یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 7:02 قبل از ظهر

برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟

تریاک یکی از مواد مخدر سنتی است که از گذشته تا امروز افراد بسیار زیادی را گرفتار کرده و تعداد کسانی که به این ماده مخدر اعتیاد دارند زیاد است. افرادی که تصمیم می‌گیرند تا تریاک را ترک کنند نباید به صورت ناگهانی این ماده مخدر را کنار بگذارند. روش های مختلفی برای ترک تریاک و سایر مواد اعتیادآور وجود دارد که هر یک از افراد با توجه به قدرت جسمی یا نوع ماده مخدری که استفاده می کنند می توانند یکی از این روش ها را انتخاب کنند. یکی از دلایلی که باعث می شود افراد از ترک مواد مخدر امتناع کنند، مشکلات بعد از ترک مانند دردهای ناراحت کننده، اضطراب، افسردگی و بی خوابی است.
بنابراین فرد معتاد ممکن است به خاطر رهایی از درد عضلات، بی خوابی و یا مشکلات گوارشی از داروها یا مواد دیگری استفاده کند که اثرات بدی روی بدن دارند. افرادی که به یک ماده مخدر مانند تریاک اعتیاد پیدا کرده اند، به مرور زمان به این مواد وابستگی پیدا می‌کنند و حتی این ماده نیز دیگر نمی تواند وابستگی آن ها را برطرف کند؛ بنابراین ممکن است مرتب مواد قوی تری را جایگزین تریاک کنند و بیشتر به بدن خودشان آسیب بزنند. توصیه ما این است که افرادی که به تریاک اعتیاد دارند، قبل از اقدام به ترک با افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنند و از طریق کلینیک های معتبر ترک اعتیاد اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.
قرص های مکمل مورد نیاز بدن برای ترک تریاک
در کلینیک های ترک اعتیاد افراد معتاد زیر نظر پزشکان و مشاوران مراحل ترک را آغاز می‌کنند و در صورت نیاز برای تسکین دردها از قرص های مسکن استفاده می کنند. البته این افراد باید در طول دوره درمان از مکمل ها و مواد غذایی مقوی نیز استفاده کنند. ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟ پس با کارشناسان سیب همراه باشید تا پاسخ این پرسش را پیدا کنید.

قرص های مکمل مورد نیاز بدن برای ترک تریاک

استفاده از قرص های مکمل مورد نیاز بدن برای ترک تریاک، به منظور سم زدایی و از بین بردن وابستگی جسمی، ضروری است. افرادی که تریاک یا هر ماده مخدر دیگری را کنار می گذارند به شدت از نظر بدنی ضعیف می‌شوند. به همین خاطر باید در طول مدتی که از مواد مخدر استفاده نمی کنند، بنیه بدنی خودشان را قوی کنند. به همین خاطر در این قسمت به برخی از مکمل های مورد نیاز بدن در هنگام ترک تریاک اشاره می کنیم. البته توصیه ما این است که مصرف هر یک از این مکمل ها با توصیه پزشک باشد. در غیر این صورت ممکن است برای برخی از افراد مشکلاتی را به وجود بیاورد.
قرص های مکمل مورد نیاز بدن برای ترک تریاک
مکمل کلسیم و منیزیم
همانطور که می‌دانید بسیاری از مشکلات مربوط به درد و گرفتگی عضلات به خاطر کمبود منیزیم و کلسیم در بدن است. به همین خاطر افرادی که در حال ترک تریاک و سایر مواد مخدر هستند، باید از این مکمل ها استفاده کنند. چرا که یکی از عوارض ترک تریاک، درد بدن و درد عضلات است؛ بنابراین مصرف این دو مکمل بسیار برای این افراد مفید است؛ اما اگر تحت نظر پزشک اقدام به ترک تریاک نموده اید و پزشک شما این دارو را برای شما تجویز نکرده است، نباید به صورت خودسرانه این مکمل ها را استفاده کنید.
مصرف مواد دارای پروبیوتیک
بسیاری از افراد معتاد هنگام ترک تریاک دچار مشکلات گوارشی می شوند و این مشکل خیلی ناراحت کننده و عذاب آور است. مصرف موادی که دارای پروبیوتیک هستند، عملکرد روده را بهبود می بخشد و باعث می شود تا مواد مغذی راحت تر در بدن جذب شوند؛ بنابراین مصرف موادی مانند ماست ها و لبنیاتی که حاوی پروبیوتیک هستند برای این افراد مفید است.
قرص های مکمل مورد نیاز بدن برای ترک تریاک
پودر پروتئین
استفاده از موادی که دارای پروتئین هستند و خوراکی ها و غذاهایی که حاوی پروتئین هستند، پس از ترک تریاک بسیار توصیه می‌شود؛ اما بدن افراد معتاد به قدری آسیب دیده است که با مصرف مواد غذایی نمی توانند کمبود های به وجود آمده را جبران کنند؛ بنابراین این افراد باید از مکمل های پروتئینی استفاده کنند تا آسیب های وارده به بدن را سریع تر جبران کنند.
قرص مکمل گابا
یکی از عوارض ترک اضطراب افسردگی و مشکلات روانی است. مکمل هایی که دارای اسیدهای آمینه هستند می توانند برای افراد معتاد مفید باشند و این مشکلات را از بین ببرند؛ بنابراین مصرف مکمل گابا می تواند باعث آرامش فرد معتاد شود و برای او مفید باشد.
قرص های مسکن با تجویز پزشک مورد نیاز بدن برای ترک تریاک

قرص های مسکن با تجویز پزشک مورد نیاز بدن برای ترک تریاک

افرادی که در حال ترک تریاک هستند باید با احتیاط از قرص های مسکن استفاده کنند. به همین خاطر توصیه ما این است که قرص های مسکن با تجویز پزشک استفاده شود. چرا که ممکن است ایجاد وابستگی کند و مشکلات فرد معتاد را بیشتر کند. قرص هایی که برای ترک تریاک توصیه می شوند، قرص بوپرنورفین، قرص متادون، قرص نالوکسان و قرص گیاهی حب الشفا است.
البته همانطور که گفتیم مصرف هر یک از این داروها باید تحت نظر پزشک باشد. چرا که برخی افراد ممکن است به توصیه دیگران با مصرف شربت تریاک یا متادون اقدام به ترک کنند که این داروها خودشان وابستگی ایجاد می‌کنند و مصرف آن ها به صورت خودسرانه اشتباه است. داروهایی مانند بوپرنورفین نیز تداخل دارویی ایجاد می کند و خود یک ماده مخدر محسوب می شود، متادون نیز چنین خواصی دارد. به همین خاطر این داروها حتما باید توسط پزشک تجویز شوند در غیر این صورت تاثیر مثبتی برای ترک اعتیاد نخواهند داشت. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *