جمعه , 31 فروردین 1403 - 11:34 قبل از ظهر

علایم صددرصدی بارداری

بدون شک بارداری یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های هر خانمی در طول زندگیش است.بهترین روش برای اطمینان از باردار بودن انجام تست بارداری است، اما بعضی از بانوان علائمی را تجربه می‌کنند. با این وجود تشخیص بارداری در ماه اول اندکی دشوار است، زیرا برخی از نشانه‌های این دوران مشابه علائم مربوط به قاعدگی است. آیا می‌دانید که علایم صددرصدی بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شوند؟ برای آگاهی از پاسخ این پرسش در این مطلب از مجله اینترنتی سیب با ما همراه باشید.

علایم صددرصدی بارداری در هفته اول

خانم‌ها در هفته اول بارداری معمولا هیچ تغییری را احساس نمی‌کنند، زیرا به تصور خودشان در حال سپری کردن دوره پریود خود هستند. در این زمان حتی الگوی قاعدگی نیز تغییری نکرده و مانند ماه‌های پیشین انجام می‌شود. تنها تفاوت موجود این است که این آخرین پریودی است که زنان باردار تا 9 ماه دیگر پشت سر می‌گذارند. البته ممکن است که در ظاهر چیزی احساس نکنند، اما در رحم و بدن آن‌ها دگرگونی‌هایی در حال رخ دادن است. به مجموع این تغییرات شروع بارداری می‌گویند. در واقع خانم‌ها از پایان این هفته باید خود را آماده تجربه اتفاقات جدید و بزرگ نمایند.

علایم صددرصدی بارداری در هفته اول

علائم اولیه بارداری پس از اینکه واقعا لقاح انجام شده، یعنی هفت روز پس از آخرین زمان قاعدگی خود را نشان می‌دهند. شایع‌ترین نشانه بارداری عقب افتادن پریود است. همچنین شروع دردهای لگنی و گرفتگی جزئی این ناحیه از بدن و همچنین لکه‌بینی یک تا چند روزه نیز از علائم ابتدایی نشان‌دهنده باردار شدن هستند. برخی دیگر از علایم صددرصدی بارداری عبارتند از:

  • حالت تهوع و استفراغ.
  • تغییرات در سینه مانند حساس شدن، تورم، سوزن‌سوزن شدن یا مشاهده سیاهرگ‌های آبی قابل توجه.
  • بروز سردردهای ناگهانی.
  • افزایش دمای نرمال بدن یا اصطلاحا گر گرفتن.
  • تکرر ادرار.
  • افزایش نفخ شکم.
  • احساس گرفتگی خفیف در ناحیه لگن.
  • احساس خستگی و کسالت بدون داشتن فعالیت بدنی زیاد.
  • گرفتگی لگن بدون خونریزی و لکه‌بینی.
  • تغییر در ذائقه غذایی.
  • تغییر رفتاری و کم شدن آستانه صبر.
  • تقویت حس بویایی.
  • احساس طعم فلز در دهان.

علایم صددرصدی بارداری در هفته اول

علایم صددرصدی بارداری قبل از پریود

توجه به علایم صددرصدی بارداری قبل از پریود به خانم تازه باردار شده برای مدیریت درست این دوران کمک می‌کند. بروز اولین نشانه‌های بارداری در خانم‌ها متفاوت است. اما همانطور که بیان شد، متداول‌ترین نشانه حاملگی عقب افتادن دوره عادت ماهانه است.

لکه بینی پیش از پریود

لکه‌بینی یکی از بارزترین نشانه‌های اولیه بارداری قبل از عقب افتادن دوره قاعدگی است. معمولا بعد از اینکه لقاح صورت می‌گیرد، تخمک بارور شده و پس از تقسیم سلولی به سمت دهانه رحم برای لانه‌گزینی حرکت می‌کند. این اتفاقات در اغلب اوقات با لکه‌بینی همراه است. خانم‌ها گاهی مواقع لکه‌بینی را با درد در ناحیه شکم تجربه می‌نمایند.

علایم صددرصدی بارداری قبل از پریود

ترشحات واژن پیش از پریود

معمولا واژن مقداری ترشحات دارد که امری طبیعی است. در حالی که ترشحات ناشی از بارداری که قبل از عقب افتادن دوران قاعدگی به وجود می‌آیند، مایعاتی غلیظ هستند. به طور معمول میزان ترشحات واژن در هنگام تخمک‌گذاری بیشتر می‌شوند. این مایعات می‌توانند شفاف یا سفید رنگ باشند. خانم‌ها اگر با ترشحات غیرطبیعی یا بیش از حد معمول مواجه شوند، باید آن را به عنوان یکی از علائم اولیه بارداری قبل از پریود بدانند.

افزایش بزاق دهان پیش از پریود

افزایش بزاق دهان را که به دلیل تغییر در پتیالیسم رخ می‌دهد، به عنوان یکی از علایم صددرصدی بارداری پیش از پریود محسوب می‌شود. تغییرات هورمونی از جمله دلایل مهم این امر است. به طور کلی افزایش آب دهان به منظور هضم بهتر غذا انجام می‌شود. این مشکل را نباید زیاد جدی گرفت و تا زمان حاد نشدن آن نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

علایم صددرصدی بارداری قبل از پریود

خستگی مفرط پیش از پریود

یکی دیگر از نشانه‌های اولیه بارداری پیش از عقب افتادن دوره عادت ماهیانه، احساس خستگی مفرط است. علت این مشکل تغییر در سطح هورمون‌های بدن است. معمولا خانم‌های باردار در دوران حاملگی خود نیاز به استراحت و خواب بیشتری دارند. برای رفع این مشکل به پزشک مراجعه کرده و در صورت قطعی شدن بارداری، ویتامین‌های مورد نیاز بدن را به صورت روزانه مصرف کنید. به یاد داشته باشید که کمبود ویتامین به خصوص در دوران حاملگی مشکلات زیادی را برای بدن به همراه دارد.

حالت تهوع پیش از پریود

افرادی که منتظر شروع دوران بارداری خود هستند، با حالت تهوع متوجه این موضوع می‌شوند. با این نشانه حتی قبل از عقب افتادن پریود نیز می‌توان به راحتی از حاملگی مطمئن شد.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳