پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 7:58 بعد از ظهر

غذاهایی که نیاز به گرم شدن ندارند

 

گاهی اوقات در مسافرت‌ها یا مکان‌هایی که امکان گرم کردن غذا وجود ندارد، ناچار به مصرف غذای سرد می‌شویم. در چنین مواقعی، سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که چه غذاهایی نیاز به گرم کردن ندارند و می‌توان آنها را سرد مصرف کرد. همان طور که می‌دانید، مصرف برخی غذاهای سرد مانند برنج، خطر ابتلا به مشکلات گوارشی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل، آشنایی با لیست غذاهایی که می‌توان آنها را بدون گرم کردن مصرف کرد، بسیار ضروری است. به این نکته توجه داشته باشید که هر نوع غذای سردی را نمی‌توان مصرف کرد و اطلاعات ارائه شده در این مطلب، صرفا در شرایطی صدق می‌کنند که غذا به صورت سالم و به دور از آلودگی تهیه شده باشند.

غذاهایی که میشه سرد خورد

غذاهای آماده و سرد معمولا باید در بسته بندی‌های مناسب نگهداری شوند. این بسته بندی‌ها اعایق حرارتی هستند و می‌توانند به حفظ تازگی و کیفیت غذاها در طول مدت زمان طولانی کمک کنند. بسته بندی‌های غذای آماده و سرد به شما این امکان را می‌دهد که غذاهای مختلف را همراه خود داشته باشید و در هر زمانی که نیاز داشتید مصرف کنید، اما همه انواع غذاهای سرد به بسته‌بندی‌های خاص نیاز ندارند. در ادامه به معرفی غذایی که می‌توان آنها را سرد مصرف کرد، می‌پردازیم.

  • سالاد

سالاد‌های مختلف شامل سالاد مخلوط، سالاد ماکارونی، سالاد گریل شده و غیره که با ترکیب موادی مانند سبزیجات تازه، سبزی‌های خردشده، گوشت، ماهی، پنیر و سس‌های مختلف تهیه می‌شوند، گزینه‌هایی مناسب برای مواقعی هستند که امکان خوردن غذای گرم وجود ندارد.

  • ساندویچ‌های سرد

می‌توانید انواع ساندویچ‌های سرد مانند ساندویچ تن ماهی، ساندویچ مرغ، ساندویچ سبزیجات و غیره را به صورت سرد مصرف کنید. برای تهیه این ساندویچ‌ها می‌توانید ‌از نان تازه و ترکیبات مورد نظر خود استفاده کنید.

  • پیتزا

پیتزا‌ از جمله غذاهای محبوبی است که می‌توان آن را به صورت سرد مصرف کرد، اما نگه داشتن پیتزا به مدت طولانی در دمای اتاق یا مکان‌های سرد، باعث خراب شدن یا پایین آمدن کیفیت آن می‌شود.

  • ماست و محصولات لبنی

ماست، دوغ، پنیر و سایر محصولات لبنی معمولا به صورت سرد مصرف می‌شوند. این محصولات لبنی شامل انواع ماست، دوغ، پنیرهای نرم و سفت، کره و غیره هستند. این خوراکی‌ها با ترکیبات مختلف تهیه شده و می‌توانند به صورت سرد و بدون نیاز به پخت یا گرم کردن مصرف شوند. علاوه بر این، می‌توانید محصولات لبنی را به صورت جداگانه یا به عنوان دورچین غذاهای دیگر مصرف کنید. مثلا ماست را می‌توانید به صورت جداگانه مصرف کنید یا با اضافه کردن میوه‌های تازه، دانه‌های کاکائو، عسل یا ترکیبات دیگر، طعم‌های متفاتی به آن ببخشید.

دوغ یک نوشیدنی سرد و خنک‌ است که در کنار غذا مصرف می‌شود؛ اما می‌توان آن را به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه به صورت جداگانه مصرف کرد. برای این کار می‌توانید طعم دوغ را با افزودن نعناع تازه، خیار خرد شده یا ریحان تغییر دهید. علاوه بر موارد فوق، می‌توانید از محصولات لبنی برای تهیه سوپ‌، سس‌، انواع دسرها و غذاهای سرد دیگر استفاده کنید. برای حفظ کیفیت و ایمنی محصولات لبنی از بسته‌بندی مناسب برای نگهداری آنها استفاده کنید.

  • تن ماهی کنسرو شده

استفاده از تن ماهی کنسرو شده به عنوان یک غذای سرد، می‌تواند یک گزینه مناسب برای مواقعی باشد که قصد گرم کردن غذای خود را ندارید. تن ماهی کنسرو شده حاوی ماهی پخته است که با استفاده از مواد نگهدارنده، کیفیت آن در درازمدت حفظ می‌شود. البته حتما قبل از مصرف تن ماهی آن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. در صورتی که تن ماهی کنسرو شده را بعد از سرد شدن، میل می‌کنید، می‌توانید از آن به عنوان ماده اولیه برای تهیه غذاهای سرد مانند سالاد ماهی، ساندویچ ماهی یا رول‌های ماهی مورد استفاده قرار گیرد. هنگام استفاده از هر نوع ماهی کنسرو شده، به دقت برچسب محصول را مطالعه کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.

مصرف غذاهای سرد و بدون گرم کردن برای فصل تابستان

در تابستان، مصرف غذاهایی که نیاز به گرم شدن ندارند، همواره یک چالش است. در این فصل می‌توان از غذاهایی مانند انواع سالاد‌ که می‌توانند با ترکیبات مختلفی مانند خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه، ریحان، پیاز، ماهی و مرغ تهیه شوند، استفاده کرد. سوپ‌ها و خوراک‌های سرد نیز انتخاب‌های مناسبی هستند. همچنین، انواع سالادهای ماکارونی نیز می‌تواند در تابستان بدون نیاز به گرم کردن سرو شوند. توجه داشته باشید که برخی از این غذاها نیاز به یخچال برای نگهداری دارند.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

کجای قارچ را نباید خورد

    از دیرباز، انسان ها از قارچ ها به عنوان منبع غذایی و دارویی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *