چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 6:51 قبل از ظهر

پیرسینگ نیپل چیست؟

پیرسینگ نیپل به عملی گفته میشود که در آن قسمت نوک سینه سوراخ میشود و جواهرات مختلف در قسمت سینه آویزان می شود. در سال های اخیر انجام این عمل جراحی مشتریان مخصوص به خود را داشته است و معمولا خانم ها بیشتر از آقایان از این عمل استقبال کرده‌اند‌. انجام پیرسینگ نیپل دلایل مختلفی دارد، برای مثال برخی انجام این عمل جراحی را به دلیل زیباتر نشان داده شدن سینه انجام می دهند. برخی دیگر می‌گویند که با استفاده از نیپل سینه نوک سینه آن ها برجسته تر نشان داده می‌شود و جذابیت جنسی بیشتری دارد.

عوارض پیرسینگ نیپل

انجام هر گونه عمل زیبایی و یا عمل جراحی در نقاط مختلف بدن می تواند عوارض مختلف برای بدن داشته باشد و پیرسینگ نیپل نیز از این قاعده مستثنا نیست. برخی از عوارض پیرسینگ نیپل موارد زیر هستند:

۱. عفونت

یکی از مشکلاتی که بعد از انجام پیرسینگ نیپل ممکن است گریبانگیر افراد شود ایجاد عفونت در محل سوراخ است. عرق کردن سینه ها و رسیدن عرق به محل سوراخ می‌تواند باعث ایجاد عفونت در محل شود. در برخی از موارد به دلیل عدم رعایت بهداشت این عفونت ممکن است گسترده تر شود و عوارض جانبی آن برای فرد افزایش پیدا کند.

عوارض پیرسینگ نیپل

۲. درد

یکی از عوارض شایع پیرسینگ نیپل وجود درد به صورت موضعی است. بدیهی است که زمانی که فرد روی سینه خود پیرسینگ نیپل دارد نمی‌تواند به راحتی از سوتین استفاده کند و فشرده شدن پیرسینگ نیپل به سوتین درد غیر قابل تحملی دارد. این درد در دو هفته بعد از انجام عمل جراحی بسیار زیاد است اما بعد از آن کمتر می شود.

۳. تورم

زمانی که پیرسینگ نیپل انجام میشود به وجود آمدن تورم در قسمت نوک سینه ها یکی از عوارض جانبی است. این تورم معمولاً با درد و قرمز شدن سینه ها همراه است و در برخی از موارد باعث ایجاد خارش به صورت موضعی میشود. فردی که پیرسینگ نیپل انجام می دهد باید خارش را تحمل کند در غیر اینصورت با خاراندن مقاوم محل زخم باعث بدتر شدن اوضاع می شود.

۴. ایجاد هماتوم

هماتوم ها کیست های پر از خون هستند که برای تخلیه کردن آنها نیاز به جراحی پزشکی وجود دارد. پیرسینگ نیپل اگر در زاویه درستی انجام نشود، باعث ایجاد هماتوم در نوک سینه می شود.

عوارض پیرسینگ نیپل

۵. به وجود آوردن مشکلات شیردهی

شاید با خود فکر کنید که هم اکنون مادر نیستید و نیازی به شیردهی ندارید، اما باید بدانید که پیرسینگ نیپل می‌تواند روند شیردهی را در آینده برای شما مختل کند. در هنگام شیردهی ممکن است جواهرات نیپل وارد گلوی نوزاد شوند و باعث ایجاد خفگی شوند.

حتی اگر در هنگام شیردهی جواهرات را از بدن خود خارج کنید، جریان شیر بیش از اندازه زیاد و خوردن شیر برای نوزاد سخت میشود. زمانی که کودک شیرخوار شما در حال دندان دراوردن است، با گاز گرفتن مداوم نوک سینه باعث ایجاد مشکلاتی مانند بروز زخم می شود.

۷. ایجاد اسکار

سوراخ کردن نوک سینه باعث به وجود آمدن اسکار از جمله اسکارهای لکوئیدی میشود. این مورد تنها و عمل جراحی پزشکی برطرف می شود.

چگونه می توان از عوارض پیرسینگ نیپل جلوگیری کرد؟

چگونه می توان از عوارض پیرسینگ نیپل جلوگیری کرد؟

اگر برای انجام عمل پیرسینگ نیپل به پزشک کاربلد و حاذقی مراجعه کنید، تقریبا ۵۰ درصد از راه را برای پیشگیری از به وجود آمدن عوارض پیرسینگ نیپل پیموده اید. رعایت کردن برخی از نکات بعد از انجام عمل پیرسینگ می تواند شما را تا حدود زیادی از عوارض پیرسینگ در امان نگه دارد.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بعد از انجام این عمل به آن توجه زیادی داشته باشید این است که باید از محل سوراخ محافظت ویژه ای کنید. توصیه می شود تا یک ماه بعد از انجام عمل پیرسینگ نیپل تنها در موارد ضروری از سوتین استفاده کنید، در غیر این صورت استفاده از سوتین را کنار بگذارید. مراقبت از محل زخم برای به وجود نیامدن عفونت یکی دیگر از مراقبت های لازم بعد از انجام پیرسینگ نیپل است.

چگونه می توان از عوارض پیرسینگ نیپل جلوگیری کرد؟

در صورتی که تمامی موارد بالا به صورت کامل رعایت شوند در حدود ۹۰ درصد احتمال به وجود آمدن هرگونه مشکلی بعد از پیرسینگ نیپل از بین می رود. ۱۰ درصد باقی مانده به بدن شما و نحوه ترمیم زخم ها بستگی دارد. برای مثال افرادی که بد زخم هستند بیشتر از سایر افراد در معرض عوارض بعد از پیرسینگ نیپل قرار می گیرند. به همین دلیل سیستم ایمنی بدن شما می تواند ۱۰ درصد باقی مانده از راه را کند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از وب‌سایت سیب را در برنامه‌ روزانه خود وارد کنید. با سیب از آخرین ترندها با خبر شوید.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳