جمعه , 31 فروردین 1403 - 8:42 قبل از ظهر

ترک هروئین چند روز طول میکشد

اعتیاد به هروئین یکی از اعتیاد های بسیار مخرب به مواد مخدر است. دلیل آن تاثیر مرگبار بر سیستم بدن است. همچنین ترک هروئین سخت ترین نوع ترک اعتیاد می باشد. چگونگی ترک این ماده اعتیادآور و مدت زمان مورد نیاز برای آن مورد سوال بسیاری از افراد است که قصد دارند در این راه برای سلامتی خود و یا اطرافیانشان قدم بزرگی بردارند. مصرف هروئین سموم زیادی را وارد بدن مصرف کننده می کند که تاثیر زیادی بر کبد و کلیه آن خواهد گذاشت. می دانیم که کلیه و کبد در بدن انسان مسئول دفع سموم هستند و در صورتی که عملکرد خود را از دست بدهند سموم به سرعت در بدن پخش خواهند شد.

اعتیاد به هروئین چگونه است؟

اعتیاد به هروئین بدترین نوع اعتیاد به مواد مخدر است. تاثیر مستقیم بر اندام های داخلی بدن همچون دستگاه گوارش، سیستم اعصاب مرکزی و همچنین سیستم های دفع سموم سبب می شود تا کل سیستم بدن تحت تاثیر این مواد قرار بگیرد. بسیاری از افراد که به صورت طولانی مدت به این مواد اعتیاد دارند خیلی سخت می توانند اعتیاد خود را ترک کنند. البته بر تمامی سیستم های فوق تاثیرات مخرب و تقریبا جبران ناپذیری وارد می شود. کسانی که به این مواد وابستگی شدید دارند معمولا اوردوز می کنند. دلیل آن تاثیر بر سیستم تنفسی و کاهش تنفس و بالا بردن شدید ضربان قلب است.
ماندگاری علائم و عوارض ترک هروئین

نحوه ترک هروئین

ترک هروئین باید به صورت اصولی و به آرامی و آهسته صورت بگیرد. زیرا ترک اعتیاد به صورت یکباره ممکن است فرد به مرگ دچار شود. به همین دلیل اعتیاد به این ماده مانند سایر مواد مخدر نیست. ترک آن باید بر اساس اصول و قواعدی باشد که متخصصان آن را مطرح و معرفی کرده اند. در این صورت امکان اوردوز و مرگ بیمار بسیار زیاد است.

ماندگاری علائم و عوارض ترک هروئین

علائم و عوارض ترک هروئین بر سیستم بدن خیلی زود خود را نشان می دهند. مقدار مصرف مواد و همچنین بدن مصرف کننده دو فاکتور مهم در تعیین زمان دقیق ترک آن هستند. البته شرایط های روحی و جسمی و سن افراد بر بروز این عوارض نیز تاثیر گذار هستند. عوارض و علائم پس از ترک هروئین در افراد به صورت های مختلفی خود را نشان می دهند. به لحاظ روحی شایع ترین و متداول ترین عارضه میل شدید به مصرف دوباره مواد و استخوان درد هستند. میل شدید به صورتی خود را نشان می دهد که فرد به شدت مستاصل و درمانده می شود.
البته که این نشانه به مرور زمان و با گذشت هر روز کمتر و بهتر خواهد شد. افرادی که به این مواد مخدر اعتیاد دارند 6 تا 12 ساعت پس از مصرف برای کاهش درد خماری دوباره از آن استفاده می کنند. در زمان ترک آن علائم خماری در روزهای دوم و سوم به اوج خود می رسند و در روزهای 5 تا 10 روز کم کم از آنها کاسته می شوند.
خماری هروئین چند روز طول میکشد
به طور کلی عوارض ترک هروئین دارای عوارض و علائم زیر هستند:
  • درد های شدید عضلانی و استخوانی
  • بی خوابی و بی قراری
  • مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ و تهوع شدید و درد های شکمی و بی اشتهایی
  • افزایش ضربان قلب
  • پرش اندام ها
  • بی حالی و بی حوصلگی
  • پرخاشگری و بداخلاقی
  • تب و لرز
  • عدم تمرکز
  • هذیان گویی

ماندگاری علائم و عوارض ترک هروئین

خماری هروئین چند روز طول میکشد

با توجه به مواردی که در متن فوق عنوان شد می توان گفت عملیات سم زدایی در ترک هروئین به صورت میانگین 5 روز است و ممکن است حداکثر تا ده روز به طول بیانجامد. اما ترک آن مسلما منظور سم زدایی بدن نیست. بلکه درمان قطعی و همیشگی مصرف این ماده مخدر است. علائم جسمانی ترک هروئین خیلی زود تر از علائم روحی از بین می روند. از بین رفتن عوارض های روحی و ناراحتی و مهم تر از همه میل شدید به مصرف دوباره ممکن است تا ماه ها طول بکشد. در صورتی که ترک کننده بر علائم روحی فائق نباشد احتمال بازگشت دوباره وی بسیار زیاد است.
ترک هروئین چقدر طول می کشد؟

ترک هروئین چقدر طول می کشد؟

ترک هروئین با احتساب سم زدایی و از بین رفتن عوارض روحی چندین ماه طول می کشد. البته این زمان برای برطرف کردن عوارض خماری و نیاز بدن برای مصرف می باشد. اما بدیهی است افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده اند بیشتر از هرکس دیگه ای در خطر مصرف مواد هستند. این افراد بسیار آسیب پذیر می باشند و ممکن است با تلنگری کوچک و یا شرایط های حساس دوباره به مصرف این ماده مخدر روی بیاورند. به همین جهت به این افراد، اطرافیان و خانواده وی تذکر داده می شود که ماه ها و شاید سال ها این افراد به یک حمایتگر حرفه ای مانند روانشناس خبره نیاز داشته باشند.
جمع بندی
از روز اول اقدام به ترک هروئین و از روز های ابتدایی سم زدایی تا لحظات آخر که فرد به لحاظ روحی و جسمی از اعتیاد پاک شده باشد به حمایت و توجه نیاز دارد. یک تعارف ساده یا مشکل کوچک می تواند این افراد را دوباره به روز های تاریک اعتیاد باز گرداند. مجله اینترنتی سیب با بهترین مطالب در کنار شماست تا این روزها را کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳