دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 4:10 بعد از ظهر

بهترین زمان سونوگرافی شکم و لگن

سونوگرافی شکم و لگن از جمله اقدامات تشخیصی برای بیماری های مختلف مانند آنوریسم آئورت، سنگ کلیه، بیماری های زنان مانند ابتلا به کیست و … انجام می شود. انجام سونوگرافی شکم و لگن می تواند توسط یک متخصص رادیولوژیست و به صورت تخصصی انجام شود تا بیماران بدون احساس ناراحتی و با اعتماد به فرد متخصص، مراحل انجام سونوگرافی را انجام دهند. اگر به دنبال انجام سونوگرافی شکم و لگن هستید، بهتر است که با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر با نکات مهم سونوگرافی لگن و شکم آشنا شوید.

نکات مهم سونوگرافی شکم و لگن

سونوگرافی شکم و لگن برای تشخیص بیماری های شکمی و توسط یک پزشک متخصص رادیولوژیست انجام می شود. سونوگرافی می تواند با تشخیص به موقع بیماری ها، از پیشرفت بیماری ها و وخیم شدن شرایط بیمار جلوگیری کند. از مزایای سونوگرافی در ناحیه شکم و لگن، می توان به کاهش زمان تشخیص و بی ضرر بودن این روش تشخیصی اشاره کرد. سونوگرافی که در ناحیه شکم و لگن انجام می شود، معمولا 75 تا 100 درصد دقیق و معتبر است.

نکات مهم سونوگرافی شکم و لگن

بنابراین، در حال حاضر یکی از بهترین روش های تشخیصی برای بیماری های لگنی، انجام سونوگرافی است که باید با روش های دقیق و اصولی انجام شود تا افراد شاهد بهبود وضعیت خودشان و یا تشخیص به موقع بیماری باشند. در صورتی که نیاز به انجام سونوگرافی شکم و لگن را دارید، می بایست قبل از هر اقدامی در مورد نکات انجام این سونوگرافی اطلاعات کافی کسب کنید. در ادامه به چند نکته مهم برای انجام سونوگرافی لگن و شکم اشاره می کنیم.

توجه به توصیه های پزشک برای مصرف برخی از داروها قبل از انجام سونوگرافی

در برخی از مواقع و بسته به نوع هدف تشخیصی برای انجام سونوگرافی شکم و لگن، لازم است که افراد به توصیه های پزشک برای مصرف داروها توجه داشته باشند. به طور مثال، ممکن است برای مشاهده شکم و لگن، نیاز به تخلیه شدن کامل روده ها باشد. در این صورت پزشک توصیه می کند که افراد اقدام به مصرف داروهای ملین کنند. در صورتی که از داروهای خاصی استفاده می کنید و یا مشکل خاصی دارید، بهتر است که قبل از انجام سونوگرافی شکم و لگن با پزشک مشورت کنید.

در صورتی که پزشک یک داروی خاص را برای انجام سونوگرافی به شما تجویز کرد، حتما آن را در زمان مشخص مصرف کنید.

نکات مهم سونوگرافی شکم و لگن

داشتن رژیم غذایی مناسب برای انجام سونوگرافی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید برای انجام سونوگرافی شکم و لگن به آن توجه داشته باشید، داشتن رژیم غذایی مناسب است. به طور کلی، 8 تا 12 ساعت قبل از انجام سونوگرافی لازم است که ناشتا باشید و از مواد غذایی خاص (به غیر از آب یا چای ساده) استفاده نکنید. برای اینکه سونوگرافی شکم و لگن به درستی انجام شود، لازم است که از خوردن غذاهای نفخ دار خودداری کنید. چرا که وجود نفخ و گاز در شکم و لگن، می تواند باعث ایجاد ناهماهنگی در هنگام گرفتن تصویر شود و خطای زیادی را ایجاد کند.

معمولا توصیه می شود که یک روز یا چند روز قبل از انجام سونوگرافی، از مصرف غذاهای نفخ دار مانند لوبیا، نخود، پفیلا، شلغم و هر ماده ای که می تواند باعث افزایش احتباس گاز درون معده شما شود، خودداری کنید. در صورتی که مدام از وجود گاز در شکم خودتان گله مند هستید، می توانید این موضوع را از قبل با پزشک در میان بگذارید تا در صورت نیاز از داروهای مفید استفاده کنید.

نکات مهم سونوگرافی شکم و لگن

توجه به بهترین زمان سونوگرافی شکم و لگن بر اساس شرایط

با توجه به هدف انجام سونوگرافی، لازم است که بهترین زمان را انتخاب کنید. برای درک دقیق تر این موضوع، پس از اینکه پزشک شما اقدام به تجویز سونوگرافی کرد در مورد اینکه چه زمانی باید آن را انجام دهید، از او سوال بپرسید. معمولا برای تشخیص برخی از بیماری های زنان مانند کیست رحمی و یا تخمدانی، نیاز است که سونوگرافی لگن و شکم در حین قاعدگی و یا در یک بازه زمانی مشخص از چرخه قاعدگی انجام شود.

نکات مهم سونوگرافی شکم و لگن

توجه به نوع لباس انتخابی برای انجام سونوگرافی شکم و لگن

حال که با بهترین زمان سونوگرافی شکم و لگن آشنا شدید و نکات مهم دیگر را در نظر گرفتید، بهتر است که با یک نکته مهم مقاله را به اتمام برسانیم. به طور کلی، لباسی که برای انجام سونوگرافی شکم و لگن انتخاب می کنید، باید راحت باشد تا بتوانید هر زمان که پزشک درخواست کرد، لباس خود را بالا یا پایین بکشید. پس سعی کنید که یک لباس مناسب و راحت را برای انجام سونوگرافی انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می کنیم مطالب دیگر مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

 

مطلب پیشنهادی

علت خونريزي بعد از ترميم بكارت

علت خونريزي بعد از ترميم بكارت

عمل ترمیم بکارت یک عمل سرپایی است که در حدود ۲۰ دقیقه طول میکشد. بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *