چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 5:31 قبل از ظهر

بعد از کشیدن تریاک چه بخوریم

گل خشخاش دارای عصاره خشک شده ای است، که این عصاره خشک شده دور کاسبرگ این گل قابل مشاهده است و با سابیدن دور این کاسبرگ، تریاک به دست می آید. همانطور که می دانید، تریاک یک ماده مخدر مصرفی در بین معتادان است که میزان مصرف بالایی هم توسط این افراد دارد. درصد نسبتا کمی از تریاک را مورفین تشکیل می دهد، اگر مورفین در مدت زمان طولانی مصرف شود و وارد بدن شود، بدن فرد دارای تلورانس یا همان مقاومت بدنی می شود.
بنابراین اعتیاد در بدن ایجاد می شود. مصرف تریاک باعث فقدان یک سری مواد مورد نیاز، در بدن می شود که باید با تغذیه مناسب این کمبود های ناشی از مصرف تریاک را، جبران کرد. بعد از کشیدن تریاک می توانید از خوراکی هایی حاوی ویتامین هایی از نوع B، منابع مهم امگا3، منابع فیبری مانند سبزیجات و مایعات زیاد، تغذیه کنید تا لاغری و تضعیف سیستم ایمنی بدن، ناشی از مصرف تریاک، جبران شود. البته برای متعادل شدن بدن و خارج شدن از احساس نشئگی، خوردن آبلیمو، چایی نبات و هندوانه بلافاصله پس از مصرف تریاک یا شیره تریاک، موثر است.

بعد از مصرف تریاک چه چیزی باید خورد؟

بعد از مصرف تریاک چه چیزی باید خورد؟

همانطور که گفتیم برای جبران فقدان ویتامین ها و پروتئین های بدن ناشی از مصرف تریاک، باید از برنامه غذایی موثر حاوی ویتامین و پروتئین ها پیروی کرد. این برنامه غذایی باید حاوی مواد غذایی باشد که در ترکیبات خود مواردی که ذکر می کنیم را داشته باشند، ویتامین ب، فیبر، انواع پروتئین و امگا 3 از این موارد هستند. ماهی سالمون، انواع حبوبات من جمله لوبیای سیاه، نخود، سویای سبز، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، نحود سبز، عدس، سویای بوداده آجیلی، تخم مرغ، کبد یا همان جگر گوسفند و مرغ و گوشت آن ها، سبزیجات از جمله شلغم، کاهو و اسفناج، دانه ها و مغزهای روغنی من جمله تخمه آفتابگردان، بادام، گردو و… و میوه ها من جمله آووکادو، پرتقال و… .
این ها از مواد غذایی حاوی ویتامین ب محسوب می شوند که از مواد غذایی مورد نیاز بدن بعد از مصرف تریاک نیز هستند. علاوه بر آن مصرف گوشت قرمز و قارچ و هر مواد غذایی پروتئین دار، کمبود پروتئین در فرد معتاد به تریاک را جبران می کند، مصرف مواد غذایی پروتئین دار از جهت تقویت عضلات بدن برای فرد مصرف کننده تریاک، لازم و ضروری است. مواد غذایی فیبردار از جمله گلابی، توت فرنگی، سیب، موز، چغندر، بروکلی، لپه، جو دوسر، دانه چیا، پاپ کورن یا همان پفیلا، سیب زمینی شیرین، شکلات تلخ، برای کسانی که تریاک مصرف می کنند مفید است.

بعد از مصرف تریاک چه چیزی باید خورد؟
زیرا مصرف تریاک همچنین فیبر مورد نیاز بدن را هم تهدید می کند، استفاده از مواد غذایی فیبر دار به منظور سلامت قلب، کنترل دیابت و قند خون، پیشگیری از سرطان، ضروری است. امگا 3 در بدن باعث تنظیم اسکلت عضلانی بدن و کنترل التهاب است، بنابراین مصرف مواد غذایی های شامل امگا برای بعد از مصرف تریاک، مفید است، این مواد شامل انواع ماهی ها، خاویار، جلبک دریایی، میگو، دانه کتان، روغن سویا، گردو و… است. استفاده از نوشیدنی های فراوان اعم از نوشیدنی های گاز دار، قهوه، انرژی زا هم بعد از مصرف تریاک، توصیه می شود.

چه چیزی اثر تریاک را از بین میبرد؟

چه چیزی اثر تریاک را از بین میبرد؟

علاوه بر فقدان پروتئین ها و مواد مورد نیاز بدن بعد از مصرف تریاک، حالت نشئگی هم به فرد دست می دهد. شاید از خودتان بپرسید حالت نشئگی چه حالتی است؟ حالت نشئگی، یک حالت سرخوشی زیاد و بی خیالی، لذت و هیجان است، که افراد معتاد پس از مصرف هرنوع مواد مخدری تجربه اش می کنند از نشانه های بیشتر نشئگی می توان به حرف زدن بیش از حد و خارش در صورت و بازوها و.. اشاره کرد. نشئگی مرز باریکی با اوردوز دارد و اگر کنترل نشود، فرد دچار اوردوز و در نتیجه خطرات جدی مانند کما و حتی مرگ می شود.

چه چیزی اثر تریاک را از بین میبرد؟
اوردوز در نتیجه ی مصرف زیاد تر نسبت به حالت عادی، که احساس نشئگی را در بردارد، ایجاد می شود. فرد هنگامی که حالت نشئگی می گیرد، امکان دارد باز به مصرف تریاک یا مواد مخدر دیگری که استفاده کرده است، برگردد و به اوردوز نزدیک تر شود، بنابراین باید هنگام نشئگی تلاش کرد اثرات مصرف تریاک را از بین برد که در ادامه به بررسی این موضوع مهم می پردازیم. خوردن چایی نبات، هندوانه و آبلیمو، این اثرات را از بین می برد. خوردن چایی نبات به دلیل طبع گرمی که دارد، می تواند اثر تریاک را که طبع سردی دارد را از بین ببرد، استفاده از چایی نبات برای از بین بردن اثر تریاک، یک روش طبی سنتی به حساب می رود.
خوردن هندوانه برای از بین رفتن اثر مصرف شیره تریاک مناسب است زیرا شیره تریاک طبع گرمی دارد و در مقابلش هندوانه طبع سردی دارد بنابراین می تواند اثر مصرف شیره تریاک را از بین ببرد. خوردن آبلیمو برای از بین رفتن نشئگی موثر است؛ زیرا نشئگی طبع گرمی دارد و آبلیمو طبع سردی دارد، بنابراین خوردن آبلیمو برای این امر، تاثیرگذار است. مجله اینترنتی سیب با آموزش های رایگان در کنار شماست تا بتوانید این بیماری را مانند دیگر بیماری ها پشت سر بگذارید. ترک اعتیاد هر ماده مخدری سخت است ولی شدنی است. ترک تریاک نیز امکان پذیر است و فقط لازم است که خودتان بخواهید. کلینیک ترک اعتیاد نگین با داشتن پزشکان متخصص و مشاوران کاربلد می تواند به شما در ترک اعتیادتان کمک کند. با کلینیک ترک اعتیاد نگین تریاک را ترک کنید و با برنامه غذایی ارائه شده توسط پزشکان آن، بدن خود را تقویت کنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

یک دیدگاه

  1. سلام
    یک بنده خدا را میشناسم جهت درمان خودش اقدام به کاشت مقداری گیاه تریاک کرد که نزدیک ۳۰۰گرم برداشت کرد بعد از کنار گذاشتن آن ۱۰۰گرمش مانده ،تو روستا صعب العبور با آب خاک کاملا ارگانیک و بکر کاشته هر کی جهت درمان خواست تا آدرس بدم والله نه خریداره نه فروشنده ونه کارشه ،هنوز هم بصورت شیر هستش ،شیر را اصلا نمیشه تقلب یا دست کاری کرد چون خراب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳