنامه درمانی می توانید به کشورهای دیگری مهاجرت کنید. در این گونه موارد با ارتباط گرفتن با پزشکی که در خارج از کشور قرار دارد از او درخواست می کنید که برای شما دعوت نامه درمانی ارسال کند و سپس برای درمان به کشور مقصد خود می روید.

در این نوع از دعوتنامه حتماً مواردی مانند نام و مشخصات شما درج می شود و پزشک باید بگوید که شما به چه مدت زمانی برای درمان نیاز دارید. زمانی که برای درمان شما انجام می‌شود نباید بیش از اندازه طولانی باشد. در این نوع از دعوتنامه علاوه بر مدارک شخصی باید مدارک پزشکی به سفارتخانه تحویل داده شود و همچنین باید تعیین کنید که چه کسی میخواهد هزینه‌های مربوط به درمان را بپردازد.

مهمترین مزیت اخذ اقامت از طریق دعوتنامه چیست؟

مهمترین مزیت اخذ اقامت از طریق دعوتنامه چیست؟

مهمترین وضعیتی که در مورد اخذ اقامت از طریق دعوتنامه میتوان به آن پرداخت این است که اخذ اقامت از این روش ارزان قیمت ترین انواع اخذ اقامت است. به صورت کلی اگر بخواهید از طریق روش‌هایی مانند سرمایه گذاری و یا خرید ملک اقدام به اخذ اقامت نمایید، به سرمایه زیادی نیاز دارید در حالیکه اخذ اقامت از طریق دعوتنامه به سرمایه زیادی نیاز ندارد و می‌توان با حداقل هزینه اقامت نامه را دریافت کرد.

مطلب پیشنهادی

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

در سال های اخیر کشور آلمان با راحت تر نمودن سیاست های خود برای مهاجرت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *