شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 4:48 بعد از ظهر

آجر لفتون چیست و مشخصات فنی آن در آجربان

آجر لفتون یکی از انواع آجرهای ساختمانی است که در ساخت و سازهای مختلفی استفاده می‌شود. لفتون، نام یک روستا در توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان است، این نوع آجر برای نخستین بار در روستای لفتون تولید شد و به همین دلیل به آن، آجر لفتون می‌گویند. امروزه آجر لفتون در شهرهای مختلف استان اصفهان و استان‌های دیگر مانند یزد تولید و استفاده می‌شود. این آجر به دلیل خواص مکانیکی و ظاهری خاص خود، جزو آجرهای محبوب در ساختمان‌های سنتی و مدرن محسوب می‌شود. این مصالح ساختمانی پرکاربرد را می‌توانید به صورت آنلاین و با قیمت مناسب از آجربان تهیه کنید.

 آجر لفتون چیست

 آجر لفتون چیست

آجر لفتون یک نوع آجر ساختمانی است که در دو رنگ زرد و قرمز تولید می‌شود. این نوع آجر در سایز بزرگ، بیشتر در مواردی مانند دیوار چینی محوطه‌ها، حصارهای باغ‌ها و ویلاها، سوله‌ها و حیاط‌های منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل خواص مکانیکی و ظاهری منحصر به فرد خود، جزو مصالح محبوب در ساخت ساختمان‌های سنتی و مدرن محسوب می‌شود؛ اما امروزه کاربردهای آن بسیار بیشتر شده است.

آجر لفتون در سایز کوچک نیز در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این نوع آجرها بیشتر در چیدمان دیوارهای اتاق‌ها، تراس‌ها، درپوش حمام و دستشویی و همچنین در سقف با استفاده از تیرآهن به کار می‌روند. سایز آجر لفتون براساس نیازهای ساختمانی و خواص مصالح تنظیم می‌شود.

این آجرها به دلیل مقاومت مکانیکی و ویژگی‌هایی مانند سازش‌پذیری با مصالح مختلف، جزو گزینه‌های محبوب در ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی محسوب می‌شوند، این مصالح با انتخاب رنگ و سایز مناسب، به زیباتر شدن طراحی ساختمان کمک می‌کنند و جذابیت آن را افزایش می‌دهند.

آجر لفتون به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مرغوب، در پایان کار بندکشی استفاده می‌شود و همزمان کار نما را نیز انجام می‌دهد، بنابراین با استفاده از این مصالح، می‌توان به طور همزمان دیوارها و نماهای ساختمان را اجرا کرد. این نوع از آجر‌ها در مدل‌های گوناگون تولید می‌شوند و شامل انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و سایزهای مختلف هستند که به سلیقه و نیاز ساختمان و معماری آن بستگی دارند.

این آجرها از خاک رس تولید می‌شوند، بدین صورت که ابتدا خاک رس به شکل مخلوطی از خاک و آب آماده می‌شود، سپس این مخلوط در قالب‌های آجرسازی قرار می‌گیرد و در کوره‌های خاصی پخته می‌شود که این فرآیند پخت، به آجر لفتون مقاومت و سختی لازم برای استفاده در ساختمان‌ها را می‌بخشد.

 مشخصات فنی آجر لفتون

خاک رس منطقه اصفهان به عنوان یکی از بهترین خاک‌های رس برای پخت آجر شناخته می‌شود، این خاک در اصفهان بدون ناخالصی و با کیفیت بالا وجود دارد و برای تولید آجر لفتون بسیار مناسب است.

پرمصرف‌ترین و پرکاربرد‌ترین نوع آجر لفتون مورد استفاده، نوع 10 گل است که 10 سوراخ دارد، این سوراخ‌ها به منظور کاهش وزن آجر، عایق‌بندی و ایجاد خلا در آن به کار رفته‌اند. آجر 10 گل در مناطق مختلف ایران به نامهای مختلفی مانند آجر بهمنی، آجر زبره و آجر ده سوراخ شناخته می‌شود. این آجر معمولا نمای سه طرفه دارد و استفاده اصلی آن در دیوار‌چینی، سقف و سوله‌ها است.

ابعاد آجرهای لفتون معمولا به صورت 10 در 5 در 2 سانتی‌متر هستند و شکل آن مکعبی است، اما این ابعاد براساس نیازهای ساختمانی و طرح معماری می‌توانند متغیر باشند.

آجر لفتون به دلیل مقاومت بالا در برابر وزن و فشار، برای ساخت دیوارهایی که نیاز به تحمل وزن و فشار دارند، استفاده می‌شود. این آجر به صورت پازلی یا همان چیدمان سطحی متناوب استفاده می‌شود تا مقاومت آن در برابر فشار و وزن بیشتر شود و با این روش چیدمان، توزیع و تحمل وزن بهتری در سطح دیوار ایجاد می‌شود و استحکام و پایداری آن افزایش می‌یابد.

این مصالح به صورت آجر دوبله یا آجر دو‌قلو سفارش داده می‌شوند و دارای دو قسمت یکسان هستند که هم می‌تواند دیوارهای حائل و غیر حائل ایجاد کند و هم بعد از مراحل بندکشی و ساخت دیوار، نیازی به ایجاد نمای جدید نیست، به عبارت دیگر آجر دوبله می‌تواند همزمان وظیفه دیوارسازی و نماسازی را بر عهده داشته باشد.

 مشخصات فنی آجر لفتون

خرید انواع آجر لفتون در آجربان

آجربان یک مجموعه آنلاین است که در زمینه عرضه و فروش انواع آجر فعالیت می‌کند و با داشتن بیش از 50 سال تجربه در این صنعت و همکاری با واحدهای تولیدی آجر و شرکت‌های حمل و نقل مجرب، توانسته است تبدیل به یکی از معتبرترین و بهترین تامین کنندگان آجر در سطح کشور شود.

شما می‌توانید از طریق آجربان به انواع محصولات آجری با بالاترین استاندارد کیفی و چرخه عرضه و تقاضا دسترسی داشته باشید، همچنین مجموعه آجربان قادر است که محصولات متنوعی را در کمترین زمان و به راحتی برای مشتریان عزیز فراهم کند که نمایانگر عملکرد مشتری محور آن است، برای بهره‌مندی از خدمات این مجموعه و خرید بهترین و باکیفیت‌ترین انواع آجر لفتون با مناسب‌ترین قیمت روز بازار و همچنین اطلاع از قیمت آجر سفال می‌توانید به سایت آجربان مراجعه نمایید، در این سایت امکان خرید آسان و ارزان آجرهای لفتون در کمترین زمان ممکن وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام[

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام]

ایران سرام عرضه کننده کاشی ضد اسید از تولید کننده های معتبر کاشی و سرامیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *