دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 1:23 قبل از ظهر

آیا به برندگان لاتاری پول می‎دهند؟

 

لاتاری، یک مسابقه و قرعه کشی است که حتما بارها نامش را شنیده ‎اید. در دنیا دو نوع مسابقه لاتاری برگزار می‎ شود. اول لاتاری ایالتی که در آن به فرد برنده پولی به عنوان جایزه پرداخت می‎ شود. لاتاری دوم که مردم از همه جای دنیا در آن شرکت می‎ کنند مربوط به شانس دریافت گرین کارت آمریکا است.

برخی به اشتباه تصور می‎ کنند در صورت برنده شدن در لاتاری به آن‎ها گرین کارت آمریکا داده می ‎شود. به برندگان لاتاری نوع دوم هیچ پولی پرداخت نمی ‎شود، خانه، شغل و … در کار نیست؛ حتی به برندگان، گرین کارت هم داده نمی‎ شود. برنده شدن در لاتاری صرفا شانسی برای دریافت گرین کارت به شما می‎ دهد. در ادامه این مطلب می‎ توانید در مورد مراحل بعد از برنده شدن لاتاری و هزینه‎ هایش اطلاعاتی به دست بیاورید.

لاتاری برنده شدم پول ندارم

افراد با این تصور در لاتاری شرکت می‎ کنند که در صورت برنده شدن بدون پراخت هزینه می‎ توانند گرین کارت بگیرند؛ به همین دلیل وقتی برنده می‎ شوند تازه از هزینه‎ های آن اطلاع پیدا می‎ کنند. بسیاری از برندگان لاتای به دلیل همین هزینه ‎ها، انصراف می‎ دهند. دولت آمریکا هم همیشه تعداد برندگان را بیشتر از ظرفیت اعلام می ‎کند. بعد از برنده شدن در لاتاری و اقدام برای دریافت گرین کارت بین 1200 تا 1800 دلار پول هزینه می‎ شود.

  • هزینه ترجمه مدرک

اولین هزینه شما این است که مدارک مورد نیاز سفارت را ترجمه کنید. این کار را داخل خود ایران با مراجعه به دارالترجمه‎ های رسمی می توانید انجام بدهید.

  • هزینه تکمیل فرم DS-260

این فرم شامل تمام اطلاعات هویتی، امنیتی، مالی و … است. پر کردن فرم برندگان لاتاری، نیاز به اطلاعات مالی و حقوقی دارد؛ همچنین بهتر است از قوانین آمریکا اطلاع داشته باشید تا فرم را با توجه به ضرورت‎ ها پر کنید. انجام این کارها نیاز به یک مشاور خوب دارد و مشاور هم برای کمک کردن به شما و ارائه راهکارهای حقوقی از شما دستمزد می‎ گیرد.

  • هزینه سفر

آمریکا در ایران سفارت ندارد و شما برای انجام روند مصاحبه باید چند روزی در یک کشور خارجی مثل ارمنستان یا دبی اقامت داشته باشید.

  • هزینه مصاحبه و مدارک

سفارت برای انجام مصاحبه و آماده سازی مدارک از شما هزینه ‎ای را دریافت می‎ کند.

  • هزینه پزشک

سفارت شما را به یک پزشک معتمد معرفی می‎ کند تا وضعیت سلامت شما چک شود. پزشک مربوطه یا به دلار یا به واحد پول کشوری که در آن هستید از شما هزینه دریافت می‎ کند.

  • هزینه پیکاپ

وقتی مدارک شما آماده شود نیازی به مراجعه به سفارت ندارید. با پرداخت هزینه‎ های پست بین‎ الملل مدارک برای شما پست خواهد شد.

  • گواهی تمکن مالی

این مورد رویای پوچ کسانی که تصور می‎ کردند برنده شدن در لاتاری یعنی دریافت گرین کارت بی قید و شرط را از بین می برد. سفارت در حین اقدام شما برای مهاجرت از شما گواهی تمکن مالی می‎ خواهد تا مطمئن شود شما توانایی فراهم کردن حداقل های زندگی در آمریکا را داشته باشید.

فروش امتیاز لاتاری

برندگان خوش شانس لاتاری وقتی با واقعیت هزینه‎ ها مواجه می ‎شوند و نگاهی به جیب خود می ‎اندازند فکر می‎ کنند بهتر است امتیاز خود را را بفروشند. امتیاز لاتاری صرفا برای شخص برنده و همسر و فرزندش است؛ البته فقط فرزندان زیر 21 سال. علاوه بر این اگر خود برنده اقدامی برای تهیه ویزا نکند اقدام همسر و فرزندش هم بی نتیجه می‎ ماند.سفارت اطلاعات هویتی شما را دقیقا چک می‎ کند و برنده باید شخصا درخواست ویزا کند. با توجه به این نکته فروش امتیاز لاتاری به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

برخی افراد سعی می‎ کنند از راه دیگری این امتیاز را بفروشند. این راه فروش امتیاز از طریق ازدواج است. برخی افراد با برندگان لاتاری قرار می‎ گذارند و به آن‎ها پولی پرداخت می‎ کنند تا با هم ازدواج کنند و از طریق این ازدواج ویزا بگیرند. می‎ شود گفت که این کار هم نشدنی است؛ چون افسر پرونده از این شگرد اطلاع دارد و اگر شما بعد از برنده شدن در لاتاری ازدواج کرده‎ باشید به شما مشکوک می‎ شود و تحقیقات کاملی می‎ کند تا مطمئن شود ازدواج شما واقعی است.

این گونه امور پیچیدگی‎ های حقوقی خاص خودش را دارد. از آنجا که فرصت مصاحبه برای برندگان لاتاری فقط یک بار است؛ بهتر است با آگاهی کامل قدم در این راه بگذارید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

در سال های اخیر کشور آلمان با راحت تر نمودن سیاست های خود برای مهاجرت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *