دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 8:53 قبل از ظهر

روستای فیلبند کجاست؛ راهنمای بازدید، آدرس و عکس فیلبند

 

گذراندن زمان در طبیعت بکر و آب و هوایی مطبوع و دلنشین روح آدم را جلا می دهد. اگر شما هم به دنبال جاذبه گردشگری شگفت انگیزی هستید، حتما تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی سیب همراه ما باشید. در ادامه به معرفی روستای فیلبند به عنوان منطقه ای بکر و جذاب در شمال کشور خواهیم پرداخت. در این مقاله خواهید فهمید که روستای فیلبند کجاست. علاوه بر آن با راهنمای کامل بازدید این منطقه دیدنی و بی نظیر آشنا خواهید شد. برای سفری کوتاه به روستای فیلبند با ما همراه باشید.

معرفی روستای فیلبند

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که روستای فیلبند کجاست. این روستا در استان مازندران واقع در شمال ایران قرار دارد. فیلبند روستایی مرتفع است. این ویژگی فیلبند را از مناطق دیدنی دیگر متمایز می کند. چراکه با ورود به این روستا می توانید از منطقه ای مرتفع نقاط اطراف را مشاهده فرمایید. روستاها و مراتع زیبایی که در قسمت های پایین قرار گرفته اند چشم انداز زیبا و بی نظیری دارند.

این روستا شش ماه از سال را توسط ابرها پوشیده می شود. با ورود به این روستا ابرها را زیر پای خود احساس خواهید کرد. یکی دیگر از جاذبه های این روستا طلوع و غروب بی نظیر آفتاب است. فیلبند حدودا ۲۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این منطقه به عنوان بام شرق مازندران معروف است. این روستا در استان مازندران، کیلومتر ۲۵ جاده هراز از آمل به پلور قرار دارد. با ورود به فرعی روستای فیلبند به آن خواهید رسید.

بهترین زمان سفر به روستای فیلبند

برای سفر به روستای فیلبند ابتدا باید با شرایط جوی آن آشنا شوید. فیلبند در فصول مختلف سال آب و هوای متفاوتی را تجربه می کند. اگر قصد دارید به این روستا سفر نمایید، در فصول سرد سال به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. چراکه نه تنها در آب و هوای سرد مسافری وارد این روستا نمی شود بلکه خود ساکنین نیز آن را ترک می کنند. با فرا رسیدن پاییز و آغاز فصل سرما سکونت در این روستا بسیار دشوار می شود. وقتی زمستان آغاز می گردد شرایط جوی به حدی تغییر می کند که ساکنین روستای فیلبند به روستاها و مناطق دیگر می روند. با آغاز فصل بهار شرایط جوی بهبود می یابد.

با این حال آب و هوا در این فصل ثبات ندارد. به عبارت بهتر گاهی اوقات آسمان آفتابی است، اما برخی مواقع می توان با بارش برف و باران مواجه شد. با این حال در این فصل قادر خواهید بود تراکم زیبای ابرها را به وضوح مشاهده نمایید. به طور کلی توصیه می شود در فصول پاییز و زمستان به روستای فیلبند سفر نکنید. اگر می خواهید از این سفر خود خاطرات فراموش نشدی را تجربه نمایید، بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این روستا محسوب می شوند. هوای روستا در فصل تابستان گرم نیست. فیلبند در تابستان هوایی خنک و مطبوع دارد. به دلیل آب و هوای بی نظیر فیلبند در این بازه زمانی افراد زیادی به آنجا مسافرت می کنند. برای مشاهده ابرهای متراکم فیلبند در تابستان باید صبح زود از خواب بیدار شوید.

در سفر به فیلبند کجا اقامت کنیم؟

پس از پاسخ به سوال روستای فیلبند کجاست و بررسی بهترین زمان برای بازدید باید از محل اقامت خود مطمئن شوید. باید بگوییم که هیچ هتلی در این روستا وجود ندارد. سکونت در کلبه ها و خانه های محلی راه حلی مناسب برای اقامت در روستای فیلبند به حساب می آید. به دلیل هجوم گردشگران در فصول بهار و تابستان یافتن محل اقامت کمی دشوار است. با این حال شما می توانید به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت محل مناسبی را برای خود رزرو کنید. در این صورت با ورود به روستا دیگر نگران محل اقامت خود نخواهید بود.

علاوه بر خانه های محلی می توانید در مسافرخانه های موجود در این شهر نیز سکونت داشته باشید. تکیه غرب مسافرخانه ای در بخش غربی روستای فیلبند است. مسافرخانه دیگر این روستا کنار امامزاده قرار دارد. با این حال باید گفت که امکانات مسافرخانه ها بسیار محدود است.

در سفر به فیلبند با خود چه ببریم؟

برای اینکه در طول سفر با مشکل خاصی مواجه نشوید بهتر است تجهیزات و وسایل لازم را با خود ببرید. از آنجایی که شرایط جوی این روستا ثابت نیست حتما لباس گرم داشته باشید. بوت مناسب برای مقابله با بارندگی و همچنین به منظور پیاده روی همراه خود ببرید. برای کمپ در هوای آزاد تجهیزات کمپ را فراموش نکنید. به دلیل محدود بودن امکانات این روستا توصیه می شود به مقدار کافی آب و غذا با خود بیاورید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود هزینه بالایی برای تهیه خوراک پرداخت نمایید.

یکی از مهم ترین وسایلی که باید با خود همراه داشته باشید نقشه است. نقشه را دانلود کنید تا بدون نیاز به اینترنت بتوانید از آن استفاده نمایید. کوله پشتی، کیسه خواب و دوربین عکاسی از دیگر وسایلی هستند که سفر شما را آسان تر خواهند کرد.

جاهای دیدنی اطراف فیلبند

اگر قصد سفر به روستای فیلبند را دارید، خود را محدود به آن نکنید. اکنون می دانید که روستای فیلبند کجاست. بدون شک مازندران مناطق دیدنی بی شماری دارد. بنابراین پس از گشت و گذار در فیلبند حتما از مناطق زیر دیدن فرمایید:

  • روستای سنگچال
  • جنگل چلاو
  • امامزاده یحیی
  • چشمه های آب معدنی از جمله چشمه لار
  • امامزاده قاسم
  • روستای رستم چال
  • جنگل الیمستان

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به معرفی روستای زیبای فیلبند پرداختیم. برای تجربه سفری لذت بخش اطلاعات درج شده را با دقت بیش تری مطالعه فرمایید. در این صورت می توانید علاوه بر تماشای طبیعت فوق العاده این روستا از مناطق دیدنی اطراف نیز لذت ببرید. در نهایت سفر خوبی را برایتان آرزومندیم. اگر می خواهید مقالات دیگری در این زمینه مطالعه کنید، می توانید به صفحات دیگر وب سایت سیب مراجعه نمایید.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

در سال های اخیر کشور آلمان با راحت تر نمودن سیاست های خود برای مهاجرت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *