سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 12:49 بعد از ظهر

کاغذ دیواری گل درشت یا ریز

چند سالی است که استفاده از کاغذ دیواری در طرح و رنگ های مختلف جزء ثابتی از دکوراسیون منازل شده است. دیوارپوش های کاغذی قابلیت استفاده در قسمت های مختلف خانه، محل کار، محیط های تجاری و … را دارد. مدل های گل دار کاغذهای دیواری از قدیم الایام محبوب و پر استفاده بوده است و بخش زیادی از طرح های دیوارپوش مربوط به طرح های گلدار است. طرح ها گلدار شامل طرح های گل ریز، گل درشت، گل سنتی و کلاسیک است که هر کدام زیبای خاص خود را دارد. تنوع در طرح های به قدری بالاست که طیف وسیعی از نیازهای بصری و کاربردی استفاده کنندگان را رفع می کند.
بیشتر تصاویر کار شده روی کاغذهای گلدار نزدیک به واقعیت گل ها هستند و طرح و برگ ها کاملا برگرفته از گل ها و شکوفه های واقعی است. اما در این بین طرح گل ها فانتزی هم وجود دارد که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند.
کاغذ دیواری گل درشت بخریم یا گل ریز؟

کاغذ دیواری گل درشت بخریم یا گل ریز

قطعا شما هم وقتی شروع به بازسازی دیوارپوش های خانه خود می کنید با چالش انتخاب کاغذ دیواری گل درشت یا گل ریز مواجه می شوید. شما با این دیوارپوش ها می توانید انواع فضاهای مختلف عاشقانه، رمانتیک، رسمی، کلاسیک، سنتی، کاری و … خلق کنید. تنوع در طرح و رنگ کاغذهای دیوارپوش بسیار بالا است و با تمامی دکوراسیون های مدرن، سنتی و کلاسیک هم خوانی دارند. مقایسه و بررسی مدل های مختلف و تطبیق آن ها با دکوراسیون منزل می تواند شما را انتخاب بهتر و راحتر کمک کند. بهترین کاغذ دیواری لزوما کاغذهای گل درشت یا گل ریز نیست بلکه کاغذی است که کیفیت و جنس خوبی داشته باشد و با دکوراسیون و سلیقه ی شما هماهنگ باشد.
برخی از ایده ها در انتخاب کاغذ مناسب کمک کننده هستند. مثلا ترکیب کاغذهای گلدار با ساده ایده جذاب و زیبایی است. یا اینکه می توانید برای اتاق کودکان از کاغذهای با شکوفه های ریز و رنگ روشن استفاده کنید. اگر برای فضاهای شلوغ و مجلل می خواهید کاغذ انتخاب کنید بهترین گزینه کاغذهای گل درشت با زمینه تیره و رنگ های طبیعی است تا فضا را لوکس تر نشان دهد.
کاغذ دیواری گل درشت

کاغذ دیواری گل درشت

پکاغذ دیواری گل درشت یکی از سبک های رایج برای فضاهای مختلف است. این کاغذ در طرح و رنگ های متنوعی وجود دارد. استفاده از این کاغذ فضا را آرام و دلنشین با انرژی مثبت نشان می دهد. کاغذ های با گل درشت معمولا به نوعی طراحی شده اند که گل ها بهم وصل شده اند و با فاکتورهای دیگری از قبیل پروانه، کبوتر یا شاخ و برگ تزئین شده اند. از کاغذهای گل درشت می توان برای فضای نشیمن و پذیرایی، فضای آشپزخانه و اتاق خواب، سرویس بهداشتی، سالن های زیبایی، باشگاه و … استفاده کرد. زمینه این کاغذها تیره و روشن است و معمولا انتخاب نمونه مناسب با توجه به سبک دکوراسیون منزل است. اگر دکوراسیون منزل شما متشکل از رنگ های تیره است و نور فضا کم است از نمونه های گلدار درشت با رنگ زمینه روشن استفاده کنید تا جلوه واقعی کاغذ نمایان شود.
کاغذ دیواری گل درشت

کاغذ دیواری گل ریز

اگر طرفدار دیوار پوش های ظریف و خاص هستید بهتر است کاغذ دیواری گل ریز را انتخاب کنید. کاغذ های گل ریز با انواع گل ها و شکوفه ها در رنگ ها و سبک های مختلفی طراحی می شوند. آرامش و زیبایی خاصی که در این طرح ها وجود دارد باعث محبوبیت آن ها شده است. این کاغذها در مدل های گل ریز برجسته و ساده طراحی می شوند. این دیوارپوش ها را می توان برای تمامی محیط ها استفاده کرد. نقاط قوت این مدل ها این است که هیچوقت از مد نمی افتند و همیشه دکوراسیون فضا را مدرن و زیبا جلوه می دهند.

کاربرد کاغذ دیواری های گل درشت و گل ریز

بیشتر افراد کاغذ دیواری گل درشت و گل ریز برای قسمت های مختلف خانه استفاده می کنند. بیشترین کاربرد این دیوار پوش ها برای اتاق خواب است. معمولا کاغذ هایی با گل درشت و رنگ های شاد برای اتاق خواب کودکان و بزرگسالان استفاده می شود. کاغذهای با گل درشت و کلاسیک برای سالن های پذیرایی با مبل های اسپرت گزینه مناسبی هستند. اما در بیشتر مواقع برای تمام دیوارها از کاغذهای گل درشت استفاده نمی کنند. برای بهتر نشان دادن دکوراسیون معمولا یک دیوار را با کاغذهای گل درشت و بقیه را با کاغذهای گل ریز می پوشانند. ترکیب این دو کاغذ در کنار هم برای محیط های اداری، مسکونی و تجاری جلوه زیبایی دارد.
کاربرد کاغذ دیواری های گل درشت و گل ریز
اما گاها برای یک مکان خاص مانند سالن های استخر یا آرایشگاه ها تنها از کاغذهای با گل درشت استفاده می کنند. برخی از نمونه های دیوارپوش کاغذی تلفیقی از گل های ریز و درشت هستند که این مدل ها ظرافت و زیبایی خاصی به همراه دارند و بیشتر برای سالن های پذیرایی، اتاق خواب و … استفاده می شود. در بیشتر مواقع برای قسمتی از دیوار آشپزخانه از کاغذهای گل درشت استفاده می کنند. همچنین کاغذ دیواری گل درشت گزینه مناسبی برای حمام و فضای سرویس بهداشتی است و یک فضای کاملا متفاوت و خلاقانه را خلق می کند.
آخرین اخبار جهان و حادثه های جنجالی، فشن و مد روز، آرایش و زیبایی، آشپزی، تصاویر دیدنی، خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون و … را در مجله اینترنتی سیب‌ بخوانید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *