شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 3:53 قبل از ظهر

چسباندن کاشی روی دیوار گچی

کاشی ها جزء تجهیزاتی هستند که بعد از نصب می توانند جلوه بصری بسیار زیبایی را با خود به همراه داشته باشند. با اینکه فرایند نصب این تجهیزات زیاد دشوار و مشکل نیست، اما اگر قرار باشد آن ها را بر روی دیوارهای گچی بچسبانید، باید به خوبی با انجام این کار آشنایی داشته باشید. ما در سیب قصد داریم تا شما را با چسباندن کاشی روی دیوار گچی بیشتر آشنا کنیم و ببینیم که برای انجام این کار چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت.

چسباندن کاشی روی دیوار گچی

نصب کاشی روی دیوار گچی

کاشی ها جزء قدیمی ترین تجهیزاتی هستند که توسط بشر برای زیباسازی و ایجاد جلوه بصری بر روی دیوارها استفاده می شود. امروزه هم می توان به سادگی ردپای آن ها را در ساختمان ها و منازل به خوبی مشاهده کرد. با اینکه شاید در نگاه اول چسباندن کاشی روی دیوار گچی چندان سخت و مشکل نباشد، اما باید بدانید تنها کسانی از پس این کار برمی آیند که در کنار دانستن ریز جزئیات نصب کاشی روی دیوار گچی، علم و دانش انجام این کار را هم بدانند.
در صورتی که تجربه کاری بالایی در زمینه چسباندن کاشی به دیواری گچی ندارید، پیشنهاد می کنیم که این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. اما اگر تصمیم دارید که این کار را خودتان انجام دهید و یا اینکه علاقه مند هستید که با مراحل مختلف آن آشنایی داشته باشید، اجازه دهید تا شما را در جریان این روند قرار دهیم.

نصب کاشی روی دیوار گچی

در ابتدا برای چسباندن کاشی روی دیوار گچی به یک ملات نیاز پیدا خواهید کرد. با اینکه سیمان گزینه ای مناسب برای نصب کاشی روی دیوار گچی به نظر می رسد، اما پیشنهاد می کنیم برای دریافت نتایج بهتر، از چسب های مخصوص کاشی یا سرامیک استفاده کنید. شما می توانید این مدل از چسب ها را از مغازه هایی که در زمینه فروش مصالح ساختمانی فعالیت می کنند، تهیه کنید. در قدم بعد نیز نیاز است تا تجهیزاتی که برای چسباندن کاشی روی دیوار گچی نیاز دارید را گردآوری کنید. این تجهیزات می توانند ماله، مداد، کاشی بر، دوغاب، نوار اندازه گیری و… باشد.

نصب کاشی روی دیوار گچی

قدم به قدم با آموزش چسباندن کاشی روی دیوار گچی

حال که هم چسب مخصوص کاشی را آماده کرده اید و هم تمامی تجهیزات را جمع آوری نمودید، زمان آن رسیده است که با مراحل کامل چسباندن کاشی روی دیوار گچی آشنا شوید. اول از همه باید اطمینان پیدا کنید که دیوار گچی شما آماده است. در صورتی که دیوار به تازگی گچ کاری شده است، شما باید حداقل دو هفته صبر کنید و بعد از آن نسبت به نصب کاشی روی آن اقدام نمایید.
اگر هم مشاهده کردید که گچ کاری دیواری قدیمی بوده و حفره و یا سوراخ درون آن وجود دارد، می توانید ابتدا به کمک دوغاب تمامی این حفره ها و سوراخ ها را بپوشانید و سپس قسمت های پوشانده شده را گچ کاری کنید. قبل از اقدام برای چسباندن کاشی روی دیوار گچی، به صورت کامل مطمئن شوید که دیوار مورد نظر شما خشک شده و تمیز است. اگر دیوار گچی مورد نظر شما دیوار حمام بود و یا احتمال می دهید که مدت زمان طولانی در معرض رطوبت قرار دارد، می توانید یک لایه سیمان بر روی آن بکشید تا خاصیت ضدآب پیدا کند.

قدم به قدم با آموزش چسباندن کاشی روی دیوار گچی

قدم بعدی برای چسباندن کاشی روی دیوار گچی این است که شما دیوار مورد نظر خود را اندازه گیری کنید تا به خوبی از مقدار کاشی مورد نیاز و چسب کاشی اطلاع پیدا کنید. حال زمان این رسیده است تا چسب کاشی را بر روی دیوار مورد نظر خود، بکشید. برای انجام این کار می توانید از ماله استفاده کنید. چسب کاشی استفاده شده باید یک لایه بسیار نازک باشد که اگر در زیر آن با مداد چیزی کشیده اید، قابل دیدن باشد.
همچنین نیاز است به کمک ماله های شیار دار، با زاویه 45 درجه بر روی چسب کاشی شیارهایی ایجاد کنید تا بعد از نصب کاشی روی دیوار گچی، به خوبی به آن بچسبد. چسب های کاشی به سرعت خشک می شوند، از این رو بعد از کشیدن آن ها بر روی دیوار گچی، باید سریعا نسبت به نصب کاشی اقدام کنید. حال کافی است یک لایه از چسب را بر قسمت کناری کاشی نصب شده بکشید و سپس کاشی بعدی را بر روی دیوار قرار دهید.

مطلب پیشنهادی

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام[

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام]

ایران سرام عرضه کننده کاشی ضد اسید از تولید کننده های معتبر کاشی و سرامیک …

یک دیدگاه

  1. سلام و درود
    توضیحات بسیار ناقص بود و اصلا کاربردی نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳