پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 6:37 بعد از ظهر

ترک تریاک چند روز طول میکشد

مدت زمان ترک مواد مخدر به خصوص تریاک به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. به عنوان مثال سن فرد معتاد، مدت زمانی که مواد مصرف کرده و دوز مصرفی تریاک جز عواملی هستند که روی مدت زمان ترک تاثیر دارند. با توجه به اینکه فرد بیمار چه شرایطی داشته و چه مدت از مواد مخدری مانند تریاک استفاده کرده، ممکن است از یک هفته تا سه هفته در کلینیک های ترک اعتیاد و تحت نظر پزشکان متخصص بتواند این ماده مخدر را ترک کند. توجه داشته باشید که ترک ناگهانی تریاک یا سایر مواد مخدر می تواند برای فرد معتاد خطرناک باشد و عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد.
به همین خاطر بهتر است افرادی که قصد ترک تریاک را دارند، تحت نظر پزشک متخصص در کلینیک های ترک اعتیاد قرار بگیرند و به صورت تدریجی شروع به ترک تریاک نمایند. در روش ترک تدریجی تریاک، در اولین قدم پزشک متخصص وضعیت فرد معتاد را بررسی می‌کند و با توجه به دوز مصرفی، داروهایی برای بیمار تجویز می کند تا بتواند به صورت تدریجی و تحت نظر پزشک این ماده مخدر را ترک کند.
طول درمان ترک تریاک چند روز طول است؟
آغاز سم زدایی بدن و پاک کردن بدن از تریاک پروسه ای زمان‌بر است و به صورت یک دفعه امکان پذیر نیست. در روزهای دوم و سوم پس از ترک علائم مانند درد اضطراب بی خوابی و … به سراغ فرد معتاد می آید؛ اما اگر این دوره تحت نظر پزشک متخصص سپری شود، ترک تریاک دارای کمترین خماری و درد می باشد. پس از گذشت یک هفته از شروع ترک تریاک، فرد معتاد به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده و سموم از بدن او خارج شده‌اند؛ اما این پایان راه نیست و دوره نقاهت بیمار همچنان ادامه دارد؛ بنابراین فردی که برای ترک تریاک اقدام کرده باید به رژیم غذایی خودش توجه ویژه ای داشته باشد. از مواد غذایی غذایی مقوی، ویتامین ها و داروهایی که به عنوان مکمل پزشک برای او تجویز کرده استفاده کند. در ادامه این بحث با معرفی روش ترک تریاک مناسب و طول درمان ترک تریاک در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.
طول درمان ترک تریاک چند روز است؟

طول درمان ترک تریاک چند روز است؟

طول درمان ترک تریاک معمولاً ۱۰ روز است و اگر فردی که به تریاک اعتیاد دارد، قصد ترک این ماده مخدر را داشته باشد باید در کلینیک های ترک اعتیاد و تحت نظر پزشک ابتدا شروع به سم زدایی بدن کند. در این مرحله ممکن است عوارض ترک تریاک خودش را نشان دهد و فرد معتاد دچار خماری و مشکلات عدیده‌ای شود. به همین جهت باید از داروهای مکمل برای کاهش درد های خماری و عوارض ترک استفاده کند. معمولاً دردهای پس از ترک یک هفته بعد از بین می روند؛ اما ضعف و ناتوانی و مشکلات روحی همچنان ادامه دارد؛ بنابراین می توان گفت که پس از روز دهم بیمار کاملا پاک شده است و دیگر نیاز به مراقبت ندارد.
دقیقا همین موقع است که فرد معتاد نیاز به مشاور و استفاده از توصیه های یک روانپزشک دارد. شرکت در گروه درمانی، ترک اعتیاد و آموزش مهارت های لازم برای زندگی در کنار تغذیه سالم می تواند به فرد معتاد کمک کند تا فشارهای وارده را تحمل کند و راحت تر بتواند این دوره را طی نماید.
طول درمان ترک تریاک چند روز است؟
بسیاری از افراد معتاد به صورت خودسرانه اقدام به ترک می کنند و ممکن است در این حالت ترکیب تریاک برای آن ها زیاد طول بکشد. اما افرادی که بتوانند به تدریج و با استفاده از نظر افراد متخصص این کار را انجام بدهند، می‌توانند به صورت کامل از تریاک رهایی پیدا کنند. همانطور که می دانید تریاک هم وابستگی روح ایجاد می کند و هم وابستگی جسمی، بنابراین ممکن است فردی که یک بار ترک کرده مجدداً لغزش کند و برای بار دوم هم به مصرف تریاک روی بیاورد.

روش ترک تریاک مناسب با شرایط شما

روش ترک تریاک مناسب با شرایط شما تنها در کلینیک های معتبر ترک اعتیاد به کار گرفته می‌شود. اگر شنیده اید که برخی افراد با متادون بدون درد و خماری تریاک را در منزل ترک کرده اند، تصور شما کاملاً اشتباه است. برخی افراد نیز به دیگران توصیه می‌کنند که با داروهای گیاهی و یا با اسپند و خوردن دانه های آن تریاک را ترک کنند.
طول درمان ترک تریاک چند روز است؟
هیچ یک از این روش ها به صورت قطعی جواب نمی دهد و شما باید حتما تحت نظر پزشک متخصص و روانپزشک اقدام به ترک تریاک نمایید تا موفق شوید. روش های متفاوتی برای ترک تریاک وجود دارد.
روش هایی مانند ترک تریاک در منزل، ترک تریاک در کلینیک های ترک اعتیاد، ترک تریاک در کمپ های ترک اعتیاد، ترک اعتیاد با استفاده از داروهای گیاهی و … اما اینکه کدام یک از روش ها مناسب شما است، با توجه به سن شما، موادی که مصرف می کنید یا دوز مصرفی متفاوت است. توصیه کارشناسان سیب به شما، استفاده از خدمات ترک مواد مخدر در کلینیک های ترک اعتیاد است. چراکه در این مراکز سم زدایی به صورت تدریجی انجام می شود و افرادی که شرایط خاصی داشته باشند می توانند از خدمات سم زدایی سریع استفاده کند و با موفقیت کامل تریاک را ترک کنند.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

یک دیدگاه

  1. سلام من ۵۳ساله وبیمارپیوندکلیه هستم یک تادوگرم مصرف تریاک بصورت دودی دارم ومیخواهم تریاک راترک کنم
    لطفابفرماییدهزینه ترک تریاک درمرکزشماچقدرمیباشد
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳