جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 3:11 قبل از ظهر

سورچه چیست؟

سورچه ماده مخدر جدیدی است که عملکردی شبیه به هروئین دارد و وابستگی زیادی در مصرف کنندگان ایجاد می کند. این ماده مخدر جزء مواد لابراتوری است که توسط سوداگران مواد مخدر تولید و روانه بازار شده است. اغلب افراد این ماده مخدر را برای پارتی ها و خوشگذرانی ها استفاده می کنند تا دچار سرخوشی شوند. اما سورچه به شدت اعتیادآور می باشد. افراد با مصرف آن وابسته به این ماده مخدر می شوند و مرتبا نیاز به مصرف آن خواهند داشت. در اینجا قصد داریم با ماده مخدر سورچه و عوارض آن به طور کامل آشنا شویم. با ما همراه باشید.

ماده مخدر سورچه چیست و چه عوارضی دارد؟

ماده مخدر سورچه چیست و چه عوارضی دارد؟

سورچه نوعی ماده مخدر پودری است که در رنگ های سفید، کرم و یا قهوه ای تولید می شود. این ماده تا حد زیادی شبیه به هروئین می باشد تا جایی که به آن هروئین لابراتوری می گویند. سورچه معمولا به صورت استنشاقی مصرف می شود. اما برخی افراد آن را به صورت تزریقی و یا دود کردن نیز استفاده می کنند. میزان سرخوشی که این ماده مخدر در افراد ایجاد می کند بیشتر از هروئین است و در عین حال عوارض آن نیز بیشتر از هروئین می باشد. عوارض کلی ناشی از مصرف سورچه شامل: بدن درد، ضعف عضلانی، بی قراری، فشار خون نامنظم، تپش قلب نامنظم، سردردهای ناگهانی، تشنج، تاری دید و اوردوز می باشد. افرادی که به سورچه معتاد باشند در طول روز نیاز دارند 2 تا 3 با از آن استفاده کنند. به دلیل اینکه این ماده مخدر، وابستگی به وجود می آورد و فرد در طول روز مرتبا نیاز به آن را در خود احساس می کند.

همه چیز درباره ماده مخدر سورچه

اگر بخواهیم عوارض مصرف سورچه را به طور کامل شرح دهیم باید عوارض آن را در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت بررسی کنیم. به همین دلیل در ادامه به بررسی عوارض مصرف سورچه در این بازه های زمانی می پردازیم:

ماده مخدر سورچه چیست و چه عوارضی دارد؟

عوارض مصرف سورچه در اولین بار

فردی که برای اولین بار ماده مخدر سورچه را مصرف می کند معمولا دچار تهوع و استفراغ می شود و حالت های سرگیجه و گیجی را پیدا می کند. اما در افرادی که از لحاظ بدنی ضعیف هستند عوارض با شدت بیشتری خودش را نشان می دهد و ممکن است در همان اولین بار پس از مصرف سورچه، دچار تشنج نیز شوند. نکته ای که حتما باید به آن اشاره کرد این است که از آنجا که سورچه نوعی هروئین با دوز بالا می باشد، به شدت اعتیاد اور می باشد. به طوری که افراد پس از اولین مصرف، احساس نیاز به مصرف مجدد آن پیدا می کنند. بنابراین توصیه اکید می شود که از مصرف آن حتی برای یک بار نیز خودداری شود.
عوارض مصرف سورچه در کوتاه مدت
عوارضی که در صورت مصرف کوتاه مدت سورچه ایجاد می شود تحت عنوان راش شناخته می شوند. افرادی که سورچه مصرف می کنند در کوتاه مدت دچار عوارضی مانند سرخوشی، کرختی در بدن، خشکی دهان، خارش های پوستی و بی اشتهایی می شوند. پس از این عوارض، فرد دچار حالت خواب آلودگی می شود و چند ساعت به خواب می رود. پس از خواب، ضربان قلب فرد کند می شود و تنفس وی کاهش پیدا می کند. مصرف کوتاه مدت سورچه می تواند عملکرد ذهن را مختل کند و حتی موجب آسیب هایی به مغز شود. با این حال ترک سورچه در مراحل ابتدایی آسان تر می باشد.

همه چیز درباره ماده مخدر سورچه
عوارض مصرف سورچه در بلند مدت
عوارض مصرف بلند مدت سورچه شدیدتر می باشد. ابتلا به بیماری بواسیر و هموروئید، کاهش میل جنسی، زود انزالی، اختلالات جنسی، عفونت ریه، برونشیت مزمن، عفونت دریچه قلب، مشکلات کلیوی و کبدی، اختلالات روانی، اختلالات قاعدگی و افسردگی از جمله عوارض مصرف این ماده در بلند مدت می باشد. در صورتی که مصرف سورچه به صورت استنشاقی انجام شود موجب آسیب به بافت بینی و حتی برونشیت می شود و احتمال اوردوز نیز بیشتر می شود.

همه چیز درباره ماده مخدر سورچه
از دیگر عوارضی که سورچه به وجود می آورد، مسدود شدن رگ ها می باشد. رگ های خونی اصلی که به قلب، مغز، ریه و کبد خون رسانی می کنند دچار آسیب های دائمی می شوند. افرادی که دوزهای بالای این ماده مخدر را مصرف می کنند عملکرد مغز خود را دچار اختلال می کنند. به طوری که سیستم عصبی و هورمونی کاملا دچار به هم ریختگی می شود. ماده سفید مغز تخریب می شود و به مرور زمان فرد در تصمیم گیری و کنترل رفتار خود دچار مشکل می شود.
در پایان باید گفت: بهتر است افرادی که دچار اعتیاد به سورچه هستند هر چه زودتر نسبت به ترک آن اقدام نمایند. در غیر اینصورت به عوارض جبران ناپذیر این ماده مخدر دچار می شوند. با کمک گرفتن از افراد متخصص در ترک اعتیاد می توان به طور قطعی این ماده مخدر را ترک کرد و به زندگی طبیعی و سالم برگشت. شما می‌توانید با کارشناسان سیب تماس بگیرید تا آنها به شما مراکز معتبر را معرفی می کنند.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳