یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 6:57 بعد از ظهر

بعد از مصرف گل چه بخوریم

مکانیسم اثر گل یا ماریجوانا به این صورت است که روی بسیاری از حواس فرد تأثیر می‌گذارد و باعث حساس شدن آن‌ها می‌شود. حس چشایی یکی از آن‌ها است. گل از مخدرهایی است که روی بخشی از دستگاه عصبی مرکزی به نام سیستم لیمبیک اثر می‌گذارد. این سیستم وظیفه دارد احساس گرسنگی، تشنگی، لذت، رضایت و… را کنترل کند. همین موضوع باعث می‌شود که فرد بعد از مصرف گل، احساس گرسنگی شدیدی داشته باشد. با استفاده از این ماده، بدن گلوکز زیادی را مصرف کند. به غذا خوردن بعد از مصرف گل، به اصطلاح کره خوری می‌گویند که برای تأمین سوخت سلول‌های مغزی است.

این سوال که «بعد از مصرف گل چه بخوریم»، معمولاً برای کسانی مطرح است که می‌خواهند از شر علائم مصرف گل خلاص شوند. میلی که به مصرف انواع خوراکی بعد از مصرف گل وجود دارد، موجب می‌شود که افراد به خوراکی‌های ناسالم روی آورند؛ انواع فست‌فود، شکلات و غذاهای شیرین، آبنبات، پیتزا، فست فود و… از جمله خوراکی‌هایی هستند که بعد از مصرف، استفاده می‌شوند.

چه بخوریم تا اثر گل از بین برود

چه بخوریم تا اثر گل از بین برود

بسیاری از افراد ممکن است به مصرف ماریجوانا روی آورند و دچار علائمی مثل گیجی، گرسنگی، تپش قلب، اظطراب، پارانویا و… شوند. معمولاً با مصرف انواع مواد مخدر و حتی مشروبات الکلی، افراد سعی می‌کنند با خوردن و نوشیدن بعضی از خوراکی‌های خاص، اثرات این مواد را با سرعت بیشتری از بدن پاک کنند. افرادی که مصرف گل داشته‌اند و می‌خواهند اثر آن زودتر از بین برود، می‌توانند از موارد زیر استفاده کنند:

  • دانه فلفل سیاه

معمولا بعد از مصرف، افراد با پارانوریا یا اضطراب شدید درگیر می‌شوند. فلفل سیاه یکی از خوراکی‌هایی است که می تواند این افکار منفی را تا حد زیادی برطرف کند. فلفل سیاه می‌تواند جویده شود یا به صورت پودر شده، روی غذا قرار بگیرد. موادی که در دانه فلفل سیاه وجود دارد، اثرات مسموم کننده THC  را از بین می‌برد.

  • آب زیاد

با مصرف گل دهان خشک می‌شود و فرد احساس تشنگی مفرط می‌کند. با مصرف آب، می‌توانید علاوه بر برطرف کردن خشکی دهان، اثرات ناشی از مصرف گل را تا حد زیادی کاهش دهید. آب میوه هم به جبران گلوکز مصرف شده کمک می‌کند. البته در انتخاب آب میوه باید دقت کرد. چون آب میوه‌هایی مثل انبه، دارای ترپنوئید هستند که اثرات THC در بدن را طولانی تر می‌کنند.

  • ایبوپروفن

ایپوبروفن از جمله داروهای ضد التهاب و تسکین‌دهنده‌ای است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مصرف دوز پایینی از ایبوپروفون، می‌توانید اثرات گیجی ناشی از مصرف را کاهش دهید. این دارو نوعی داروی بدون نسخه است.

برای ترک گل چه بخوریم

برای ترک گل چه بخوریم

خوراکی‌هایی که بعد از مصرف گل مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت هستند. این خوردنی‌ها با توجه به این‌که مصرف کننده چه قصدی دارد، عمل می‌کنند. به عنوان مثال بعضی بعد از مصرف گل کره‌خوری می‌کنند، بعضی می‌خواهند اثرات کوتاه مدت آن را از بین ببرند و عده‌ای می‌خواهند با استفاده از خوراکی‌های مخصوص، مصرف را به طور مداوم قطع کنند.

گل با بالا بردن اشتها باعث می‌شود که افراد به سمت غذاهایی با قند، کربوهیدارت و چربی اشباع شده فراوان، رو بیاورند. این موارد می‌تواند به مرور باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها شود و سلامت افراد را به خطر اندازد. اعتیاد به گل بیشتر جنبه روانی دارد، اما از نظر جسمی هم فرد را درگیر می‌کند. یک تغذیه مناسب و سالم موجب می‌شود که فرد از نظر جسمی سلامت بیشتری داشته باشد. خوراکی‌هایی مثل لیمو، فلفل سیاه، آب فراوان، دمنوش های گیاهی و… باعث می‌شوند تا بدن به‌طور کامل، از گل سم‌زدایی شود. ورزش در کنار تغذیه سالم هم روحیه افراد مصرف‌کننده را بالا می‌برد و آن‌ها را برای کنار گذاشتن این ماده مخدر، ترغیب می‌کند.

اگر این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب، در زمینه مو و رنگ مو، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *